Używana Alfa Romeo MiTo (2008-2018) - Pełna stylu, ale czy godna polecenia?

Ładna, nieźle wyposażona i prosta konstrukcyjnie Alfa Mito Niestety nie zdobyła w Polsce większej popularności ze względu na mało praktyczne trzydrzwiowe nadwozie.

Alfa Romeo Mito Fot. Achim Hartmann

Mito jest stylowa, sportowa, lecz ciasna

Najmniejszą Alfę zbudowano na płycie podłogowej prostego technicznie Fiata Grande Punto. Dzieli z nim większość rozwiązań konstrukcyjnych, łącznie z zespołami napędowymi. Dzięki temu serwisowanie i naprawy nie są drogie. Ten przednionapędowy model był produkowany od 2008 do 2018 roku. Następcy nie ma.

REKLAMA

Używana Alfa Romeo MiTo (2008-2018) - Układ napędowy

Gama jednostek napędowych obejmuje kilkanaście pozycji o mocy sięgającej od 69 do 170 KM. Żwawy, dwucylindrowy turbo 0.9 TwinAir (85/105 KM) przy dynamicznej jeździe potrzebuje bardzo dużo paliwa. Pod tym względem dobrze wypadają trwałe czterocylindrowe wolnossące silniki 1.4 o mocy od 69 do 95 KM. Godne polecenia są również benzynowe jednostki turbo 1.4 TB o mocy 120 i 155 KM, występujące w MiTo z pierwszych lat produkcji. W nowszych, niezbyt oszczędnych 1.4 TB MultiAir (105/135/170 KM) oraz 0.9 TwinAir po przebiegu ponad 150 tys. km zdarzają się awarie elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi – dotyczy to głównie egzemplarzy wyprodukowanych do 2012 r. Wszystkie jednostki 1.4 mają pośredni wtrysk paliwa. Diesle są dwa – 1.3 JTDm (85 i 95 KM) oraz 120-konny 1.6 JTDm. Są bardzo oszczędne (zużycie oleju napędowego na poziomie 4 l/100 km), ale wersje z filtrem cząstek stałych (zwłaszcza 1.3) niezbyt nadają się do eksploatacji w mieście. Przypadłością sześciobiegowych przekładni mechanicznych M32 stosowanych w wersjach z mocnymi silnikami jest szybsze zużycie łożysk (hałas). Koszt ich wymiany sięga 3000 zł.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Alfa Romeo MitoFot. Achim Hartmann
Alfa Romeo MitoFot. Mariusz Barwiński
Wnętrze jest ładne, ale widoczność do tyłu niezbyt dobra. Kokpit utrzymano w sportowym stylu, przełącznik trybów pracy D.N.A ma 3 położenia: Normal, Dynamic i All Weather. Wygodne, sportowe fotele i szyby w drzwiach bez ramek

Używana Alfa Romeo MiTo (2008-2018) - Nadwozie

Wyglądem przodu mała Alfa przypomina sportową 8C Competizione. MiTo zapewnia wystarczającą ilość miejsca na dobrze wyprofilowanych fotelach, ale z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom. Mocniejsze wersje są dobrze wyposażone, w każdej znajduje się system wyboru trybu jazdy D.N.A. Niestety, czasami przestaje działać.

Używana Alfa Romeo MiTo (2008-2018) - Wykonanie

Jakość wykonania wnętrza i materiałów jest przeciętna – słychać stuki i trzaski, deskę rozdzielczą wykonano z podatnego na zarysowanie, twardego tworzywa. Zewnętrzne „chromowane” elementy wycierają się. Za to zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorcowe.

Używana Alfa Romeo MiTo (2008-2018) - Bezpieczeństwo

Auto seryjnie wyposażono w siedem poduszek powietrznych. W teście zderzeniowym Euro NCAP MiTo uzyskała pięć gwiazdek.

Używana Alfa Romeo MiTo (2008-2018) - Zawieszenie

Auto prowadzi się bardzo pewnie, nie zaskakuje ani nad-, ani podsterownością.  jest dość sztywne i czasem informuje o swojej pracy głuchymi stukami. Układ kierowniczy tylko przeciętnie informuje o tym, co dzieje się z kołami.

Alfa Romeo MitoFot. Achim Hartmann
Ustawny bagażnik z wysokim progiem załadunkowym i nierówną podłogą po złożeniu oparć

 

Alfa Romeo Mitoauto motor i sport


Alfa Romeo Mitoauto motor i sport

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA