Używana Toyota Land Cruiser V8 (2007-2021) - Każdy rocznik dobry

Auto skonstruowano pod gusta klientów z USA, Rosji i Dalekiego Wschodu, więc jest wielkie i luksusowe. Za to europejskie są jakość i prestiż, jakie zapewnia właścicielowi.

Toyota Land Cruiser V8 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY
Mimo dużych rozmiarów jest poręczna i zwrotna

Ten unikatowy model zadebiutował w 2007 roku i napędzają go tylko ośmiocylindrowe widlaste silniki. Nie jest wersją do niedawna produkowanego Land Cruisera J150, bo jest od niego dłuższy o 17 cm, szerszy o 6,5 cm i wyższy o 2 cm, a rozstaw osi ma większy o 6 cm. Prześwit wynosi 22,5 cm. I niech nie myli jego luksusowe, bogato wyposażone wnętrze – Land Cruiser V8 (J200) jest pełnoprawnym samochodem terenowym zbudowanym na ramie podłużnicowej i wyposażonym w stały napęd na cztery koła z trwałym międzyosiowym mechanizmem różnicowym typu torsen. Oprócz tego zastosowano w nim reduktor, blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i rozłączane stabilizatory. Land Cruiser V8 został wycofany z produkcji w 2021 roku i nie ma następcy.

Używana Toyota Land Cruiser V8 - Układ napędowy

Początkowo model był napędzany przez benzynowy silnik V8 o pojemności 4,7 l i mocy 288 KM. Po kilku latach zastąpiła go jednostka 4.6 V8 osiągająca 318 KM. Stosowano też silnik 5.7 V8 o mocy 381 KM. To trwałe wolnossące, niewysilone jednostki o dużych momentach obrotowych, ale zużywające olbrzymie ilości paliwa. Poza silnikiem 5.7 V8 wszystkie były oferowane w Europie. Ale specjalnie pod gusta europejskie została opracowana wersja wysokoprężna – 4.5 V8 o mocy początkowo 286 KM, a później 272 KM. Niezbyt imponująca moc potężnego silnika może sugerować, że jest za słaby dla ponad 2,5-tonowego olbrzyma. Ale ta jednostka „jedzie” momentem obrotowym, którego 650 Nm jest nieczęsto spotykaną wielkością. Poza tym to nowoczesny i trwały silnik. Jego zużycie paliwa wynosi średnio 12 l/100 km, w mieście nawet 17, a z przyczepą dochodzi do 24 l/100 km. Z dieslem łączono automaty o 6 przełożeniach.

Toyota Land Cruiser V8Materiały prasowe
Auto sprzed ery ekranów, więc obsługa jest łatwa dzięki dużym przyciskom i pokrętłom
Toyota Land Cruiser V8Materiały prasowe
Dobra ergonomia i bardzo czytelne ogromne zegary

 

Używana Toyota Land Cruiser V8 - Nadwozie

Wnętrze jest olbrzymie, potężne są i fotele, i kanapa. Obsługa rozbudowanej tablicy przyrządów jest ergonomiczna. Kabinę doskonale wyciszono.

Używana Toyota Land Cruiser V8 - Wykonanie

Nadwozie i rama są przeciętnie zabezpieczone przed korozją. Wnętrze zmontowano starannie z dobrych materiałów, które opierają się upływowi czasu.

Używana Toyota Land Cruiser V8 - Bezpieczeństwo

Model nie brał udziału w testach zderzeniowych. Seryjnie wyposażano go w 8 poduszek powietrznych (w sumie może ich być nawet 14!) oraz ABS z ESP.

Zawieszenie

Jest komfortowe m.in. dzięki aktywnym amortyzatorom, nie wstrząsa pasażerami na dziurach i progach zwalniających. Auto prowadzi się bezpiecznie, choć z powodu przechyłów nadwozia nie zachęca do dynamicznej jazdy po zakrętach, czuć opóźnienia w reakcjach. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, ale słabo informuje o tym, co robią przednie koła. Początkowo stosowano zawieszenie z regulowanym prześwitem. Tylko11,8-metrowa średnica zawracania.

Toyota Land Cruiser V8Materiały prasowe
Model ma w standardzie wydajną czterostrefową klimatyzację, kierującą powietrze przez 28 dysz i otworów
Toyota Land Cruiser V8Materiały prasowe
W przepastnym bagażniku mogą być dwa dodatkowe fotele wyposażone w poduszki kurtynowe. Podłoga po złożeniu siedzeń jest płaska

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Wszystkie silniki mają dobrą trwałość. Benzynowe zużywają bardzo dużo paliwa, diesel jest dużo oszczędniejszy.

  4.5 V8 D-4D 4.6 4.7
Budowa silnika/liczba cylindrów widlasty/8 widlasty/8 widlasty/8
Pojemność skokowa cm3 4461 4608 4664
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
200 (272)
3600
234 (318)
5600
212 (288)
5400
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
650
1600
460
3400
445
3400
Masa własna/ładowność kg 2585/765 2490/440 2510/790
Długość × szerokość × wys. mm 4950 × 1970 × 1910 4950 × 1970 × 1880 4950 × 1970 × 1910
Pojemność bagażnika l/VDA 655/2320 655/2320 909
Prędkość maksymalna km/h 210 b.d. 200

Rocznik
Model ma wysoką trwałość, również wnętrza, więc każdy rocznik jest wart uwagi. Auto miało niewielki lifting w 2012 r. (wzbogacono wyposażenie o systemy bezpieczeństwa) oraz duży w 2015 r. Zmieniono przód, tylne lampy na LED-owe i dodano elementy wyposażenia wnętrza.

Wyposażenie
W standardzie są m.in. elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, centralny zamek, klimatyzacja 4-strefowa, światła przeciwmgłowe, system multimedialny, tempomat, czujniki parkowania, reflektory biksenonowe i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Ceny
Bez 100 tys. zł nie ma co szukać dobrego auta. Sensowny 11-letni egzemplarz kosztuje od 150 tys. zł. Prawie wszystkie samochody, głównie z silnikami benzynowymi, sprowadzono głównie z USA. Uwaga na słabo wyposażone auta z Bliskiego Wschodu.

ROCZNIK 2015 2014 2013 2012 2011
V8 4.5 D-4D 300 000 270 000 255 000 156 000
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

To trwały i bezawaryjny model. Z racji masy dochodzi do szybkiego zużycia eksploatacyjnego hamulców (koszt wymiany okładzin i tarcz – 1,5 tys. zł). Hamulce są podatne na fading. Kosztowne są naprawy, ceny przeglądów zaczynają się od 1,5 tys. zł. Pilot od zamka centralnego łatwo ulega uszkodzeniu. W automatach czasami nie włącza się 6. bieg. Czasami zdarzają się wycieki z silników, a także usterki panelu klimatyzacji i zaparowują reflektory.

Toyota Land Cruiser V8Materiały prasowe
Pudełkowate nadwozie i wysoka pozycja za kierownicą zapewniają dobrą widoczność do tyłu. W standardzie były też czujniki parkowania
Zobacz także:
REKLAMA