REKLAMA

Używana Mazda 3 (2013-2019) - Wysoki stopień sprężania

Mazda 3 to wysoko ceniony bestseller z Japonii – ma dynamiczną, elegancką sylwetkę i sportowe właściwości jezdne.

Mazda 3 auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Trójka” trzeciej generacji zadebiutowała w październiku 2013 roku jako pięciodrzwiowy hatchback, a po czterech miesiącach dołączył do niego sedan. Pod koniec 2013 roku została zaprezentowana wersja Skyactiv-Hybrid o mocy 136 KM. W porównaniu z poprzednikami ten model nie ma problemów z awaryjnymi dieslami czy z korozją. Mazda 3 czwartej generacji jest w sprzedaży od początku 2019 r.

REKLAMA

Mazda 3 trzyma cenę, ale jest niedroga w eksploatacji

Używana Mazda 3 (2013-2019) - Układ napędowy

Mazda zostawiła downsizing innym i nie montuje w „trójce” mniejszych silników niż półtoralitrowe. Benzynowe wolnossące jednostki pochodzą z serii Skyactiv-G o obniżonym tarciu wewnętrznym i wysokim stopniu sprężania wynoszącym 14:1. Mają bezpośredni wtrysk benzyny i zmienne fazy rozrządu, co obniża zużycie paliwa. Podstawowy silnik benzynowy 1.5 o mocy 100 KM okazuje się wystarczająco dynamicznym i oszczędnym źródłem mocy. Jednostka benzynowa 2.0 występuje w wersjach o mocy 120 i 165 KM, mocniejsza ma system odzyskiwania energii i-Eloop. Oferowany w USA silnik 2.5 osiąga 192 KM. Wszystkie jednostki są bardzo trwałe. Od 2016 r. w polskiej ofercie znajdował się oszczędny diesel 1.5 R4 o mocy 105 KM. Dostępny na rynku wtórnym silnik Diesla 2.2 osiąga moc 150 KM i nie był oficjalnie oferowany w naszym kraju. Silniki wysokoprężne należą do serii Skyactiv-D i mają niski stopień sprężania. W dieslu 2.2 zdarzają się przytarcia wałków rozrządu, sporadycznie występują awarie wtryskiwaczy, zatykają się też filtry cząstek stałych. Diesle spełniają normę Euro 6, chociaż nie mają układu SCR, a wszystkie silniki wyposażono w trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Przekładnie, mechaniczna i automatyczna, mają po 6 przełożeń, są trwałe, ale w manualnych zdarzało się, że mechanizm opornie załączał 2. i 3. bieg.

Mazda 3auto motor i sport
Mazda 3auto motor i sport
Nieprzeładowana tablica rozdzielcza zapewnia łatwą obsługę wszelkich urządzeń. Na sportowo: fotele o dobrym trzymaniu bocznym osadzono nisko nad podłogą

Używana Mazda 3 (2013-2019) - Nadwozie

Estetyczna tablica przyrządów jest ergonomiczna i łatwa w obsłudze, niestety nawigacja wymaga sporo uwagi.

Używana Mazda 3 (2013-2019) - Wykonanie

Dobre materiały odporne na zużycie oraz precyzyjny montaż wnętrza to zalety Mazdy 3. Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia okazuje się dobre, rdza pojawia się tylko na elementach zawieszenia. Miękki lakier jest podatny na zarysowania.

 

REKLAMA

REKLAMA

Używana Mazda 3 (2013-2019) - Bezpieczeństwo

„Trójkę” seryjnie wyposażano w 6 poduszek powietrznych i w ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP auto uzyskało pięć gwiazdek. W opcji jest wiele systemów bezpieczeństwa.
Zawieszenie Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają wyśmienite trzymanie i precyzję w zakrętach, ale kosztem komfortu. Zawieszenie jest trwałe.

Mazda 3auto motor i sport
Mazda 3auto motor i sport
Na kanapie jest wygodnie, choć wysokim osobom może brakować miejsca nad głową. Po złożeniu kanapy podłoga przestrzeni bagażowej jest płaska

 

Mazda 3auto motor i sport
 
Mazda 3auto motor i sport
Nadwozie z niskimi oknami i grubymi słupkami powoduje, że widoczność z wnętrza Mazdy 3 jest słaba. Bagażnik hatchbacka ma pojemność tylko 364 l, sedana – 419 litrów

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA