Używana Honda Civic (2012-2017) - wyjątkowo trwała

Honda Civic numer 9, czyli druga generacja „Ufo”, dzięki wyjątkowej trwałości i pojemnemu wnętrzu jest chętnie kupowana pomimo wysokich cen.

Honda Civic Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Civic to auto o wyjątkowej trwałości

Pięciodrzwiowy hatchback i sedan trafiły do sprzedaży w Europie na początku 2012 roku, kombi Tourer było na rynku od marca 2014 roku. Topowa odmiana, Civic Type-R, oferowany tylko jako pięciodrzwiowy hatchback, znalazł się w ofercie w 2015 roku,
a następca, Civic X generacji, w 2017 roku.

Używana Honda Civic - Układ napędowy

Wszystkie jednostki napędowe są konstrukcji Hondy. Są trwałe i mają bezawaryjny łańcuchowy napęd rozrządu. Oszczędny silnik benzynowy 1.4 i-VTEC o mocy 100 KM sprawdzi się tylko w mieście. Najlepszym wyborem jest jednostka 1.8 o mocy 142 KM. To oszczędny i dynamiczny silnik, który w trybie ECON potrafi spalić niewiele więcej paliwa niż diesel. Na szczycie oferty jest nCivic Type-R, teraz po raz pierwszy z doładowanym dwulitrowym silnikiem o mocy 310 KM. Silniki benzynowe lubią wysokie obroty, ale trzeba pamiętać, że częste korzystanie z nich powoduje zużycie oleju silnikowego, szczególnie że Honda zaleca olej 0W-20, czyli bardzo rzadki. Wersja z dieslem 2.2 jest kosztowna w zakupie i w serwisowaniu, ale przemawiają za nią dynamika i niskie spalanie – setkę osiąga w 8,6 s. Silnik ten wycofano z końcem 2013 roku. Z początkiem 2013 roku wprowadzono równie udanego i jeszcze oszczędniejszego diesla 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. Zastosowane sześciobiegowe przekładnie mechaniczne są trwałe poza tą, która jest montowana w wersji Type-R.

Honda CivicMateriały prasowe
Praktyczna tablica przyrządów. Niestety brakuje miejsca na odłożenie telefonu
Honda CivicMateriały prasowe
Czytelny i bogaty w informacje zestaw wskaźników

 

Używana Honda Civic - Nadwozie

Hatchback udaje dwudrzwiowe coupé dzięki klamkom tylnych drzwi ukrytym w słupkach. Wewnątrz jest przestronnie i wygodnie nawet na kanapie. Zbiornik paliwa zamontowano pod przednimi siedzeniami, co pozwoliło nisko umieścić podłogę przed kanapą. Po podniesieniu jej siedziska na podłodze można przewieźć wysokie przedmioty. 477-litrowy bagażnik jest niewiele mniejszy od tych w kompaktowych kombi; po złożeniu oparć kanapy jego podłoga jest płaska, a pojemność wzrasta do 1378 l (Tourer 624/1668 l, sedan 440 l). Kokpit „UFO 2” jest mniej „kosmiczny”, a jego obsługa intuicyjna.

Używana Honda Civic - Wykonanie

Samochód jest odporny na korozję. Miękka powłoka lakierowa łatwo się rysuje. Materiały zastosowane we wnętrzu mają wysoką jakość.

Używana Honda Civic - Bezpieczeństwo

Seryjnych jest sześć poduszek powietrznych oraz ESP. Auto w teście zderzeniowym uzyskało pięć gwiazdek.

Używana Honda Civic - Zawieszenie

Zapewnia przyjemne prowadzenie kosztem lekkiego pogorszenia komfortu. W zakrętach sprawdza się bezpośredni układ kierowniczy. Zawieszenie ma prostą, trwałą konstrukcję; z przodu są kolumny McPhersona, a z tyłu belka skrętna (nawet w Type-R). W tylne zawieszenie wielowahaczowe wyposażono tylko sedana.

Honda CivicMateriały prasowe
Tourer wygląda ociężale, ale jest jednym z najobszerniejszych kombi w klasie kompaktów

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Silniki są trwałe. Diesel 1.6 jest bardzo oszczędny (wersja 2.2 na rynku prawie nie występuje). Przyjemność z jazdy daje 142-konny benzynowy silnik 1.8.

  1.4 i-VTEC 1.8 i-VTEC 1.6 i-DTEC
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1339 1799 1597
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
72 (100)
6000
104 (142)
6500
88 (120)
4000
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
127
4800
174
4300
300
2000
Masa własna/ładownoś ć kg 1251/429 1322/398 1378/492
Długość × szerokość × wys. mm 4300 × 1770 × 1440 4300 × 1770 × 1440 4300 × 1770 × 1440
Pojemność bagażnika l/VDA 477/1378 477/1378 477/1378
Prędkość maksymalna km/h 187 215 207


Rocznik
Model przeszedł jeden lifting z końcem 2014 roku. Wtedy wyraźnie zmieniono wygląd zewnętrzny auta i zastosowano LED-y, poprawiono wnętrze i zamontowano nowocześniejszy system multimedialny.

Wyposażenie
W standardzie są komputer pokładowy, elektryczne lusterka i szyby, centralny zamek oraz obręcze kół z lekkich stopów. Drugi poziom wyposażenia (Comfort) ma radioodtwarzacz i automatyczną klimatyzację.

Ceny
To najdroższy z kompaktów nie należący do klasy premium. Jego ceny zaczynają się od 32 000 zł. Jedna czwarta oferty to kombi, znikoma jest ilość diesli i praktycznie tylko 1.6. Type-R osiąga cenę do 100 000 zł.

ROCZNIK 2017 2016 2015 2014 2013
1.8 i-VTEC 65 900 61 900 55 900 48 900 43 500
1.6 i-DTEC 54 000 49 900 44 900 39 900 37 500
1.4 i-VTEC 57 800 51 400 47 900 41 500 37 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

W ramach akcji serwisowej usprawniano układ ESP (modulator), a także wymieniano awaryjną wiązkę poduszek bocznych (objaw – świeci się kontrolka SRS). Szybko przeciera się osłona dźwigni zmiany biegów (używana – 120 zł), trzeszczą osłony słupków B i odklejają się uszczelki tylnych drzwi. Radioodtwarzacz czasami nie działa – pomaga wgranie oprogramowania w ASO. Zdarzają się uszkodzenia modułu grzewczego w lusterku. Powodem usterek tylnych lamp jest zalewanie wodą styków tylnej wiązki (jej koszt sięga 500 zł).

Honda Civicauto motor i sport
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA