[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Używana Skoda Yeti - Nie tak planowano

Skoda Yeti (2009-2017) to wyjątkowo praktyczny model, łączący możliwości jezdne SUV-a z przestronnością vana. Chociaż miał wszelkie atuty, by się dobrze sprzedawać, nie stał się bestsellerem rynkowym. Yeti jest łatwe w serwisowaniu, ale trzeba uważać na awaryjne silniki benzynowe.

Skdoa Yeti Skdoa Yeti

 

Fotele z tyłu można składać
i przesuwać

Skodę Yeti produkowano od 2009 do 2017 r. Słabsze wersje mają napęd na przednią oś, a mocniejsze – 4x4 ze sprzęgłem haldex 4. generacji.

Skoda Yeti (2009-2017) - bazuje na Octavii II

Zastosowanie rozwiązań z Octavii II ułatwia obsługę serwisową; dostępne są tanie zamienniki oryginalnych części.
Układ napędowy Początkowo oferta silników benzynowych obejmowała tylko awaryjne jednostki 1.2 TSI (105 KM) i 1.4 TSI (122 KM) z serii EA111, które mają nietrwały łańcuchowy napęd rozrządu. Silnik 1.4 TSI można polecić pod warunkiem, że przeznaczy się ponad 1000 zł na wymianę rozrządu (zamienniki, poza ASO). Tę operację trzeba powtarzać co 90 tys. km. Większa jednostka 1.8 TSI (EA888, 152/160 KM) zużywa olej w zbyt dużych ilościach z powodu wadliwych pierścieni tłokowych. Także w tym silniku nadmiernie rozciąga się łańcuch rozrządu. Lifting z 2015 roku zaowocował m.in. zastąpieniem dotychczas stosowanych jednostek 1.4 i 1.8 TSI trwałym silnikiem 1.4 TSI z paskiem rozrządu zamiast łańcucha (kod EA211, 125, 150 KM). Rok wcześniej zastosowano 1.2 TSI (110 KM) nowszej generacji, także z paskiem rozrządu.

Skdoa Yeti

Diesle są trwałe i oszczędne, wyposażone we wtrysk common rail; 1.6 TDI osiąga moc 105 KM, a 2.0 TDI – 110, 140, 150 lub 170 KM. W 1.6 zdarzają się awarie układu wtryskowego, we wszystkich dieslach psują się zawory EGR. Przekładnie mechaniczne są trwałe, natomiast spośród dwusprzęgłowych szybciej zużywają się te z siedmioma przełożeniami (suche sprzęgło wielopłytkowe); po przebiegu stu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów mogą wymagać napraw.

Tablicę przyrządów obsługuje się intuicyjnie Okno dachowe wpuszcza do wnętrza jeszcze więcej światła
System VarioFlex pozwala dowolnie modyfikować układ siedzeń; po wyjęciu tylnych foteli przedział bagażowy ma pojemność 1760 litrów

 

REKLAMA

REKLAMA

Koda Yeti (2009-2017) - nadwozie 

Nadwozie Yeti ma przemyślane, przestronne wnętrze. Tablica przyrządów jest uporządkowana, a jej obsługa okazuje się intuicyjna dzięki niedużej liczbie przełączników. Przednie fotele są wygodne. Dzięki systemowi VarioFlex kanapę składającą się z trzech foteli można przesuwać, a same fotele pojedynczo składać i wyjmować. Z tyłu jest dość miejsca nawet dla wysokich osób.
Wykonanie Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. We wnętrzu jakość materiałów zależy od wersji wyposażeniowej auta; w każdej montaż jest dość dokładny. Zdarza się jednak, że słychać skrzypienie dochodzące od tablicy przyrządów i stukot z okolic okna dachowego.
Bezpieczeństwo W testach zderzeniowych Yeti uzyskało pięć gwiazdek. W standardzie miało siedem poduszek powietrznych oraz ESP.
Zawieszenie Auto jest zwinne i poręczne, a jego zachowanie na drodze bezpieczne. Dość twarde zawieszenie skutecznie tłumi nierówności drogi.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA