REKLAMA

Używana Kia Rio (2011-2017) - Bezproblemowa

Za Kią Rio przemawia prosta i trwała technika. Jest też jednym z ładniejszych i zgrabniejszych modeli w klasie z dopracowanym, obszernym wnętrzem.

Kia Rio auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 48 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kia Rio to model przestronny i bezproblemowy

REKLAMA

Rio trzeciej generacji pojawiło się w drugiej połowie 2011 roku, początkowo jako pięciodrzwiowy hatchback. Nieco później do oferty trafiły wersja trzydrzwiowa i sedan. Rio III znajdowało się w sprzedaży do 2017 roku. Jak wszystkie modele Kii, auto było objęte siedmioletnią gwarancją, ale pod pewnymi warunkami – na przykład serwisowanie w ASO i przebieg do 150 tys. km. Oznacza to, że część aut dostępnych na wtórnym rynku może być jeszcze na gwarancji. Koszty eksploatacji nie są wysokie m.in. dzięki dostępności tanich zamienników części. Modelem spokrewnionym z Kią Rio jest Hyundai i20.

Używana Kia Rio (2011-2017) - Układ napędowy

Zastosowano proste wolnossące silniki benzynowe z pośrednim wtryskiem paliwa i bez doładowania: 1.2 CVVT (86 KM, od 2015 roku 84 KM) i 1.4 CVVT o mocy 109 KM. Można je zasilać gazem LPG. W silnikach tych zdarzają się uszkodzenia irydowych świec zapłonowych (koszt wymiany wynosi co najmniej 300 zł). Trzycylindrowy superoszczędny diesel 1.1 o mocy 75 KM wystarczy najwyżej do poruszania się w mieście, lepszy jest wysokoprężny silnik 1.4 CRDi (90 KM). Żaden z diesli nie ma dwumasowego koła zamachowego. Częstą usterką silnika 1.4 CRDi jest zatykające się sitko w zbiorniku paliwa, co objawia się szarpaniem i spadkiem mocy silnika, czyszczenie trwa godzinę i kosztuje około 100 zł. Usterka może się powtarzać co 30-40 tysięcy kilometrów. Wszystkie oferowane silniki mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Przekładnie mechaniczne Kii Rio są trwałe.

Kia RioFot. Dino Eisele
Ładna i uporządkowana tablica przyrządów
Kia RioFot. Dino Eisele
Dużo miejsca także na nogi. Plus za brak tunelu środkowego

Używana Kia Rio (2011-2017) -Nadwozie

Przestrzeni nie brakuje na żadnym z miejsc, nawet z tyłu. Elegancka i uporządkowana tablica przyrządów jest łatwa w obsłudze. Wnętrze dobrze wygłuszono, wygodne fotele zapewniają komfort. Widoczność do tyłu ograniczają dość szerokie słupki dachowe i wąska szyba.

Używana Kia Rio (2011-2017) - Wykonanie

Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją, ale lakier jest miękki i podatny na zarysowania. Wnętrze dość dokładnie zmontowano z przeciętnych jakościowo materiałów. Zdarza się, że z tablicy przyrządów dobiega skrzypienie.

REKLAMA

REKLAMA

Używana Kia Rio (2011-2017) - Bezpieczeństwo

W wyposażeniu standardowym Kii Rio znajduje się sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych Euro NCAP model ten uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.

Używana Kia Rio (2011-2017) - Zawieszenie

Komfort to nie najmocniejsza strona Rio, bo na dziurawej drodze tylna oś wstrząsa pasażerami i wydaje dość głośne dźwięki. Jednak w większości wypadków zawieszenie dobrze tłumi nierówności nawierzchni. Układ kierowniczy pracuje lekko i bez wyczucia, ale zachowanie samochodu w zakrętach nie sprawia problemów.

Kia RioFot. Achim Hartmann
Ustawny bagażnik ma pojemność 288 litrów. Po złożeniu oparć podłoga przedziału bagażowego staje się płaska. Pojemność bagażnika sedana wynosi 400 litrów

 

Kia Rioauto motor i sport


Kia Rioauto motor i sport

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA