Używana Mazda 2 (2007-2014) - Świetna na drodze

Używana Mazda 2 wygląda dynamicznie i dynamicznie jeździ. Dzięki temu i z powodu wysokiej trwałości odnosi sukcesy na rynku wtórnym, mimo ograniczonej funkcjonalności.

Mazda 2 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 73 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mazda 2 drugiej generacji zadebiutowała jesienią 2007 roku jako pięciodrzwiowy hatchback (wersja trzydrzwiowa pół roku później). Od pudełkowatego poprzednika różni się atrakcyjną stylistyką i lepszym prowadzeniem. Od 2008 roku poza Europą była oferowana również jako czterodrzwiowy sedan. Ma płytę podłogową i część podzespołów wspólnych z Fordem Fiesta VI generacji; znakomicie obniża to koszty serwisowania i napraw. Produkowano ją w Japonii do połowy 2014 roku.

REKLAMA

Świetne prowadzenie i niezbyt obszerne wnętrze


Używana Mazda 2 (2007-2014) - Układ napędowy

W Maździe 2 stosowano wyłącznie wolnossące silniki benzynowe – 1.3 MZR (75, 86 i po liftingu 84 KM) oraz 1.5 MZR (103, a później 102 KM). Należą do wyjątkowo trwałej i bezawaryjnej serii „Z”. Mają wielopunktowy pośredni wtrysk paliwa, szesnastozaworową głowicę z systemem zmiennych faz rozrządu i z dwoma wałkami napędzanymi bezobsługowym łańcuchem. Potrafią bezawaryjnie przejechać nawet 500 tys. km. Ważne, żeby olej wymieniać co 15 tys. km, co zapobiega zbyt szybkiemu zużyciu układu zmiennych faz rozrządu. Przy dużych przebiegach może wystąpić zwiększone zapotrzebowanie na olej silnikowy. W tym modelu stosowano tylko znane z trwałości i oszczędności diesle koncernu PSA. Początkowo był to diesel 1.4 MZ-CD o mocy 68 KM stosowany do 2009 roku. Montowany po nim 1.6 MZ-CD miał 16-zaworową głowicę, awaryjny był łańcuch łączący wałki rozrządu. Silnik 1.6 MZ-CD osiągał moc (90, później 95 KM). Żaden diesel 1.6 nie ma dwumasowego koła zamachowego, część (z początków produkcji) nie ma też filtra cząstek stałych.

Mazda 2auto motor i sport
Mazda 2auto motor i sport
Ładny projekt tablicy przyrządów i łatwa intuicyjna obsługa. Z tyłu jest dość ciasno, brakuje miejsca nad głową i na kolana, niezbyt dobra widoczność do tyłu

Używana Mazda 2 (2007-2014) - Nadwozie

Wnętrze Mazdy 2 nieźle wygłuszono, ale jest niezbyt obszerne, dlatego wygodniej – zamiast pięciu – będzie w nim czterem osobom. Tablica przyrządów jest prosta, czytelna i łatwa w obsłudze. Fotele są wygodne. Opadający dach ogranicza ilość miejsca z tyłu.

Używana Mazda 2 (2007-2014) - Wykonanie

Nadwozie okazuje się niezbyt odporne na działanie korozji; to główna wada Mazdy 2. Jakość materiałów we wnętrzu (głównie twarde plastiki) jest na średnim poziomie, ale elementy wnętrza zmontowano solidnie.

REKLAMA

REKLAMA

Używana Mazda 2 (2007-2014) - Bezpieczeństwo

W standardowym wyposażeniu znajdowało się 6 airbagów i ESP. W testach zderzeniowych auto uzyskało pięć gwiazdek.

Używana Mazda 2 (2007-2014) - Zawieszenie

Jest dość twarde, auto zwinnie i precyzyjnie pokonuje zakręty, choć czuć podsterowność. Na wyboistych drogach zawieszenie niezbyt dobrze sobie radzi z tłumieniem nierówności. Mazda 2 ma dobrze skalibrowany układ kierowniczy i skuteczne hamulce.

Mazda 2auto motor i sport
Bagażnik jest ustawny, choć nieco za mały. Po złożeniu oparcia kanapy powstaje spory próg

 

Mazda 2auto motor i sport


Mazda 2auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA