REKLAMA

Używana Mazda CX-5 - Atrakcyjna i twała, ale nie tania

Atrakcyjna stylistyka, dobre właściwości jezdne i trwałe podzespoły techniczne powodują, że Mazda CX-5 (2012-17) jest poszukiwana – i droga.

 

CX-5 korzysta tylko z silników o dużej pojemności

To nowa konstrukcja, w której nie wykorzystano elementów z innych modeli Mazdy. W nadwoziu zastosowano dużą ilość wysoko wytrzymałej stali, dzięki czemu jest to jedno z lżejszych aut w klasie. Mazda CX-5 do sprzedaży trafiła wiosną 2012 r., model 2. generacji w Europie zadebiutował wiosną 2017 r.

Używana Mazda CX-5  - Układ napędowy

Mazda stosuje tylko silniki o dużej pojemności skokowej. Benzynowe pochodzą z serii Skyactiv-G o obniżonym tarciu wewnętrznym. Wyróżniają się m.in. wysokim stopniem sprężania wynoszącym 14:1 i brakiem turbosprężarki. Obniża to zużycie paliwa w takim stopniu, że bywa ono nawet niższe niż w samochodach z małymi silnikami. Jednostki te mają bezpośredni wtrysk benzyny i zmienne fazy rozrządu. Podstawowy silnik benzynowy 2.0 występuje w dwóch wersjach o mocy 160 KM w 4x4 i 165 KM w autach z napędzaną przednią osią. Jednostka 2.5 osiąga moc 192 KM. Wszystkie silniki mają wysoką trwałość. Diesel 2.2 Skyactiv-D uzyskuje moc 150 lub 175 KM. W pierwszych dwóch latach produkcji zdarzały się przytarcia wałków rozrządu, co powodowało, że opiłki metalu mogły zanieczyścić olej silnikowy, doprowadzając do zatarcia silnika. Sporadycznie zdarza się wypalenie podkładek pod wtryskiwaczami, a także zatykanie się sitka smoka pompy oleju oraz filtrów cząstek stałych. Diesle spełniają normę Euro 6, chociaż nie mają układu SCR. Wszystkie silniki wyposażono w bezobsługowy, trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Skrzynie biegów mają po 6 przełożeń i są wytrzymałe. Wszystkie wersje silnikowe występują także z napędem na cztery koła.

Mulitmedia można obsługiwać pokrętłem lub bezpośrednio na ekranie. Kanapa ma trzyczęściowe składane oparcie
Niska szyba z tyłu ogranicza widoczność; pojemność bagażnika wynosi 503 l, a po złożeniu kanapy – 1620 l

 

REKLAMA

REKLAMA

Używana Mazda CX-5  - Nadwozie

Atrakcyjne nadwozie z niskimi szybami nieco ogranicza widoczność do tyłu. Wnętrze jest obszerne i wygodne. Tablica przyrządów wygląda nowocześnie i jej obsługa nie sprawia problemów. Siedzi się wysoko na wygodnych fotelach.

Używana Mazda CX-5  - Wykonanie

Materiały w kabinie CX-5 są dobrej jakości, jej elementy zmontowano solidnie. Zabezpieczenie antykorozyjne jest dość dobre; miękki lakier łatwo się rysuje. We wnętrzu jest głośno, hałas dochodzi głównie od strony słabo izolowanych nadkoli. Podczas liftingu wygłuszenie poprawiono.

Używana Mazda CX-5 - Bezpieczeństwo

CX-5 seryjnie wyposażono w sześć poduszek i w ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Mazda uzyskała pięć gwiazdek, ale hamulce są nieco za słabe jak na współczesne auto.

Używana Mazda CX-5  - Zawieszenie

Zapewnia wysoki komfort i dobrą przyczepność opon do nawierzchni. W zakrętach przechyły nadwozia są niewielkie. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami.


Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA