REKLAMA

Używana Kia Sportage - Bestseller

Trwałością oraz niezawodnością Kia Sportage 4. generacji, która zadebiutowała w 2016 roku podbiera klientów europejskim konkurentom. To jeden z najpopularniejszych modeli Kii i SUV-ów w ogóle.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

Kia Sportage wyróżnia się dobrym wyposażeniem

Kia Sportage 4. generacji trafiła do sprzedaży z początkiem 2016 r. Nowe egzemplarze są objęte 7-letnią gwarancją, ale przy limicie przebiegu wynoszącym 150 tys. km. Bliźniaczym konstrukcyjnie modelem jest Hyundai Tucson, z którym Sportage dzieli większość silników.

Kia Sportage 4. generacji - Układ napędowy

Od początku zastosowano trwały silnik benzynowy 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W wersji wolnossącej osiąga on moc 132 KM, a z turbosprężarką – 177 KM. Poza Europą oferowano model z 243-konnym doładowanym silnikiem 2.0 (241 KM w wersji 4x4) oraz z wolnossącą jednostką 2.4 uzyskującą 184 KM. Dobrym wyborem są trwałe silniki wysokoprężne. Oszczędność i wystarczającą dynamikę zapewnia diesel 1.7 CRDi, który może mieć moc 115 lub 141 KM. Silnik ten w ramach liftingu z 2018 roku zastąpiono jednostką 1.6 o mocy 115 i 136 KM. Dobrą wiadomością dla użytkownika jest to, że diesel 1.6 CRDi ma łatwy w naprawach i serwisowaniu układ wtryskowy Boscha. Częstą usterką wersji wysokoprężnych 1.7 CRDi i 1.6 CRDi jest zatykające się sitko przed filtrem paliwa, skutkiem zatkania bywają szarpanie i spadek mocy silnika. Drugi silnik wysokoprężny z pojemności skokowej 2,0 litra osiąga moc 136 lub 185 KM. Po liftingu pozostawiono tylko mocniejszą odmianę jednostki 2.0. Wersje z dieslem są wyposażone w filtr cząstek stałych, którego obsługa nie przysparza kłopotów. Od liftingu z 2018 r. zastosowano układ SCR z płynem AdBlue. Najmocniejszy diesel występuje też w wersji hybrydowej ECOdynamics+ jako tzw. miękka hybryda. W skrzyniach mechanicznych czasami biegi są załączane z pewnym oporem, natomiast dwusprzęgłowe przekładnie mogą szarpać przy przyspieszaniu.

Wzorcowa tablica przyrządów – ekran multimediów umieszczono na jednej wysokości z zegarami. Pod nim przyciski przyzwoitej wielkości, dzięki którym do najważniejszych funkcji dostęp jest bezpośredni. Dzięki indukcyjnej ładowarce baterię smartfona można ładować bez użycia kabli
Z tyłu jest dużo miejsca na nogi, a kąt pochylenia oparcia kanapy można regulować. Po złożeniu oparcia kanapy w przestrzeni ładunkowej zmieszczą się przedmioty o dużych gabarytach. Oparcia foteli mają nakładki z tworzywa sztucznego odpornego na uszkodzenia

Kia Sportage 4. generacji - Nadwozie

Przestrzeni nie brakuje na żadnym z miejsc, ale z tyłu – ze względu na wyprofilowanie oparcia kanapy – wygodnie będzie tylko dwóm osobom. Tablicę rozplanowano podręcznikowo, więc do najważniejszych funkcji jest bezpośredni dostęp.

Kia Sportage 4. generacji - Wykonanie

Nadwozie dobrze zabezpieczono przed rdzą. Wnętrze dokładnie zmontowano z dobrych jakościowo materiałów. Jedynie w dolnej części tablicy przyrządów znajdują się twarde plastiki

REKLAMA

REKLAMA

Kia Sportage 4. generacji - Bezpieczeństwo

Auto w standardzie ma osiem poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu) oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych Sportage uzyskał pięć gwiazdek.

Kia Sportage 4. generacji - Zawieszenie

Jest na tyle twarde, że informuje pasażerów o niedoskonałościach nawierzchni. Za to w zakrętach trzyma nadwozie w ryzach, nie pozwalając mu się wychylać. Układ kierowniczy w tańszych wersjach nie jest najbardziej precyzyjny, bogatsze mają inne wspomaganie i lepszą precyzję prowadzenia.



W porównaniu z poprzednikiem widoczność do tyłu jest lepsza. LED-owe lampy – za dopłatą


Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA