REKLAMA

Używana Skoda Octavia (2013-2020) - Dobre silniki

Skoda Octavia wyróżnia się dużym wnętrzem i jest niekłopotliwa w eksploatacji. Inaczej niż w modelu poprzedniej generacji – wszystkie silniki Octavii III można polecić.

Skoda Octavia auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 250 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Pięciodrzwiowy liftback zadebiutował na początku 2013 roku. W połowie roku dostępne były kombi i usportowiona wersja RS. W 2014 roku ofertę powiększyły uterenowiona wersja Scout z napędem na cztery koła i odmiana G-TEC zasilana gazem ziemnym. Octavia IV generacji trafiła do sprzedaży w 2020 roku.

REKLAMA

Skoda Octavia jest trwała i bardzo pojemna

Używana Skoda Octavia (2013-2020) - Układ napędowy

Wszystkie silniki są godne polecenia. Podstawowe jednostki benzynowe 1.2 TSI (86, 105 i 110 KM) oraz 1.4 TSI (140, 150 KM) o kodzie EA211 to nowe konstrukcje, w których rozrząd jest napędzany paskiem. Silniki z serii EA888 1.8 TSI (180 KM) i 2.0 TSI (wersja RS: 220, 230 i 245 KM) nadal mają łańcuchowy napęd rozrządu, ale dzięki modyfikacjom nie zużywają ponad miarę oleju (koszt naprawy od 5000 zł), mają też trwalszy rozrząd. W 2016 r. mocniejsze jednostki 1.2 zastąpił trzycylindrowy silnik 1.0 TSI (115 KM). Rok później ofertę uzupełnił czterocylindrowy 1.5 TSI ACT (150 KM) z odłączanymi cylindrami. To nowe konstrukcje o nieznanej (jeszcze) trwałości. Diesle są oszczędne i niekłopotliwe. Jednostka 1.6 TDI osiąga 90, 105, 110 lub 115 KM, a 2.0 TDI – 150 lub 184 KM (wersja RS). Czasami zdarzają się w nich uszkodzenia elektrycznej pompy cieczy chłodzącej, zaś w 2.0 TDI przepalają się uszczelki pod głowicą (koszt naprawy to 3000 zł). Część silników jest łączona z napędem 4x4. W mechanicznych przekładniach mało trwałe są łożyska, ich wymiana kosztuje 2500 zł. Natomiast dwusprzęgłowe przekładnie DSG (częściej o 7 przełożeniach – „suche”) po przebiegu stu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów mogą ulegać usterkom. Zużywają się sprzęgła, a w układzie mechatroniki odpowiadającym za zmianę przełożeń występują błędy w oprogramowaniu; naprawa kosztuje od 2500 zł do 8 tys. zł.
Nadwozie Kokpit jest prosty i czytelny, przyjazny dla kierowcy i łatwy w obsłudze. Wyższe wersje wyposażeniowe mają wygodniejsze fotele, z tyłu miejsca jest więcej niż w autach wyższej klasy średniej.

Skoda Octaviaauto motor i sport
Skoda Octaviaauto motor i sport
Wnętrze przypomina to w Golfie, ale wykonano je z gorszych materiałów. W bogatszych wersjach Octavia może mieć dwukolorową tablicę przyrządów. Pod podłogą ustawnego bagażnika kombi jest miejsce na koło zapasowe

Używana Skoda Octavia (2013-2020) - Wykonanie

Octavię dobrze zabezpieczono przed korozją. Jakość materiałów we wnętrzu zależy od wersji wyposażeniowej, staranność montażu jest przeciętna, a plastiki podatne na zarysowanie.

 

REKLAMA

REKLAMA

Używana Skoda Octavia (2013-2020) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Skoda Octavia otrzymała pięć gwiazdek. Seryjnych jest siedem poduszek powietrznych oraz ABS z ESP.

Używana Skoda Octavia (2013-2020) - Zawieszenie

Nie zapewnia wysokiego komfortu i na gorszej nawierzchni daje się to odczuć. Wersje o mocy od 180 KM i z napędem 4x4 mają z tyłu oś wielowahaczową, dzięki czemu auto jeszcze lepiej się prowadzi; standardowo jest belka skrętna. Szybka jazda w zakrętach daje przyjemność, także dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:


Skoda Octaviaauto motor i sport


Skoda Octaviaauto motor i sport


Skoda Octaviaauto motor i sport
Wygląda jak sedan, a jest praktycznym, pojemnym liftbackiem. Bagażnik – z niskim progiem, kołem zapasowym i schowkiem pod podłogą

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA