REKLAMA

Używana Skoda Superb II - Diesel Górą

Skoda Superb drugiej generacji (2008-2015) wnętrze ma tak przestronne, a bagażnik tak duży jak auta klasy wyższej. Jednak wykończenie i paleta silników jednoznacznie sytuują Superba w klasie średniej. Godne polecenia są diesle z ręcznymi skrzyniami biegów.

Skoda Superb (2008-15) Skoda Superb (2008-15)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Benzynowe silniki nie są mocną stroną Skody Superb

Superb drugiej generacji zadebiutował w 2008 r. jako liftback, w następnym roku do sprzedaży weszło kombi. Po liftingu w 2013 r. wprowadzono podwyższoną uterenowioną wersję Outdoor wyposażoną w napęd 4x4, osłony podwozia oraz plastikowe nakładki na nadkolach i zderzakach. Ale również zwykłego Superba można było za dopłatą tylko 1000 zł zamówić z większym prześwitem i z osłonami podwozia. Model trzeciej generacji zaprezentowano w 2015 roku.

Skoda Superb - Układ napędowy

Wśród jednostek napędowych bezstresową eksploatację zapewniają tylko trzy diesle: wytrzymały i oszczędny 1.9 TDI o mocy 105 KM (uwaga na serię BXE – zdarzają się wadliwe panewki), jednostki 2.0 TDI z wtryskiem common-rail o mocy 140 i 170 KM oraz 1.6 TDI (105 KM, zamiast 1.9 TDI od 2010 r.). Doładowany benzynowy silnik 1.4 TSI (125 KM) ma nietrwały łańcuchowy napęd rozrządu. Jednostki 1.8 TSI (160 KM) i 2.0 TSI (200 KM, od 2010 r.) nadmiernie spalają olej silnikowy z powodu wadliwych pierścieni tłokowych (naprawa jest droga). Także one mają awaryjne łańcuchowe rozrządy. Natomiast silnik VR6 3.6 FSI o mocy 260 KM jest niezawodny, ale drogi w eksploatacji. W dieslu 2.0 (140 KM) z pompowtryskiwaczami (PD) pękają głowice (naprawa kosztuje ponad 5000 zł), uszkodzeniom ulegają też wałki rozrządu. Napęd pompy oleju w 2.0 TDI przy większych przebiegach czasami zawodzi. Dwusprzęgłowa przekładnia może okazać się awaryjna; zależnie od uszkodzenia koszt jej naprawy sięga od 800 zł do 8 000 zł. W najmocniejszych wersjach Superb może mieć napęd 4x4.

Czytelna tablica przyrządów została złożona z elementów znanych z innych samochodów koncernu VW
Z tyłu miejsca jest tyle, ile w przedłużanych modelach klasy luksusowej Uterenowiony i ze zwiększonym prześwitem Superb Outdoor występuje tylko z nadwoziem kombi

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Superb - Nadwozie

Wnętrze Superba jest bardzo obszerne, wygoda foteli zależy od wersji wyposażeniowej. Z tyłu miejsca jest tyle, ile w największych limuzynach. Tablica przyrządów nie porywa designem, ale jest uporządkowana i intuicyjna w obsłudze. Wnętrze dobrze wyciszono. Pokrywę bagażnika można otwierać na dwa sposoby: częściowo, jak w sedanie i razem z szybą, jak w liftbacku (system TwinDoor).

Skoda Superb - Wykonanie

W najstarszych autach korozja pojawia się u dołu błotników, wyciera się powłoka na listwach, znaczkach firmowych i uchwytach drzwi. Na przeciętnym poziomie jest wykonanie i spasowanie elementów, a jakość materiałów we wnętrzu zależy od wersji wyposażenia.

Skoda Superb - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Skoda Superb uzyskała pięć gwiazdek. Seryjnie wyposażano ją w siedem poduszek powietrznych i ESP.

Skoda Superb - Zawieszenie

Konstrukcyjnie jest takie jak w VW Passacie B6. Tyle tylko, że wykonano je ze stali i ma wymienne tuleje oraz sworznie, co powoduje, że jest tanie w naprawach. Okazuje się też komfortowe i zapewnia dobre prowadzenie auta. W szybkiej jeździe krętą trasą Superb, chociaż duży, jest zwinny.


Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA