Używana Honda Civic (2012-2017) - nieprzeciętnie trwała

Ze względu na wygląd Honda Civic numer 8 zyskała przydomek „UFO”, a dzięki swojej niezawodności jest uważana za wyjątkowo udany model. Jej następca okazał się jeszcze lepszy.

Honda Civic Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Pięciodrzwiowego hatchbacka i sedana oferowano w Europie od początku 2012 roku. Kombi Tourer dołączyło do nich w marcu 2014 r. Civic Type-R, tylko jako pięciodrzwiowy hatchback, był w sprzedaży od 2015 roku. Następca Civica IX zadebiutował w 2017 r.

REKLAMA

Używana Honda Civic (2012-2017) - Układ napędowy

Civic punktuje nieprzeciętną trwałością

 Wszystkie jednostki napędowe Civica są trwałe i wszystkie mają bezawaryjny łańcuchowy napęd rozrządu. Oszczędny silnik benzynowy 1.4 i-VTEC o mocy 100 KM jest nieco za słaby do dalekich podróży. Najlepsza okaże się jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM. To oszczędny i dynamiczny silnik, w trybie ECON potrzebuje niewiele więcej paliwa niż diesel. Szczytem oferty jest Civic Type-R, teraz po raz pierwszy z doładowanym dwulitrowym silnikiem o mocy 310 KM. Jednostki benzynowe lubią wysokie obroty, ale trzeba pamiętać, że częste korzystanie z nich powoduje większe zużycie oleju silnikowego, zwłaszcza że Honda zaleca olej 0W-20, czyli bardzo rzadki. Wersja z dieslem 2.2 jest kosztowna w zakupie i w serwisowaniu, jednak jej zalety to moc 150 KM i niskie zużycie paliwa, setkę osiąga w 8,6 s. Silnik ten został wycofany z oferty pod koniec 2013 roku. Z początkiem 2013 roku wprowadzono równie udany i jeszcze oszczędniejszy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. Sześciobiegowe przekładnie mechaniczne są trwałe, poza stosowaną w Civicu Type-R.

Honda CivicFot. Jacek Hanusz
Honda CivicFot. Jacek Hanusz
Tablica przyrządów jest funkcjonalna, ale brak na niej miejsca na telefon. Doskonale rozwiązano składanie kanapy: dzielone siedzisko można podnieść, a oparcie opuścić. Podłoga przestrzeni bagażowej jest wtedy płaska


Używana Honda Civic (2012-2017) - Nadwozie

Hatchback wygląda jak dwudrzwiowe coupé, ponieważ klamki tylnych drzwi ukryto w słupkach. We wnętrzu jest przestronnie i wygodnie. Zbiornik paliwa znajduje się pod przednimi fotelami, dlatego podłoga przed kanapą z tyłu znajduje się nisko. Po podniesieniu siedzisk kanapy na podłodze można przewieźć wysokie przedmioty. 477-litrowy bagażnik jest nieco mniejszy niż w kombi (Tourer: 624/1668 l, sedan 440 l). Kokpit Civica IX jest mniej „kosmiczny”, a jego obsługa łatwiejsza.

Używana Honda Civic (2012-2017) - Wykonanie

Auto jest odporne na korozję. Jak we wszystkich Hondach miękki lakier łatwo się rysuje i odpryskuje. Jakość montażu i materiałów zastosowanych we wnętrzu okazuje się wysoka.

Używana Honda Civic (2012-2017) - Bezpieczeństwo

Seryjnie w Hondzie Civic znajduje się sześć poduszek powietrznych oraz ESP. Auto w teście zderzeniowym uzyskało pięć gwiazdek.

Używana Honda Civic (2012-2017) - Zawieszenie

Zapewnia przyjemne prowadzenie kosztem lekkiego pogorszenia komfortu. W zakrętach sprawdza się bezpośredni układ kierowniczy. Zawieszenie ma prostą konstrukcję, co zapewnia mu trwałość – z przodu są kolumny McPhersona, a z tyłu belka skrętna (nawet w Type-R). Tylne wielowahaczowe zawieszenie ma tylko sedan.

Honda CivicMateriały prasowe
Civic Tourer wygląda ociężale, ale to jedno z najobszerniejszych kombi w klasie kompaktów

 

Honda Civicauto motor i sport


Honda Civicauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA