Elektryka
Jeśli klimatyzacja latem chłodzi za słabo, a zimą niedostatecznie grzeje, winny jest silnik krokowy, który reguluje położenie klapy kierującej strumieniem powietrza. Klapa porusza się nie tak jak powinna. Próby reaktywacji silnika krokowego przynoszą rezultaty jedynie na krótki czas, więc lepiej od razu zamontować nowy silnik. Oryginalny kosztuje 250 zł, zamiennik 150 zł, praca mechanika 100 zł, zostawisz w warsztacie 250-350 zł.
Zawieszanie się płyt CD w radioodtwarzaczach bywa chwilowe. Zdarza się, że fabryczny sprzęt car audio nie odtwarza porysowanych kompaktów. Wymiana CD raczej rzadko jest konieczna. Używany sprzęt kupisz za 150-300 zł. Generalnie elektronika nie kaprysi w Cee’dach bezwypadkowych. Problemy mogą (nie muszą) pojawić się w autach po przejściach, a takie dominują wśród prywatnie importowanych.
Silniki
Popularne benzynowe jednostki 1.4 i 1.6 są trwałe i trudno wskazać w nich powtarzające się usterki. Tym niemniej po około 100 tys. km warto skontrolować naciągnięcie łańcucha rozrządu, który ma stosunkowo delikatną konstrukcję. Rozciągnięty łańcuch nie zawsze słychać, a jego przeskoczenie może spowodować poważną awarię i wydatki liczone w tysiącach złotych. Gdy po kontroli łańcuch zostanie zakwalifikowany do wymiany, zapłacisz 600 zł za części, 300 zł za robotę, łącznie 900 zł. Głowice są odporne na spalanie gazu, więc LPG nie czyni im większej szkody. Oczywiście pod warunkiem, że układ zasilania gazowego jest wysokiej jakości, a instalacja została starannie zamontowana oraz dostrojona do danego auta.
Popularne silniki benzynowe 1.4 i 1.6 są trwałe i mało awaryjne.
Wysokoprężne silniki wymagają oleju o lepkości 5W-30. Warto podkreślić, iż filtry cząstek stałych DPF zatykają się znacznie rzadziej niż w autach wielu innych marek. Żywotność dwumasowego koła zamachowego zależy w znacznym stopniu od kierowcy.
Podwozie
Delikatne stukanie dochodzące w czasie jazdy z przedniego lub z tylnego zawieszenia świadczy o wybitych łącznikach drążka stabilizatora. Wyrobiony łącznik trzeba zmienić. Koszt wymiany na jedną stronę wyniesie 90 zł, z czego 60 zł kosztują części, a 30 zł robocizna, niezależnie od osi. Wystarczy wstawić jeden nowy łącznik – parami wymienia się zawsze amortyzatory, klocki i tarcze hamulcowe – ale oczywiście, jeśli chcesz mieć przy obu kołach zawieszenie w identycznym stanie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymienić łączniki po prawej i lewej stronie.
Chrobotanie z okolic tylnej osi świadczy o zapieczonym hamulcu ręcznym. Przytrafia się to zwłaszcza kierowcom rzadko korzystającym z pomocniczego hamulca. Szczęki ręcznego nie odbijają od bębna. Czasem pomaga czyszczenie za 150 zł, czasem trzeba wymienić niesprawne części, co bez wątpienia wyjdzie drożej. Do rzadkości natomiast należy zatarcie linki ręcznego hamulca, na pewno nie można uznać tego za przypadłość typową dla Cee’da.
Chwilowy zanik elektrycznego wspomagania kierownicy to przede wszystkim efekt czołowej kolizji bądź wypadku. Czasami pomaga podpięcie samochodu do diagnostycznego komputera i skasowanie błędu (50 zł), ale częściej trzeba wstawić kolumnę kierowniczą, za co rachunek wyniesie 700 zł. W starszych Cee’dach niekiedy wystarczy wymiana jednego z czujników. Niestety, w młodszych autach czujnik jako oddzielna część już nie występuje.