Pięciodrzwiowy liftback zadebiutował na początku 2013 roku. W połowie roku dostępne były kombi i usportowiona wersja RS. W 2014 roku ofertę powiększyły uterenowiona wersja Scout z napędem na cztery koła i odmiana G-TEC zasilana gazem ziemnym. Octavia IV generacji trafiła do sprzedaży w 2020 roku.
Skoda Octavia jest trwała i bardzo pojemna
Używana Skoda Octavia (2013-2020) - Układ napędowy
Wszystkie silniki są godne polecenia. Podstawowe jednostki benzynowe 1.2 TSI (86, 105 i 110 KM) oraz 1.4 TSI (140, 150 KM) o kodzie EA211 to nowe konstrukcje, w których rozrząd jest napędzany paskiem. Silniki z serii EA888 1.8 TSI (180 KM) i 2.0 TSI (wersja RS: 220, 230 i 245 KM) nadal mają łańcuchowy napęd rozrządu, ale dzięki modyfikacjom nie zużywają ponad miarę oleju (koszt naprawy od 5000 zł), mają też trwalszy rozrząd. W 2016 r. mocniejsze jednostki 1.2 zastąpił trzycylindrowy silnik 1.0 TSI (115 KM). Rok później ofertę uzupełnił czterocylindrowy 1.5 TSI ACT (150 KM) z odłączanymi cylindrami. To nowe konstrukcje o nieznanej (jeszcze) trwałości. Diesle są oszczędne i niekłopotliwe. Jednostka 1.6 TDI osiąga 90, 105, 110 lub 115 KM, a 2.0 TDI – 150 lub 184 KM (wersja RS). Czasami zdarzają się w nich uszkodzenia elektrycznej pompy cieczy chłodzącej, zaś w 2.0 TDI przepalają się uszczelki pod głowicą (koszt naprawy to 3000 zł). Część silników jest łączona z napędem 4x4. W mechanicznych przekładniach mało trwałe są łożyska, ich wymiana kosztuje 2500 zł. Natomiast dwusprzęgłowe przekładnie DSG (częściej o 7 przełożeniach – „suche”) po przebiegu stu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów mogą ulegać usterkom. Zużywają się sprzęgła, a w układzie mechatroniki odpowiadającym za zmianę przełożeń występują błędy w oprogramowaniu; naprawa kosztuje od 2500 zł do 8 tys. zł.
Nadwozie Kokpit jest prosty i czytelny, przyjazny dla kierowcy i łatwy w obsłudze. Wyższe wersje wyposażeniowe mają wygodniejsze fotele, z tyłu miejsca jest więcej niż w autach wyższej klasy średniej.
![]() |
![]() |
Wnętrze przypomina to w Golfie, ale wykonano je z gorszych materiałów. W bogatszych wersjach Octavia może mieć dwukolorową tablicę przyrządów. Pod podłogą ustawnego bagażnika kombi jest miejsce na koło zapasowe |
Używana Skoda Octavia (2013-2020) - Wykonanie
Octavię dobrze zabezpieczono przed korozją. Jakość materiałów we wnętrzu zależy od wersji wyposażeniowej, staranność montażu jest przeciętna, a plastiki podatne na zarysowanie.
Komentarze
~j23, 2021-01-26 19:56:52
~walo, 2021-01-26 13:36:57
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?