Używana Kia Optima (2015-2020) - Trwałe, ale paliwożerne silniki

Ta generacja Optimy, już czwarta, zyskuje uznanie lekko sportową stylizacją, przestronnością i jakością wnętrza. Spodobała się w Europie, chociaż ma tu mocnych konkurentów.

Kia Optima Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 990 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Kia Optima przypomina 4-drzwiowe modele GT

Atrakcyjna stylistyka jest dziełem byłego głównego stylisty Audi – Petera Schreyera. Optima czwartej generacji zadebiutowała w 2015 roku jako sedan, rok później do sprzedaży trafiło kombi o przydomku Sportwagon oraz hybryda plug-in osiągająca 205 KM. Ta wersja napędowa występuje jako kombi i sedan. Produkcję Optimy zakończono w 2020 r., Kia nie oferuje w Europie jej następcy.

REKLAMA

 

Używana Kia Optima (2015-2020) - Układ napędowy

Model sprzedawany w wielu krajach świata miał bogatą ofertę silników. Na polskim rynku Optimę sprzedawano z benzynowymi jednostkami 2.0 CVVL o mocy 163 KM i 2.0 T-GDI osiągającym 245 KM. Silniki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Pierwszy z nich nie ma doładowania – nie jest wystarczająco oszczędny ani szczególnie zrywny, za to wyróżnia się trwałością. Z powodu bezpośredniego wtrysku paliwa nie nadaje się do zasilania gazem LPG. Druga jednostka jest wyposażona w turbosprężarkę, okazuje się wytrzymała i mocna, lecz paliwożerna. W 2018 roku ofertę poszerzono o benzynowy silnik 1.6 T-GDI uzyskujący moc 180 KM. Niezbyt mocny diesel 1.7 CRDi (141 KM) w 2018 r. przy okazji liftingu został zastąpiony jednostką 1.6 CRDi (136 KM). Diesle były trwałe i nie przysparzały kosztów. Wszystkie silniki mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Hybrydę plug-in napędza jednostka benzynowa 2.0 (156 KM) współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW. Akumulator zdolny zmagazynować 12,2 kWh zapewnia jej zasięg 54 km.

Kia OptimaMateriały prasowe
Kia OptimaMateriały prasowe
Tablica przyrządów jest prosta i elegancka. W kabinie Optimy nie brakuje miejsca ani schowków. Na tunelu środkowym umieszczono kilka przełączników, w tym elektrycznego hamulca postojowego. Fotele są wygodne

 


Używana Kia Optima (2015-2020) - Nadwozie

Przestrzeni w Optimie nie brakuje na żadnym z miejsc, pochwała należy się za bardzo niski tunel na podłodze z tyłu i za nawiew na tylne siedzenia. Tablica przyrządów elegancją i uporządkowanym menu przypomina te z BMW i jest łatwa w obsłudze, ekran multimediów umieszczono wysoko, co jest zaletą. Masywne słupki zmniejszają widoczność do tyłu. Dzięki dobremu wyciszeniu i wygodnym fotelom komfort jazdy jest wysoki.

Używana Kia Optima (2015-2020) - Wykonanie

Nadwozie nie jest podatne na korozję. Wnętrze zmontowano dokładnie, a prawie wszystkie materiały mają wysoką jakość. Warstwa lakieru jest cienka i podatna na zarysowania.

REKLAMA

REKLAMA

Używana Kia Optima (2015-2020) - Bezpieczeństwo

Auto w standardzie ma siedem poduszek powietrznych i ABS z ESP. W testach zderzeniowych Optima uzyskała maksymalną liczbę gwiazdek. W opcji jest wiele systemów wspomagających.

Używana Kia Optima (2015-2020) - Zawieszenie

Stanowi kompromis między sprawnym pokonywaniem zakrętów, a skutecznym tłumieniem nierówności, odczuwalne są tylko te większe. W sumie zawieszenie można określić jako komfortowe.

Kia OptimaMateriały prasowe
Wielki dach panoramiczny był dostępny w opcji do najbogatszej wersji wyposażeniowej XL

 

Kia Optimaauto motor i sport

 

Kia OptimaMateriały prasowe
Kia OptimaMateriały prasowe
Również kombi wygląda dynamicznie. Dwie końcówki wydechu to nie atrapy. Bagażnik o regularnym kształcie ma pojemność 552 litrów lub, po złożeniu oparcia kanapy, 1686 litrów

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA