Używana Mazda CX-7 (2006-2012) - Uwaga na korozję!

To pierwszy i bardzo udany SUV Mazdy. Przyciągająca stylistyka Mazdy CX-7, sportowe osiągi i takież prowadzenie wysoko ustawiły poprzeczkę konkurentom.

Mazda CX-7 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 72 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Zapewnia sportowe doznania i jest trwały

Mazda CX-7 w wersji oferowanej w Europie miała napęd na przednią oś z dołączanym napędem na tył za pomocą sprzęgła wiskotycznego. Model do sprzedaży trafił w 2006 roku. Produkcję CX-7 zakończono w 2012 roku bez następcy.

Mazda CX-7 - Układ napędowy

W Maździe CX-7 montowano niezłej trwałości silniki z łańcuchowym napędem rozrządu. Benzynowa jednostka 2.3 DISI (260 KM, z automatem 244 KM) ma bezpośredni wtrysk benzyny, zmienne fazy rozrządu i turbodoładowanie. To silnik stosowany w sportowych odmianach MPS Mazdy 3 i 6. Niestety bardzo paliwożerny – zużycie benzyny na poziomie 15 l to standard. Czasami zużycie paliwa jeszcze zwiększa wadliwe oprogramowanie, a samochód szarpie lub dławi się przy przyspieszaniu. Trzeba się liczyć ze zużyciem 1 litra oleju silnikowego pomiędzy wymianami. Szybszej wymiany może wymagać rozrząd w autach z dwóch pierwszych lat produkcji. W USA od 2010 roku CX-7 była dostępna z jednostką 2.5 (163 KM), którą łączono tylko z przednim napędem. Ten wolnossący silnik z wtryskiem pośrednim nadaje się do zasilania LPG. W 2009 roku przy okazji liftingu do oferty włączono diesla 2.2 MZR-CD o mocy 173 KM. Sporadycznie wypalają się w nim podkładki pod wtryskiwaczami, zatykają sitka smoka pompy oleju (razem koszt naprawy od 1000 zł), a także zatyka filtr cząstek stałych (gdy jego wypalanie było często przerywane). Po większym przebiegu trzeba wydać od 1500 zł na wymianę rozciągniętego łańcucha rozrządu. Diesel spełnia normę Euro 6 dzięki układowi SCR, który wymaga uzupełniania płynu AdBlue. Obydwa „europejskie” silniki mają dwumasowe koło zamachowe, co podnosi koszt wymiany kompletnego sprzęgła do 3500 zł w 2.3 DISI i do 3000 zł w 2.2 MZR-CD.

Mazda CX-7Materiały prasowe
Tablica przyrządów ma wysoką jakość wykonania i jest przyjazna w obsłudze. Po liftingu (na zdjęciu) zegary są czytelniejsze. Wyświetlacz nadal jest nieco za mały

 

Mazda CX-7 - Nadwozie

Wnętrze jest obszerne i wygodne, choć na kanapie nieco brakuje miejsca na wysokości kolan. Ładna tablica przyrządów nie sprawia problemów z obsługą. Do tyłu widoczność jest słaba.

Mazda CX-7 - Wykonanie

Wnętrze jest solidnie zmontowane z materiałów dobrej jakości, ale zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia okazuje się przeciętne; warto sprawdzić nadkola, progi i podłogę w ich pobliżu, a także mocowania tylnych amortyzatorów. Miękki lakier jest podatny na zarysowania.

Mazda CX-7 - Bezpieczeństwo

W standardzie było 6 airbagów i ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Mazda uzyskała cztery gwiazdki. Hamulce są nieco za słabe.

Mazda CX-7 - Zawieszenie

Zapewnia wysoki poziom komfortu oraz dobry kontakt opon z nawierzchnią. W zakrętach auto jest zwinne i przyczepne. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami.

Mazda CX-7Materiały prasowe
Fotele są wygodne i mają dobre trzymanie boczne w zakrętach. Jak na tak duży model, z tyłu wyraźnie brakuje miejsca na wysokości kolan
Mazda CX-7Materiały prasowe
Wysoko unoszona pokrywa bagażnika i niski próg ułatwiają załadunek. Po złożeniu oparcia kanapy podłoga przedziału bagażowego jest prawie płaska

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Najlepszym wyborem będzie jednostka 2.5, ale to biały kruk. Wersja 2.3 niestety jest wyjątkowo łakoma. Diesla najlepiej kupować z udokumentowaną historią serwisowania.

  2.3 MZR DISI 2.5 2.2 MZR-CD
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 2261 2488 2184
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
191 (260)
5500
120 (163)
6000
127 (173)
3500
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
380
3000
220
3500
400
2000
Masa własna/ładowność kg 1740/561 1585/b.d. 1875/555
Długość × szerokość × wys. mm 4700 × 1870 × 1645 4700 × 1870 × 1645 4700 × 1870 × 1645
Pojemność bagażnika l/VDA 455/1348 455/1348 455/1348
Prędkość maksymalna km/h 211 190 200


Rocznik
Auto przeszło lifting w 2009 r. – poprawiono wygląd przodu, zmodernizowano kokpit i zmieniono kierownicę, zwiększono też sztywność nadwozia oraz zmieniono amortyzatory. Do wyposażenia dołożono system monitorowania tyłu auta i awaryjne włączanie świateł ostrzegawczych.

Wyposażenie
W standardzie są m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, klimatyzacja automatyczna, komputer, radioodtwarzacz i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Ceny
Najtańsze, wyeksploatowane CX-7 kosztują od 15 000 zł. Na rynku więcej jest wersji z dieslem, wycenianych podobnie jak wersja 2.3. Najdroższy jest benzynowy 2.5, który z racji niskiej podaży i dużego popytu praktycznie jest bardzo rzadko oferowany na rynku wtórnym.

ROCZNIK 2012 2011 2010 2009 2008
2.3 45 900 38 900 31 900 27 900
2.5 38 900
2.2 TD 41 700 36 000 32 600 27 000
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

CX-7 nie cierpi na poważne usterki. Tarcze hamulcowe mają niską trwałość, odkształcają się i wibrują (kosztują ok. 350 zł plus okładziny za prawie 200 zł). Po prostu hamulce są za słabe do tego ciężkiego i mocnego auta. Listwa pod tylnym zderzakiem topi się od temperatury układu wydechowego. Czasami słychać stuki od amortyzatorów (poduszki) i zdarzają się uszkodzenia łożysk tylnych kół. Części i serwis są drogie.

Mazda CX-7Materiały prasowe
Design nadwozia jest atrakcyjny, ale niskie szyby ograniczają widoczność do tyłu. Spory prześwit i dołączany napęd tylnych kół umożliwiają jazdę w lekkim terenie
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA