Benzynowe silniki nie są mocną stroną Skody Superb
Superb drugiej generacji zadebiutował w 2008 r. jako liftback, w następnym roku do sprzedaży weszło kombi. Po liftingu w 2013 r. wprowadzono podwyższoną uterenowioną wersję Outdoor wyposażoną w napęd 4x4, osłony podwozia oraz plastikowe nakładki na nadkolach i zderzakach. Ale również zwykłego Superba można było za dopłatą tylko 1000 zł zamówić z większym prześwitem i z osłonami podwozia. Model trzeciej generacji zaprezentowano w 2015 roku.
Skoda Superb - Układ napędowy
Wśród jednostek napędowych bezstresową eksploatację zapewniają tylko trzy diesle: wytrzymały i oszczędny 1.9 TDI o mocy 105 KM (uwaga na serię BXE – zdarzają się wadliwe panewki), jednostki 2.0 TDI z wtryskiem common-rail o mocy 140 i 170 KM oraz 1.6 TDI (105 KM, zamiast 1.9 TDI od 2010 r.). Doładowany benzynowy silnik 1.4 TSI (125 KM) ma nietrwały łańcuchowy napęd rozrządu. Jednostki 1.8 TSI (160 KM) i 2.0 TSI (200 KM, od 2010 r.) nadmiernie spalają olej silnikowy z powodu wadliwych pierścieni tłokowych (naprawa jest droga). Także one mają awaryjne łańcuchowe rozrządy. Natomiast silnik VR6 3.6 FSI o mocy 260 KM jest niezawodny, ale drogi w eksploatacji. W dieslu 2.0 (140 KM) z pompowtryskiwaczami (PD) pękają głowice (naprawa kosztuje ponad 5000 zł), uszkodzeniom ulegają też wałki rozrządu. Napęd pompy oleju w 2.0 TDI przy większych przebiegach czasami zawodzi. Dwusprzęgłowa przekładnia może okazać się awaryjna; zależnie od uszkodzenia koszt jej naprawy sięga od 800 zł do 8 000 zł. W najmocniejszych wersjach Superb może mieć napęd 4x4.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Komentarze
~Patryk, 2020-07-21 13:40:11
~Merik, 2020-07-21 12:23:53
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?