REKLAMA

Używana Honda CR-V - bezproblemowa, ale kosztowna

Czwarta generacja Hondy CR-V (2013-2017) to jeden z droższych SUV-ów tej klasy, ale ma opinię wyjątkowo niezawodnego. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Honda CR-V to model Niezawodny

REKLAMA

Honda CR-V czwartej generacji została zaprezentowana pod koniec 2012 roku, a sprzedawano ją od 2013 do 2017 roku. Następca pojawił się w Europie dwa lata później niż w USA. CR-V okazuje się drogi, ale też mało kłopotliwy, a dzięki wysokoobrotowym silnikom benzynowym całkiem dynamiczny. Używane, zadbane egzemplarze łatwo znajdują nabywców, jednak naprawy bywają drogie.

Używane Honda CR-V - Układ napędowy

Oferta jednostek obejmuje cztery czterocylindrowe silniki: dwa benzynowe oraz dwa zasilane olejem napędowym, z których jeden występuje w dwóch wersjach mocy. Żaden nie przysparza kłopotów, wszystkie mają trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Wspólną cechą silników benzynowych jest układ zmiennych faz rozrządu, a także brak doładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny oraz hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. Silnik 2.0 o mocy 155 KM ma jeden wałek rozrządu i szesnaście zaworów. Jednostka 2.4 (185 KM, oferowana w Stanach Zjednoczonych) ma dwa wałki rozrządu. Serwisowane nie sprawiają problemów, choć intensywna eksploatacja silnika 2.4 może powodować większe zużycie oleju silnikowego. Nowoczesna jednostka 2.2 to pierwszy diesel Hondy – jest dynamiczna, oszczędna i ma opinię jednej z najmniej awaryjnych, ale jest kosztowna w zakupie i w serwisowaniu. Od 2013 roku stosowano równie trwały i jeszcze oszczędniejszy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. Silnik 2.2 został wycofany w 2014 roku, w 2015 roku zastąpiono go jednostką 1.6 o mocy 160 KM z dwiema turbosprężarkami. Zastosowane przekładnie, sześciobiegowa mechaniczna i automatyczne o 5 i 9 przełożeniach, są trwałe. Opcjonalnie występuje napęd 4x4.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Tablica przyrządów nie jest zbyt oryginalna; w modelu 4. generacji pojawił się okazały tunel środkowy. Pojemność bagażnika można zwiększyć do 1669 l po złożeniu kanapy.
CR-V ma bardzo dobre właściwości jezdne i przyzwoity komfort. I, jak większość SUV-ów, kiepską widoczność do tyłu

Używane Honda CR-V - Nadwozie

Honda CR-V jest bardzo przestronna i ma wygodne wnętrze. Bagażnik należy do największych w klasie, mieści 589 l. Obsługa kokpitu jest prosta, siedząc wysoko w wygodnych fotelach, ma się dobrą widoczność do przodu i na boki, ale marną do tyłu.

Używane Honda CR-V - Wykonanie

Wnętrze wygląda surowo, jednak wykonano je starannie i dobrze przemyślano, a użyte materiały mają wysoką jakość. Także nadwozie jest dobrze zmontowane i solidnie zabezpieczone przed korozją.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Używane Honda CR-V - Bezpieczeństwo

Seryjnie CR-V ma sześć poduszek powietrznych z przodu oraz ESP. W teście zderzeniowym SUV Hondy uzyskał najwyższą ocenę wyrażoną pięcioma gwiazdkami.

Używane Honda CR-V - Zawieszenie

Auto jest zwinne i neutralne w zakrętach, nadwozie tylko nieznacznie się przechyla. Zmiany obciążenia kół nie są w stanie wyprowadzić Hondy z równowagi. CR-V sprawnie tłumi nierówności drogi, zapewniając pasażerom wysoki komfort jazdy.


Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA