REKLAMA

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-2020) - Nie płacz kiedy odjadę

Alfa Romeo Giulietta - stylowa i ładna, dość obszerna i nieźle wyposażona. Czy może być konkurencją dla Golfa?

Alfa Romeo Giulietta materiały prasowe
Alfa Romeo Giulietta
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 85 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wyjątkowo  trwały model  z charakterem

Giuliettę skonstruowano na płycie podłogowej Fiata Bravo. Obydwa modele mają wiele takich samych rozwiązań konstrukcyjnych, w tym silników, dlatego większość napraw nie jest droga. Ale w tylnym zawieszeniu Alfa zamiast prostej belki skrętnej, ma układ wielowahaczowy. Model ten jest napędzany tylko na przód, lecz w wersji 1.7 TBi zamontowano samoblokujący mechanizm różnicowy torsen ułatwiający opanowanie auta. Giulietta jest w sprzedaży od 2010 r., a w tym roku jej produkcja ma zostać zakończona. Następcy raczej nie będzie.

auta kompaktoweMateriały prasowe
auta kompaktoweMateriały prasowe
Kokpit po liftingu z ekranem systemu multimedialnego Uconnect jest łatwy w obsłudze. Bardzo wygodne przednie fotele często są sterowane elektrycznie

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-2020) - Układ napędowy

Godne polecenia są benzynowe silniki turbo 1.4 TB o mocy 105 i 120 KM. Nadają się do zasilania LPG, ten mocniejszy był fabrycznie oferowany w wersji zasilanej gazem. W mocniejszym 1.4 czasami pękają korpusy turbosprężarki; używana kosztuje od 1000 zł, a regeneracja 1600 zł. Rozrząd warto wymieniać częściej, niż zaleca producent (koszt od 700 zł). Jednostki 1.4 TB MultiAir (150/170 KM) nie są dużo oszczędniejsze, lecz bardziej dynamiczne. Po przebiegu ponad 150 tys. km zdarzają się w nich awarie hydraulicznego modułu sterowania zaworami ssącymi (nowy moduł MultiAir kosztuje od 2900 zł). Awaria ta dotyczy głównie aut sprzed 2012 r. Wszystkie jednostki 1.4 mają pośredni wtrysk paliwa, natomiast 1.75 TBi o mocy 235/240 KM ma wtrysk bezpośredni, wyróżnia się doskonałymi osiągami, ale niestety może się w nim zatrzeć pompa wody. Diesle 1.6 JTDM o mocy 105 lub 120 KM są bardzo oszczędne (zużycie oleju napędowego wynosi ok. 4 l/100 km), a 2.0 JTDM osiągające 140 i 170 KM (później 150 lub 175 KM) okazują się wyjątkowo dynamiczne. W dieslach podczas co trzeciej wymiany oleju należy też wymienić uszczelkę smoka w misce olejowej (koszt 500 zł z olejem). Wszystkie silniki są trwałe i bezawaryjne, jeśli olej wymienia się nie rzadziej niż co 15 tys. km.

uzywaneauto motor i sport

auta kompaktoweMateriały prasowe
Zła widoczność do tyłu i po skosie do tyłu to wynik stylizacji „na sportowo”. Za to pod podłogą bagażnika jest miejsce na koło zapasowe

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-2020) - Nadwozie

Auto wyglądem nawiązuje do usportowionych GTI. Tablica przyrządów utrzymana w sportowym stylu jest funkcjonalna. Z przodu na nisko osadzonych, dobrze wyprofilowanych fotelach siedzi się wygodnie. Z tyłu wygodnie będzie dwóm osobom.

REKLAMA

REKLAMA

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-2020) - Wykonanie

Wnętrze wykończono starannie, lecz materiały nie są najlepsze – pęka skórzana tapicerka foteli. Jakość „chromów” i firmowych emblematów jest niska, ale zabezpieczenie przed rdzą – wzorcowe.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-2020) - Bezpieczeństwo

Alfę wyposażono seryjnie w 6 poduszek powietrznych, w teście zderzeniowym Euro-NCAP uzyskała najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

 

REKLAMA

Używana Alfa Romeo Giulietta (2010-2020) - Zawieszenie

Giuiletta ma sztywne i niezbyt komfortowe zawieszenie. W zakrętach jest zwinna, bez tendencji do podsterowności. Układ kierowniczy – nieco syntetyczny.

Zobacz także:

uzywaneauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA