Używana Dacia Sandero II (2012-2020) - Tania, a dobra

Tanie modele oferowane pod marką Dacia przyjęły się na rynku. Grono nabywców poszerzyła Dacia Sandero II – bardziej dopracowana i mniej spartańska, ale wciąż za niewielkie pieniądze.

Dacia Sandero Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niedrogie
Sandero II
z nowoczesnym
nadwoziem
jest warte zainteresowania


Sandero drugiej generacji było produkowane w latach 2012-2020. Bliźniaczymi modelami pięciodrzwiowego hatchbacka Sandero i uterenowionego z wyglądu i z większym prześwitem Sandero Stepway są sedan Logan oraz obszerne kombi Logan MCV dostępne także w wersji Stepway.

REKLAMA

 

 

Używana Dacia Sandero II (2012-2020) - Układ napędowy

Podstawowy silnik benzynowy to czterocylindrowy wolnossący 1.2 o niewygórowanej mocy 75 KM. Jego najważniejszą zaletą jest trwałość; łączono go też z fabryczną instalacją LPG. Nie jest zbyt usterkowy, czasami zdarzają się tylko awarie cewek zapłonowych. W wersjach z LPG mogą zawodzić wtryskiwacze gazu i moduł sterujący (rozregulowuje się). Drugą jednostką jest znany z modeli Renault nowoczesny trzycylindrowy, turbodoładowany 0.9 TCe o mocy 90 KM, także łączony z instalacją LPG. Jest dość oszczędny i wystarczająco dynamiczny, i nie słychać, by trapiły go usterki. Przy okazji liftingu w 2018 r. wycofano silnik 1.2. Jego miejsce zajął nowoczesny wolnossący silnik trzycylindrowy o pojemności 1,0 l – jest słaby (73 KM), ale oszczędny. Obie trzycylindrowe jednostki mają specyficzny dźwięk pracy i wpadają w drgania. W ofercie jest tylko jeden diesel: bardzo oszczędny 1.5 dCi o mocy 75, 90 i 95 KM. Obecnie stosowane wersje tego silnika okazują się trwałe, olej silnikowy warto jednak wymieniać częściej niż co 20 000 km, jak zaleca producent. Bezproblemowe są natomiast filtry cząstek stałych. Stosowane mechaniczne skrzynie biegów, tylko o 5 przełożeniach, nie sprawiają większych problemów. Po liftingu silnik 0.9 TCe jest łączony również z przekładnią zautomatyzowaną.

Dacia SanderoMateriały prasowe
Wnętrze jest proste, czytelne i praktyczne, opcjonalnie wyposażone w nawigację z 7” ekranem dotykowym, bluetoothem, USB i sterowaniem z kierownicy
Dacia SanderoMateriały prasowe
Siedzi się wysoko, fotele są wygodne

Używana Dacia Sandero II (2012-2020) - Nadwozie

Przestronniejsze niż w typowym modelu z segmentu B. Kokpit nie porywa wzornictwem, ale jest łatwy w obsłudze. Niepozorne fotele okazują się wygodne. Wygłuszenie wnętrza mogłoby być lepsze.

Używana Dacia Sandero II (2012-2020) - Wykonanie

Nadwozie nie jest podatne na korozję, trzeba za to uważać na miękką i cienką powłokę lakierową. Tworzywa mają lepszą jakość, niż można byłoby się spodziewać w tak tanim aucie, a montaż jest dobry, nic nie trzeszczy (na początku bywały z tym problemy). Przyciski i pokrętła są nieco za małe.

Używana Dacia Sandero II (2012-2020) - Bezpieczeństwo

Jest ABS z ESP i cztery poduszki powietrzne z przodu. W testach zderzeniowych Euro NCAP Sandero uzyskało cztery gwiazdki.

Używana Dacia Sandero II (2012-2020) - Zawieszenie

Zapewnia komfortowe pokonywanie progów zwalniających i całkiem dobrze tłumi nierówności. Na drodze auto jest stabilnie, a w zakrętach przyczepne i przewidywalne. Układ kierowniczy pracuje z dobrym wyczuciem.

Dacia SanderoMateriały prasowe
Praktyczny bagażnik o regularnych kształtach i z niezbyt wysokim progiem, lecz o przeciętnej pojemności


Dacia Sanderoauto motor i sport


Dacia Sanderoauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA