Używana Mazda 6 (2012-): Uwaga na hamulce

Mazda 6 to stylistycznie dopracowany, elegancki model o sportowych wyglądzie i właściwościach jezdnych. Jest też trwały i dobrze wyposażony.

Mazda 6 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 132 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY
Mazda 6 ma wyłącznie benzynowe silniki wolnossące o pojemności 2.0 i 2.5

Aktualny model zadebiutował w 2012 r. i jest produkowany do dzisiaj. Występuje jako sedan i kombi, które ma o 8 cm mniejszy rozstaw osi, ale za to większy bagażnik niż ten w sedanie. Od 2015 roku w Europie oferowano kombi z dieslem w wersji 4x4.

Używana Mazda 6 - Układ napędowy

Mazda w rozwoju napędów podąża własną drogą. Nie stosuje downsizingu, dlatego w „szóstce” nie znajdzie się mniejszej jednostki niż dwulitrowa. Silniki benzynowe pochodzą z serii Skyactiv-G o obniżonym tarciu wewnętrznym, która debiutowała w 2011 r. Wyróżniają się m.in. wysokim stopniem sprężania (14:1), mają bezpośredni wtrysk benzyny i zmienne fazy rozrządu. Obniża to zużycie paliwa tak, że bywa ono nawet niższe niż w autach z jednolitrowymi silnikami turbo. Podstawowa jednostka benzynowa 2.0 występuje w dwóch wersjach mocy – 145 i 165 KM, silnik 2.5 osiąga 192 KM. Wszystkie wyróżniają się trwałością. Diesel 2.2 pochodzi z serii Skyactiv-D i uzyskuje moc 150 lub 175 KM. Stopień sprężania jest w nim obniżony – odwrotnie niż w jednostkach benzynowych. Do września 2013 roku w dieslach zdarzały się przytarcia wałków rozrządu, o tyle niebezpieczne, że opiłki mogły zanieczyścić olej silnikowy. Sporadycznie występują uszkodzenia podkładek pod wtryskiwaczami, a także zatykają się filtry cząstek stałych. Wszystkie silniki mają bezobsługowy, trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Skrzynie biegów, mechaniczna i automatyczna, mają po sześć przełożeń i są trwałe.

Mazda 6Materiały prasowe
Wysoka jakość i sportowy design – tablica przyrządów po drugim liftingu
Mazda 6Materiały prasowe
W sedanie z tyłu miejsca na nogi jest tyle, ile w autach klasy wyżej

 

Używana Mazda 6 - Nadwozie

Sportowa stylistyka nadwozia z niskimi szybami ogranicza widoczność do tyłu. Minimalistyczna tablica przyrządów jest ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Do liftingu ekran nawigacji był niewielki. Nisko zamontowane wyprofilowane fotele podkreślają usportowiony charakter auta. Więcej miejsca na nogi z tyłu jest w sedanie niż w kombi.

Używana Mazda 6 - Wykonanie

Dobre materiały odporne na zużycie i precyzyjny montaż wnętrza to zalety Mazdy 6. Także zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia jest dobre, rdza pojawia się tylko na układzie wydechowym i elementach zawieszenia. Miękki lakier łatwo zarysować. Jesienią 2016 r. poprawiono wyciszenie wnętrza, gdyż początkowo w kabinie było głośno.

Używana Mazda 6 - Bezpieczeństwo

Mazda 6 jest seryjnie wyposażana w sześć poduszek powietrznych i układ ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP uzyskała pięć gwiazdek. W opcji jest wiele systemów bezpieczeństwa.

Używana Mazda 6 - Zawieszenie

Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają „szóstce” wyśmienite trzymanie się drogi i precyzję w zakrętach, komfort jest wystarczający. Również układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

Mazda 6Materiały prasowe
Kombi, choć jest krótsze, ma większy i bardzo ustawny bagażnik (sedan 480,  kombi 522/1648 litrów). Zapewnia też lepszą widoczność do tyłu

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Spośród silników benzynowych optymalna jest jednostka 2.0 – oszczędna i dość dynamiczna. Silnik 2.5 jest niewiele żwawszy, ale mniej oszczędny. Jeśli diesel, to wyprodukowany po 2013 roku i z udokumentowaną historią serwisowania.

  2.0 G 145 2.5 G 192 2.2 D 150
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1998 2488 2191
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
107 (145)
6000
141 (192)
5700
110 (150)
4500
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
210
4000
256
3250
380
1800
Masa własna/ładowność kg 1375/560 1440/560 1480/575
Długość × szerokość × wys. mm 4870 × 1840 × 1450
Pojemność bagażnika l/VDA 480 480 480
Prędkość maksymalna km/h 208 223 210


Rocznik
Mazdę 6 poddano liftingom w 2015 i pod koniec 2017 roku. Zmieniono elementy stylistyki nadwozia z przodu i kokpit. Poprawiła się jakość materiałów i wyposażenie. Poza pierwszym rocznikiem „szóstek”, w którym wystąpiła kumulacja drobnych usterek, pozostałe są godne polecenia.

Wyposażenie
W standardzie są elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, klimatyzacja, komputer, radioodtwarzacz i obręcze kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali.

Ceny
Najtańsze Mazdy 6 kosztują 35 000 zł. Dominują wersje 2.0 z nadwoziem czterodrzwiowym. Diesle to około 25% oferty, najczęściej kombi. Wersje 2.5 to często sprowadzone z USA auta powypadkowe.

ROCZNIK 2018 2017 2016 2015 2014
2.0/145/165 KM 82 900 74 900 67 900 63 300 58 900
2.5/192 KM 87 900 84 300 79 900 74 900 68 900
2.2 D/150/175 KM 84 800 78 900 69 900 62 000 59 000
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

W Maździe 6 nie występują poważne usterki. Jedynie układ hamulcowy nie zawsze okazuje się trwały, przeprowadzono akcję serwisową dotyczącą linki hamulca ręcznego. Zdarzają się awarie silniczków składających lusterka, sterowników matrycowych reflektorów i prowadnic foteli. Nietrwałe są uszczelki drzwi i ekoskóra foteli, wyciera się skóra na kierownicy. Na złe działanie elektroniki pomaga aktualizacja (200 zł).

Mazda 6auto motor i sport
Zobacz także:
REKLAMA