Fotele z tyłu można składać
i przesuwać
Skodę Yeti produkowano od 2009 do 2017 r. Słabsze wersje mają napęd na przednią oś, a mocniejsze – 4x4 ze sprzęgłem haldex 4. generacji.
Skoda Yeti (2009-2017) - bazuje na Octavii II
Zastosowanie rozwiązań z Octavii II ułatwia obsługę serwisową; dostępne są tanie zamienniki oryginalnych części.
Układ napędowy Początkowo oferta silników benzynowych obejmowała tylko awaryjne jednostki 1.2 TSI (105 KM) i 1.4 TSI (122 KM) z serii EA111, które mają nietrwały łańcuchowy napęd rozrządu. Silnik 1.4 TSI można polecić pod warunkiem, że przeznaczy się ponad 1000 zł na wymianę rozrządu (zamienniki, poza ASO). Tę operację trzeba powtarzać co 90 tys. km. Większa jednostka 1.8 TSI (EA888, 152/160 KM) zużywa olej w zbyt dużych ilościach z powodu wadliwych pierścieni tłokowych. Także w tym silniku nadmiernie rozciąga się łańcuch rozrządu. Lifting z 2015 roku zaowocował m.in. zastąpieniem dotychczas stosowanych jednostek 1.4 i 1.8 TSI trwałym silnikiem 1.4 TSI z paskiem rozrządu zamiast łańcucha (kod EA211, 125, 150 KM). Rok wcześniej zastosowano 1.2 TSI (110 KM) nowszej generacji, także z paskiem rozrządu.
materiały prasowe
Diesle są trwałe i oszczędne, wyposażone we wtrysk common rail; 1.6 TDI osiąga moc 105 KM, a 2.0 TDI – 110, 140, 150 lub 170 KM. W 1.6 zdarzają się awarie układu wtryskowego, we wszystkich dieslach psują się zawory EGR. Przekładnie mechaniczne są trwałe, natomiast spośród dwusprzęgłowych szybciej zużywają się te z siedmioma przełożeniami (suche sprzęgło wielopłytkowe); po przebiegu stu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów mogą wymagać napraw.
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarze
~Marek, 2020-05-03 20:52:35
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?