Używana Mazda CX-3 (2015-) - Z drogimi częściami

To jeden z wysoko ocenianych modeli z Japonii. Niepowtarzalny wygląd, dynamiczne zachowanie na drodze i niezawodna technika powodują, że Mazda CX-3 jest poszukiwana, chociaż droga.

Mazda CX-3 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 90 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY
CX-3 przekonuje
właściwościami jezdnymi, urodą
i niezawodnością

To model, który nie ma poprzedników. Mazda CX-3 powstała na bazie płyty podłogowej miejskiej Mazdy 2, w konstrukcji nadwozia zastosowano wysoko wytrzymałą stal. Crossover Mazdy znajdował się w sprzedaży od połowy 2015 roku i nie ma bezpośredniego następcy. W 2022 roku częściowo zastąpiła go dłuższa o 12 cm Mazda CX-30.

Używana Mazda CX-3 - Układ napędowy

Mazda stosuje tylko silniki o dużej pojemności skokowej. Trwała benzynowa jednostka 2.0 R4 pochodzi z serii Skyactiv-G o obniżonym tarciu wewnętrznym. Cechuje ją wysoki stopień sprężania wynoszący 14:1 i brak doładowania, taka konstrukcja obniża zużycie paliwa. Jednostka ta ma bezpośredni wtrysk benzyny i zmienne fazy rozrządu, występuje w wersjach o mocy 150 KM w autach z napędem 4x4 i 120 KM w wersjach z napędem na przednią oś. Diesel 1.5 R4 Skyactiv-D osiąga 105 KM. Przy okazji liftingu w czerwcu 2018 roku zastąpiono go jednostką 1.8 R4 o mocy 115 KM. W dieslach stopień sprężania jest obniżony do 14,8:1. Diesle również okazują się niezawodne. Wszystkie silniki mają bezobsługowy, trwały łańcuchowy napęd rozrządu i spełniają normę Euro 6 oraz Euro 6d-TEMP – także diesle bez układu SCR i silniki benzynowe bez filtra cząstek stałych. W silnikach wysokoprężnych eksploatowanych w mieście filtry cząstek stałych mogą się zatykać. Skrzynie biegów, mechaniczne i automatyczne, mają po sześć przełożeń i są trwałe, choć automaty zmieniają biegi zbyt wolno.

Mazda CX-3Materiały prasowe
Ładną tablicę przyrządów z prostą obsługą wykonano z dobrych materiałów, w jej centrum znajduje się obrotomierz
Mazda CX-3Materiały prasowe
Multimediami można sterować za pomocą pokrętła lub bezpośrednio na ekranie dotykowym, ale tylko podczas postoju

Używana Mazda CX-3 - Nadwozie

Z przodu w kabinie jest sporo miejsca, z tyłu brakuje go na wysokości kolan. Przednie fotele są wygodne i siedzi się na nich wysoko. Tablica przyrządów wygląda nowocześnie, obsługa jest prosta.

Używana Mazda CX-3 - Wykonanie

Materiały użyte we wnętrzu mają wysoką jakość – miękkie są w zasięgu wzroku, twarde tam, gdzie się nie sięga. Wnętrze zmontowano starannie. Od liftingu w 2018 r. zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia jest dobre. Miękki lakier łatwo się rysuje.

Używana Mazda CX-3 - Bezpieczeństwo

CX-3 seryjnie ma sześć poduszek powietrznych i ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Mazda uzyskała cztery gwiazdki. W opcji jest wiele systemów z zakresu bezpieczeństwa.

Używana Mazda CX-3 - Zawieszenie

Chociaż jest dość twarde, o lekko sportowym zacięciu, zapewnia wysoki komfort i dobrą przyczepność opon do nawierzchni. W zakrętach przechyły nadwozia są niewielkie, a auto dynamicznie i z dużym zapasem bezpieczeństwa wpisuje się w łuki. Wybitnie precyzyjny układ kierowniczy daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami.

Mazda CX-3Materiały prasowe
Na wygodnych fotelach nawet wysokie osoby łatwo zajmą najlepszą pozycję do prowadzenia auta. Po liftingu w CX-3 są centralny podłokietnik i elektryczny hamulec postojowy
Mazda CX-3Materiały prasowe
Z tyłu jest dość ciasno, nadmiaru miejsca nie ma ani na szerokość, ani wokół głów i kolan pasażerów. Za to nie brakuje go na stopy. Wrażenie ciasnoty potęgują małe okna

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Wszystkie silniki Mazdy CX-3 można polecić, choć prostotą wygrywają jednostki benzynowe. Za to diesle zapewnią oszczędną eksploatację.

  2.0 Skyactiv-G 2.0 i-Eloop 4x4 1.5 Skyactiv-D
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1998 1998 1499
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
88 (120)
6000
110 (150)
6000
77 (105)
4000
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
204
2800
204
2800
270
1600
Masa własna/ładowność kg 1230/460 1310/455 1275/460
Długość × szerokość × wys.mm 4275 × 1765 × 1535 4275 × 1765 × 1535 4275 × 1765 × 1535
Pojemność bagażnika l/VDA 350/1260 350/1260 350/1260
Prędkość maksymalna km/h 192 200 177


Rocznik
Mazda CX-3 przeszła lifting w połowie 2018 roku. Zmieniono wygląd przodu i tylnych lamp, a silnik Diesla zastąpiono większym. We wnętrzu pośrodku z przodu dodano podłokietnik ze schowkiem, a hamulec ręczny zmieniono na elektryczny, aktywowany przyciskiem. Zmodyfikowano fotele, wyciszenie, multimedia oraz pokładowe systemy bezpieczeństwa.

Wyposażenie
W standardzie znajdują się elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, klimatyzacja, komputer, radioodtwarzacz oraz system start/stop.

Ceny
Najtańsze Mazdy CX-3 kosztują 45 000 zł. Na rynku wtórnym dominują wersje benzynowe; auta z dieslem, które stanowią około 15% oferty, są tańsze od benzynowych. Ceny najnowszych egzemplarzy przekraczają nawet 100 000 zł.

ROCZNIK 2020 2019 2018 2017 2016
2.0 Skyactiv-G 72 400 68 900 66 900
2.0 i-Eloop 89 000 82 900 78 900 77 900 75 900
1.5 Skyactiv-D 79 700 75 900 73 500 67 900 61 200
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

W CX-3 nie zdarzają się poważne usterki. Przy drobnych awariach elektroniki, np. multimediów, czasami wystarczy aktualizacja oprogramowania, co kosztuje co najmniej 200 zł. Dość często zdarzają się uszkodzenia mechanizmu składania lusterek zewnętrznych, rzadziej zawiesza się czujnik poziomu paliwa. W układzie klimatyzacji dochodzi do uszkodzeń skraplacza. Czasami występują luzy na kolumnach McPhersona (stuki). Części i serwis są drogie.

Mazda CX-3Materiały prasowe
Dzięki zwartej sylwetce o sportowych proporcjach CX-3 z każdej strony wygląda dobrze. Plusem jest spory prześwit, a minusem marna widoczność do tyłu. Do tego kamera cofania ma niską rozdzielczość
REKLAMA