Używana Toyota C-HR (2017-) - Dobra nawet z LPG

Używana Toyota C-HR to pierwszy od lat atrakcyjnie wyglądający model Toyoty. Nietani, ale stylowy i niezawodny. Zapewnia przyjemność z jazdy i stawia nie tyle na praktyczność, co na emocje.

Toyota CH-R Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 122 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Toyota C-HR
zwraca uwagę futurystycznym wyglądem

Toyota C-HR trafiła do sprzedaży w Polsce w 2017 r. Produkowany w Japonii i w Turcji model od początku był dostępny także jako hybryda. Do liftingu w 2019 r. auto mogło być wyposażone w napęd 4x4 realizowany za pomocą automatycznie sterowanego międzyosiowego sprzęgła wielopłytkowego.

Używana Toyota C-HR - Układ napędowy

Wszystkie silniki (zastosowano tylko benzynowe) mają łańcuchowy napęd rozrządu. Podstawowa jednostka 1.2 Turbo o mocy 116 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa okazuje się niezawodna. To jedyny silnik, który jest łączony z napędem 4x4. Na niektórych rynkach crossover Toyoty był dostępny także z benzynową jednostką 2.0 R4 o mocy 146 KM. W hybrydzie wykorzystano trwały benzynowy silnik 1.8 R4 (98 KM) z pośrednim wtryskiem paliwa oraz elektryczny o mocy 53 kW – jest to zespół hybrydowy zastosowany wcześniej w Toyocie Prius IV generacji. Jego łączna moc nie jest zbyt wysoka i wynosi 122 KM. Do tej wersji hybrydowej użytkownicy czasami dokładają zasilanie LPG. Przy okazji liftingu (jesień 2019 r.) wycofano z oferty silnik 1.2 oraz napęd 4x4, wprowadzono za to znany z Aurisa mocniejszy zespół hybrydowy o mocy 184 KM. Składa się on z benzynowej jednostki 2.0 R4 (152 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z silnika elektrycznego uzyskującego 80 kW. Ten niezawodny i mocny układ bardziej pasuje do sportowego charakteru futurystycznej Toyoty C-HR. Sześciobiegowa przekładnia mechaniczna była dostępna tylko z jednostką 1.2, przekładnia bezstopniowa CVT – z silnikami 1.2 i 2.0, a hybrydy z przekładnią e-CVT. Wszystkie skrzynie biegów okazują się niezawodne.

Toyota CH-RMateriały prasowe
Tablica przyrządów dzięki niewielkiej liczbie przycisków i pokręteł jest łatwa w obsłudze, niezbyt elegancko wkomponowano w nią centralny ekran
Toyota CH-RMateriały prasowe
Zegary w tubach są czytelne, multimedia do liftingu grafiką i obsługą mocno odstawały od współczesnych rozwiązań u konkurentów

 

Używana Toyota C-HR - Nadwozie

Wnętrze Toyoty C-HR nie jest zbyt obszerne, zwłaszcza z tyłu. Jest tam dość klaustrofobicznie – okna wymiarami przypominają te z samolotów, a widoczność do tyłu jest mocno ograniczona. Kokpit o ciekawym wzornictwie jest funkcjonalny.

 

Używana Toyota C-HR - Wykonanie

Nadwozie i elementy podwozia nie korodują. W starannie zmontowanym wnętrzu użyto tworzyw dobrej jakości i o zróżnicowanej fakturze.

 

Używana Toyota C-HR - Bezpieczeństwo

Crossover Toyoty ma siedem poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtynowe i kolanową kierowcy) oraz ESP. W testach zderzeniowych uzyskał ocenę pięciu gwiazdek.

 

Używana Toyota C-HR - Zawieszenie

Jest dość sztywne, ale wystarczająco komfortowe, a przy tym dobrze tłumi nierówności nawierzchni. Nieco twardsze jest zawieszenie w mocniejszej hybrydzie, w której przy wolniejszej jeździe czuć nierówności, jednak dzięki tej twardości dynamiczna jazda krętą drogą nie powoduje przechyłów nadwozia. Układ kierowniczy można uznać za wystarczająco komunikatywny.

Toyota CH-RMateriały prasowe
Fotele są bardzo wygodne i dobrze podtrzymują ciało z boku. Z przodu jest przestronnie, nikomu przestrzeni nie zabraknie
Toyota CH-RMateriały prasowe
Ustawny bagażnik ma wysoki próg. Po złożeniu oparć podłoga przedziału bagażowego lekko się wznosi, umieszczono pod nią koło zapasowe

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Zespoły hybrydowe C-HR są bardzo trwałe, a silnik 1.8 dobrze znosi zasilanie LPG. Pozostałe wersje napędowe też zasługują na uwagę.

  1.2 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1197 1798 1987
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
85 (116)
5600
88 (122)
b.d.
135 (184)
b.d.
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
185
1500
b.d. b.d
Masa własna/ładowność kg 1320/525 1380/480 1485/455
Długość × szerokość × wys. mm 4360 × 1795 × 1565
Pojemność bagażnika l/VDA 377/1160 377/1160 358/1141
Prędkość maksymalna km/h 190 170 180


Rocznik
Model C-HR przeszedł lifting w 2019 roku. W jego ramach zmodernizowano przód nadwozia, kokpit i nieznacznie tył (lampy, dyfuzor). We wnętrzu znalazły się szlachetniejsze materiały, zastosowano nowocześniejszy system multimedialny, a w standardzie pojawiło się więcej systemów zwiększających bezpieczeństwo jazdy. Odnowiono paletę silników.

Wyposażenie
W wersji podstawowej są elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz, komputer pokładowy, tempomat i centralny zamek.

Ceny
C-HR jest drogi, lecz nie przysparza kosztów. Hybryda 2.0 może być droższa od wersji 1.2 nawet o 40 tys. zł. Egzemplarze benzynowe to rzadkość. Prawie wszystkie auta pochodzą z polskich salonów.

ROCZNIK 2021 2020 2019 2018 2017
1.2 94 000 92 500 88 900 86 000
1.8 Hybrid 120 900 112 800 94 900 91 900 89 500
2.0 Hybrid 144 000 132 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

C-HR to szczególnie trwały model. W hybrydzie 1.8 po dłuższym postoju rozładowywał się jedynie akumulator 12 V (poprawiono oprogramowanie) i sporadycznie dochodziło do uszkodzeń uszczelki pod głowicą. W początkach produkcji pojawiały się błędy w oprogramowaniu wspomagania parkowania, słychać było stuki amortyzatorów. W wersji 1.2 zdarzają się uszkodzenia cewki zapłonowej i elektrozaworu doładowania.

Toyota CH-RMateriały prasowe
Niskie tylne szyby i ponadprzeciętnie szerokie słupki dachowe C bardzo mocno ograniczają widoczność do tyłu
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA