Używana Mazda CX-7 (2006-2012) - Z apetytem

Pierwszy SUV Mazdy czyli model CX-7 zyskał popularność dzięki sportowym stylistyce i osiągom oraz dobremu prowadzeniu. Jednak z silnikiem 2.3 ma wyjątkowo duży apetyt na benzynę.

Mazda CX-7 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mazda CX-7 wyróżnia się wysoką jakością wnętrza i trwałością


Mazda CX-7 w wersji sprzedawanej w Europie miała napęd na przednią oś z dołączanym za pomocą sprzęgła wiskotycznego napędem na tył. Do sprzedaży trafiła w 2006 roku, a jej produkcję zakończono w 2012 roku, nie przedstawiając następcy.

REKLAMA

 

 

Używana Mazda CX-7 (2006-2012) - Układ napędowy

CX-7 wyposażano w silniki o wysokiej trwałości z łańcuchowym napędem rozrządu. Jednostka benzynowa 2.3 DISI (260 KM, z przekładnią automatyczną – 244 KM) ma bezpośredni wtrysk benzyny, zmienne fazy rozrządu i turbodoładowanie. To silnik stosowany w sportowych odmianach MPS Mazdy 3 i 6. Niestety, zużycie benzyny na poziomie 15 litrów przez tę jednostkę to standard. Czasami wadliwe oprogramowanie jeszcze podnosi zużycie paliwa, a samochód szarpie lub dławi się przy przyspieszaniu. W autach z dwóch pierwszych lat produkcji wcześniejszej wymiany może wymagać rozrząd. Od 2010 roku w USA była dostępna wersja przednionapędowa z wolnossącym silnikiem 2.5 (163 KM) z wtryskiem pośrednim, jednostka ta nadaje się do zasilania LPG. W 2009 r. przy okazji liftingu ofertę wzbogacił diesel 2.2 MZR-CD o mocy 173 KM. Sporadycznie zdarza się w nim wypalenie podkładek pod wtryskiwaczami oraz zatkanie sitka smoka pompy oleju (łączny koszt naprawy – od 1000 zł), a także zatkanie filtra cząstek stałych (gdy wypalanie było często przerywane). Po większym przebiegu trzeba wydać co najmniej 1500 zł na wymianę rozciągniętego łańcucha rozrządu. Diesel spełnia normę Euro 6 dzięki układowi SCR (wymaga uzupełniania płynu AdBlue). Obydwa „europejskie” silniki mają dwumasowe koło zamachowe, co podnosi koszt wymiany sprzęgła do 3500 zł w 2.3 DISI i do 3000 zł w 2.2 MZR-CD.

Mazda CX-7Materiały prasowe
Mazda CX-7Materiały prasowe
Tablica przyrządów ma wysoką jakość i jest przyjazna w obsłudze. Po liftingu (na zdjęciu) zegary i wyświetlacz stały się czytelniejsze. Fotele są wygodne i w zakrętach zapewniają odpowiednie podparcie. Kabinę skutecznie wyciszono
Mazda CX-7Materiały prasowe
Mazda CX-7Materiały prasowe
Chociaż CX-7 to duży samochód, z tyłu wyraźnie brakuje miejsca na wysokości kolan, na kanapie wygodnie będzie dwóm osobom. Po złożeniu oparcia podłoga przedziału bagażowego jest prawie płaska

Używana Mazda CX-7 (2006-2012) - Nadwozie

ma atrakcyjną stylistykę, jednak wąskie szyby sprawiają, że widoczność do tyłu nie jest najlepsza. Wnętrze okazuje się obszerne i wygodne, choć z tyłu na wysokości kolan jest ciasno. Tablica przyrządów wygląda nowocześnie i nie sprawia problemów z obsługą.

Używana Mazda CX-7 (2006-2012) - Wykonanie

Elementy wnętrza zmontowano solidnie, materiały mają dobrą jakość. Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia budzi zastrzeżenia – warto sprawdzić nadkola, progi i podłogę w ich pobliżu, a także mocowania tylnych amortyzatorów.

Używana Mazda CX-7 (2006-2012) - Bezpieczeństwo

CX-7 seryjnie wyposażano w sześć airbagów i w ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP Mazda uzyskała cztery gwiazdki.

Używana Mazda CX-7 (2006-2012) - Zawieszenie

Zapewnia wysoki poziom komfortu i dobrą przyczepność opon do nawierzchni. W zakrętach auto jest zwinne. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami.

Mazda CX-7Materiały prasowe
Wysoko unoszona pokrywa bagażnika i niski próg ułatwiają załadunek. Niewysokie tylne szyby ograniczają widoczność

 

Mazda CX-7auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA