Używana Toyota Auris (2013-2019) - Najlepsza z hybrydą

To pierwszy od lat atrakcyjnie wyglądający model Toyoty, również we wnętrzu. Auris II dzięki trwałej technice jest liderem niezawodności, co pozwala mu mocno trzymać cenę.

Toyota Auris Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 48 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Zalety Aurisa to trwałość i ładny wygląd

Pięciodrzwiowy hatchback trafił do sprzedaży na początku 2013 roku, a po kilku miesiącach do oferty dołączyło kombi Touring Sports. Model od początku produkcji był dostępny jako hybryda. Bliźniaczy sedan Corolla zadebiutował w 2014 r. Następca Aurisa II pojawił się w 2019 r. już pod nazwą Corolla.

Używana Toyota Auris - Układ napędowy

Wszystkie silniki mają łańcuchowy napęd rozrządu. Podstawowy benzynowy 1.33 Dual VVT-i osiąga tylko 99 KM. Po 150-200 tys. km przebiegu czasami spala olej. W autach użytkowanych w mieście już po 70 tys. km na zaworach ssących może gromadzić się nagar. Komory spalania tracą szczelność i trzeba je czyścić razem z zaworami (po zdjęciu głowicy); koszt czyszczenia poza akcją serwisową – od 2500 zł. Natomiast jednostka 1.6 (132 KM) okazuje się trwała, mocna i oszczędna, ale przy przebiegu około 400 tys. km można spodziewać się w niej wydmuchania uszczelki pod głowicą. Czasami zawodzą też pompy cieczy chłodzącej (wymiana kosztuje 400 zł). W ramach liftingu w 2015 roku silnik 1.6 zastąpiono doładowaną jednostką 1.2 Turbo o mocy 116 KM, która jak dotąd nie sprawia problemów. Od początku montowano dwa diesle, pierwszy to ospały 1.4 D-4D (90 KM), drugi – 2.0 D-4D (124 KM). 1.4 jest trwały i nieskomplikowany (brak dwumasowego koła zamachowego), 2.0 to zmodyfikowana jednostka, w której już nie deformują się ścianki bloku silnika i nie wypalają uszczelki pod głowicą. Po liftingu zastąpiono go dieslem 1.6 o mocy 112 KM – to silnik skonstruowany przez BMW, w którym są problemy z trwałością łańcucha rozrządu. Awaryjne sprzęgła czasem wymieniano bezpłatnie w ramach akcji serwisowej (koszt wymiany 1200 zł). W hybrydzie wykorzystano niezawodny benzynowy silnik 1.8 (99 KM) oraz elektryczny o mocy 60 kW; łączna moc zespołu napędowego to 136 KM. Na rynku USA model był dostępny także z jednostkami benzynowymi 1.8 (134, 142 KM) i 2.4 (160 KM).

Toyota AurisMateriały prasowe
Tablica przyrządów dzięki niewielkiej liczbie przycisków i pokręteł jest łatwa w obsłudze. Do liftingu we wnętrzu stosowano twardy plastik o niezbyt wysokiej jakości, podatny na zarysowania
Toyota AurisMateriały prasowe
Zegary w tubach są czytelne, chociaż nie porywają wzornictwem. Grafika i obsługa multimediów mocno odstają od współczesnych rozwiązań

Używana Toyota Auris - Nadwozie

Wnętrze nie jest zbyt duże. Kokpit nie zachwyca wzornictwem, ale jest przyjazny dla kierowcy. Fotele są niezbyt wygodne, a kanapa prawie płaska.

Używana Toyota Auris - Wykonanie

Nadwozie nie koroduje. We wnętrzu zastosowano morze twardego plastiku. Tapicerka się przeciera, a lakier na przyciskach łuszczy. Auto ma miękki lakier – łatwo go zarysować. W środku jest dość głośno podczas przyspieszania.

Używana Toyota Auris - Bezpieczeństwo

W standardzie było siedem airbagów i ESP. W crash testach Auris uzyskał 5 gwiazdek.

Używana Toyota Auris - Zawieszenie

Jest dość sztywne, ale wystarczająco komfortowe. Niezbyt precyzyjny układ kierowniczy i przeciętne właściwości jezdne nie zachęcają do dynamicznej jazdy.

Toyota AurisMateriały prasowe
Kombi ma bagażnik o pojemności 530/1658 litrów. Niestety mocno obciążone auto źle się prowadzi. Bagażnik hatchbacka jest ustawny, ale płytki

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Układ hybrydowy jest wyjątkowo trwały, a silnik 1.8 dobrze znosi zasilanie gazem LPG. Warte uwagi są silniki benzynowy 1.6 i diesel 1.4.

  1.33 Hybrid 1.6 D-4D
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1329 1798 1598
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
73 (99)
6000
100 (136)
5200
82 (112)
4000
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
128
3800
142
2800
270
1750
Masa własna/ładowność kg 1225/510 1385/430 1370/520
Długość × szerokość × wys. mm 4330 x 1760 x 1475    
Pojemność bagażnika l/VDA 360/1200 360/1200 360/1200
Prędkość maksymalna km/h 175 180 200


Rocznik
Auto przeszło lifting w 2015 roku, zmodernizowano wtedy przód i kokpit. We wnętrzu zastosowano solidniejsze materiały, a paleta silników została odnowiona.

Wyposażenie
Hybryda w wersji podstawowej miała elektrycznie sterowane szyby z przodu i lusterka zewnętrzne, automatyczną klimatyzację, cyfrowy prędkościomierz i 15-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Ceny
Auris nie jest tani, lecz zadbany egzemplarz nie będzie generował kosztów. Połowa aut to kombi. Prawie wszystkie Aurisy są z polskich salonów. Uwaga na kombi, których mnóstwo było we flotach. Hybrydowy Auris był popularny jako taksówka.

ROCZNIK 2017 2016 2015 2014 2013
1.33 53 900 48 900 45 900 39 600 32 700
Hybrid 73 900 70 000 68 000 62 000 48 900
1.4 D-4D 52 800 49 900 46 500 39 900 37 800
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

W reflektorach przepalają się żarówki (to drogie HIR2, w cenie do 100 zł za szt.). W hybrydzie trwałość „baterii” to minimum 300 tys. km, w uszkodzonej wymienne są poszczególne celki. Raz na rok warto oczyścić wlot powietrza do wentylatora chłodzącego akumulatory. W układzie jezdnym pierwsze zużywają się łożyska kół (koszt wymiany od 250 zł). Po większym przebiegu pojawiają się luzy na przekładni kierowniczej (regeneracja – od 1500 zł). Zapieka się mechanizm hamulca postojowego (czyszczenie kosztuje 300 zł; najlepiej wykonywać je co 60 tys. km).

Toyota Aurisauto motor i sport
Zobacz także:
REKLAMA