Używana Kia Niro (2016-2022) - Droga, ale dobra

Kia Niro jest modnym crossoverem i ma tylko „ekologiczne” rodzaje napędu. Jedynie niepasująca do Kii zachowawcza stylistyka Niro nie budzi zachwytu.

Kia Niro Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Kia Niro jest ekonomiczna
i solidnie wykonana

Po studyjnych Niro Concept z 2013 roku i KX-3 Concept z 2014 r. model seryjny trafił do sprzedaży w 2016 r., i tylko w wersji hybrydowej. W marcu 2017 r. Kia zaprezentowała wersję Hybrid Plug-in z mocniejszym silnikiem elektrycznym i większym akumulatorem dającym zasięg 50 km w trybie elektrycznym. W 2018 r. w salonach pojawiła się w pełni elektryczna Kia Niro EV w dwóch wersjach mocy i pojemności akumulatorów. Ma siedmioletnią gwarancję, ale pod pewnymi warunkami – m.in. serwisowania w ASO i przebiegu do 150 tys. km. Oznacza to, że wszystkie Kie Niro jeżdżące po naszych ulicach mogą być wciąż objęte gwarancją. Drugą generację modelu zaprezentowano w 2021 r., w sprzedaży ma być dostępna od trzeciego kwartału 2022 roku. Modelem pokrewnym jest Hyundai Ioniq.

Używana Kia Niro - Układ napędowy

Niro nie jest oferowana z czysto spalinowymi układami napędowymi – benzynowym czy na olej napędowy. Wyposaża się ją tylko w zespoły hybrydowe lub w napęd elektryczny. W hybrydach zastosowano prosty wolnossący silnik benzynowy 1.6 R4 o mocy 105 KM z wtryskiem bezpośrednim pracujący w cyklu Atkinsona. Pierwsza pojawiła się „zwykła” hybryda 1.6 GDI Hybrid o mocy 141 KM, w której silnik elektryczny wytwarzał moc 32 kW, a akumulator miał pojemność 1,56 kWh. Następny był model typu plug-in ładowany z zewnętrznego gniazda. Silnik elektryczny osiągał w nim 45 kW, a akumulator miał pojemność 8,9 kWh, co w sprzyjających warunkach pozwalało przejechać „na prądzie” do 60 km. Słabsza e-Niro ma 136 KM i akumulator o pojemności netto 39,2 kWh zapewniający zasięg ok. 300 km. Mocniejsza e-Niro osiąga 204 KM, a jej akumulator ma pojemność netto 64 kWh, co przekłada się na zasięg 455 km (w mieście nawet 500 km). Inaczej niż u rywali, w układzie napędowym hybryd zastosowano sześciobiegowe dwusprzęgłowe przekładnie.

Kia NiroMateriały prasowe
Po liftingu z 2019 r. Niro zyskała nową, wytworniejszą tablicę przyrządów z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala
Kia NiroMateriały prasowe
Jest też czytelny wyświetlacz, który można konfigurować

Używana Kia Niro - Nadwozie

Miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu. Elegancka i uporządkowana tablica przyrządów jest zorientowana na kierowcę i łatwa w obsłudze. Wnętrze wygłuszono tylko przeciętnie.

Używana Kia Niro - Wykonanie

Nie ma informacji, by samochód korodował, jednak powłoka lakierowa jest miękka i podatna na zarysowania. Wnętrze dobrze zmontowano z niezłych materiałów.

Używana Kia Niro - Bezpieczeństwo

Niro ma w standardzie sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych Euro-NCAP uzyskała cztery gwiazdki, dostępnych jest wiele systemów z zakresu bezpieczeństwa jazdy.

Używana Kia Niro - Zawieszenie

Nastawy zawieszenia są dobrym kompromisem pomiędzy komfortem a stabilnością w zakrętach. Układ kierowniczy pracuje dość lekko, ale z wystarczającym wyczuciem.

Kia NiroMateriały prasowe
Czarny lakier fortepianowy, niżej umieszczone nawiewy powietrza i nowy panel klimatyzacji znalazły się w wersji po liftingu. Fotele są wygodne
Kia NiroMateriały prasowe
Na kanapie miejsca nie brakuje w żadnym kierunku. Zalety wnętrza to niski tunel środkowy, nawiewy powietrza pomiędzy fotelami i miejsca na kubki w podłokietniku

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Wszystkie zastosowane układy napędowe są trwałe i godne uwagi. Mocniejsza e-Niro ma dobre przyspieszenie i duży zasięg (ok. 450 km).

  1.6 GDI Hybrid e-Niro (39 kWh)
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 elektryczny
Pojemność skokowa cm3 1580
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
104 (141)
5700
100 (136)
2600
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
265
1000
395
Masa własna/ładowność kg 1500/430 1667/413
Długość × szerokość × wys. mm 4355 × 1805 × 1535 4355 × 1805 × 1545
Pojemność bagażnika l/VDA 436/1434 451/1405
Prędkość maksymalna km/h 162 155


Rocznik
Każdy rocznik jest wart uwagi. Podczas liftingu z czerwca 2019 roku zmieniono wygląd przodu (gdzie znalazły się reflektory LED) i tyłu (lampy, zderzak). We wnętrzu wprowadzono nową deskę rozdzielczą z nowym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, a wyposażenie wzbogacono o poduszkę kolanową kierowcy. Rok później podobne zmiany przeszła elektryczna Kia e-Niro.

Wyposażenie
W standardzie są centralny zamek, radioodtwarzacz, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz komputer pokładowy.

Ceny
Rzadko zdarzają się egzemplarze w cenie poniżej 75 tys. zł. Większość aut pochodzi z polskich salonów i były serwisowane w ASO, z reguły mają niewielki przebieg i trzymają cenę. W ubiegłym roku Kia e-Niro zajęła drugie miejsce w rankingu sprzedaży aut elektrycznych.

ROCZNIK 2021 2020 2019 2018 2017
1.6 GDI 124 900 122 400 96 900 89 900 79 900
e-Niro 185 900 (204 KM) 141 000 (136 KM)      
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

Niro jest trwała i niezawodna. Dzięki mocnej, pięciostopniowej rekuperacji zużycie hamulców jest bardzo niskie. Użytkownicy sporadycznie zgłaszają uwagi do działania układu ogrzewania, dwusprzęgłowej przekładni i przyboru oleju w silniku spalinowym w autach hybrydowych oraz nieuzasadnionego zapalania się kontrolek napędu hybrydowego i check engine.

Kia NiroMateriały prasowe
Po złożeniu oparć kanapy podłoga przestrzeni bagażowej lekko się wznosi. Słabością Niro jest niezbyt duży bagażnik, który w modelu elektrycznym ma pojemność 451/1405 l, w hybrydzie 436/1434 l, a w hybrydzie plug-in jedynie 324/1322 l
Zobacz także:
REKLAMA