REKLAMA

Używana Toyota Auris (2013-2019) - Wierna, ale nie oczarowuje

Toyota Auris drugiej generacji wyróżnia się dość agresywną stylistyką. Od strony mechanicznej Auris to lider niezawodności, który mocno trzyma cenę.

Toyota Auris auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Pięciodrzwiowy hatchback został zaprezentowany na salonie we Frankfurcie w 2012 roku, w sprzedaży znalazł się na początku 2013 r. W połowie 2013 roku na rynek trafiło kombi Touring Sports. Obydwie wersje nadwoziowe od początku produkcji były dostępne także jako hybrydy. Bliźniaczy sedan – Corolla – zadebiutował w 2014 roku. Następca Aurisa pojawił się w 2019 roku, pod dawną nazwą Corolla.

Hybryda jest bardzo droga, ale też bardzo trwała

Używana Toyota Auris (2013-2019) - Układ napędowy

Podstawowy silnik benzynowy 1.33 Dual VVT-i osiąga tylko 99 KM. Po 150–200 tys. km przebiegu czasami spala olej. W autach eksploatowanych w mieście już po 70 tys. km na zaworach ssących może gromadzić się nagar. Komory spalania tracą szczelność i trzeba je czyścić razem z zaworami (po zdjęciu głowicy). Koszt czyszczenia, poza akcją serwisową, wynosi około 2500 zł. Natomiast jednostka 1.6 o mocy 132 KM jest trwała, mocna i oszczędna. W tych silnikach przy przebiegach rzędu 400 tys. km można spodziewać się wydmuchania uszczelki pod głowicą. Czasami zawodzą pompy cieczy chłodzącej; wymiana kosztuje 400 zł. W ramach liftingu w 2015 roku silnik 1.6 zastąpiono doładowaną jednostką 1.2 o mocy 112 KM. Od początku stosowano dwa silniki wysokoprężne: 1.4 D-4D osiągający 90 KM (dość ospały) i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Pierwszy jest trwały i nieskomplikowany (brak dwumasowego koła zamachowego), drugi to zmodyfikowana jednostka, w której już nie deformują się ścianki bloku silnika ani nie wypalają uszczelki pod głowicą. Zastosowany zamiast niego (od liftingu) diesel 1.6 o mocy 112 KM to konstrukcja BMW z niezbyt trwałym łańcuchem rozrządu. Awaryjne sprzęgła czasem wymieniano bezpłatnie w ramach akcji serwisowej. W hybrydzie wykorzystano bardzo trwały benzynowy silnik 1.8 (99 KM) oraz elektryczny o mocy 60 kW. Ich łączna moc wynosi 136 KM.

Toyota Aurisauto motor i sport
Toyota Aurisauto motor i sport
Nieprzeładowaną tablicę przyrządów obsługuje się intuicyjnie. We wnętrzu do liftingu stosowano twardy plastik niewysokiej jakości, podatny na zarysowanie. Multimedia grafiką i obsługą mocno odstają od współczesnych rozwiązań. Bagażnik jest ustawny, chociaż płytki


Używana Toyota Auris (2013-2019) - Nadwozie

Wnętrze Aurisa nie jest obszerne w porównaniu z kabinami innych aut tej klasy. Kokpit nie porywa wzornictwem, ale okazuje się funkcjonalny. Fotele są niezbyt wygodne, a kanapa prawie płaska.

Używana Toyota Auris (2013-2019) - Wykonanie

Nadwozie nie koroduje. We wnętrzu przytłacza wielka ilość twardego plastiku. Tapicerka się przeciera, a lakier na przyciskach łuszczy. Auto ma cienki i miękki lakier, który łatwo się rysuje.

REKLAMA

REKLAMA

Używana Toyota Auris (2013-2019) - Bezpieczeństwo

Auris ma siedem poduszek powietrznych, w tym kolanową dla kierowcy oraz ESP. W testach zderzeniowych uzyskał 5 gwiazdek.

Używana Toyota Auris (2013-2019) - Zawieszenie

Jest dość sztywne, ale wystarczająco komfortowe. Niezbyt precyzyjny układ kierowniczy i przeciętne właściwości jezdne nie zachęcają do dynamicznej jazdy.

Toyota Aurisauto motor i sport


Toyota Aurisauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Toyota Aurisauto motor i sport
Kombi ma ustawny bagażnik o pojemności 530/1658 litrów. Niestety mocno obciążone auto źle się prowadzi

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA