Używana Toyota Verso (2009-2018) - Krótki van

Modele Toyoty cieszą się wyjątkowym uznaniem w Polsce i są stawiane za wzór niezawodności. Także Verso może być pod tym względem punktem odniesienia dla innych vanów.

Toyota Verso Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nietypowo dla Toyoty brakuje wersji hybrydowej

Verso zadebiutowała w 2009 r. i do liftingu wyglądała prawie jak poprzednik, czyli zbyt zachowawczo, oględnie mówiąc. Także kokpit nie porywał wzornictwem. Van Toyoty był produkowany bardzo długo, bo aż do 2018 roku; następcy nie zaoferowano. Auto zbudowano na płycie podłogowej Avensisa 3. generacji. Verso zastąpiła jednocześnie Corollę Verso i Avensisa Verso.

REKLAMA

 

Toyota Verso (2009-2018) - Układ napędowy

Do wyboru były dwa silniki benzynowe i trzy diesle. Jednostki benzynowe pochodzą z rodziny ZR i nie mają doładowania ani wtrysku bezpośredniego. Mają za to zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów. I tak jak diesle Toyoty są wyposażone w trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Zdarza się, że po dużym przebiegu (150–200 tys. km) łańcuch rozciąga się i trzeba go wymienić. Poza tym silniki są bezproblemowe. Benzynowy 1.6 Valvematic o mocy 132 KM okazuje się dość słaby, 1.8 VVT-i (147 KM) to lepszy wybór – jest żwawszy i równie oszczędny. Do roku 2013 włącznie stosowano diesle Toyoty z rodziny AD: 2.0 (124, 126 KM) oraz 2.2 (150, 177 KM). Przepalała się w nich czasami uszczelka pod głowicą (wycieki płynu chłodzącego), co prowadziło do uszkodzenia bloku silnika. Najbardziej ryzykowne są diesle produkowane do 2010 r., w tym samym roku je zmodernizowano, podnosząc ich niezawodność. Jednostki 2.0 są trwalsze i oszczędniejsze niż 2.2, które okazują się za to dużo żwawsze. Od roku 2014 stosowano tylko diesla 1.6 o mocy 112 KM produkcji BMW. Pochodzi on z krytykowanej rodziny silników N47, w której szybko zużywał się łańcuchowy napęd rozrządu. W Verso zastosowano wersję zmodernizowaną.

Toyota VersoMateriały prasowe
Toyota VersoMateriały prasowe
Tablica przyrządów jest mało wyszukana, ale obsługa urządzeń nie nastręcza trudności. Fotele w drugim rzędzie można osobno przesuwać, a opcjonalne dwa miejsca w trzecim rzędzie nadają się tylko dla dzieci

 

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Verso (2009-2018) Nadwozie

Toyota Verso jest jednym z najkrótszych aut w klasie, więc przestronność jej wnętrza w porównaniu z modelami konkurencyjnymi wypada przeciętnie. Auto ma dość wąską, ale wystarczająco wysoką kabinę. Płaska podłoga z tyłu pozwala wygodnie podróżować pasażerowi siedzącemu na środkowym miejscu. Niestety, siedziska są krótkie i niewygodne. Bez zarzutu okazuje się za to ergonomia obsługi. Bagażnik jest obszerny i ustawny.

Toyota Verso (2009-2018) Wykonanie

Nadwozie nie koroduje, rdza atakuje najwyżej śruby w podwoziu i elementy zawieszenia. We wnętrzu znajdują się połacie ciemnego plastiku niewysokiej jakości. Cienki i miękki lakier łatwo się wyciera i rysuje.

Toyota Verso (2009-2018) - Bezpieczeństwo

Toyota Verso ma siedem poduszek powietrznych i ESP. W crash-testach model ten uzyskał pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę.

Toyota Verso (2009-2018) - Zawieszenie

Jest dość sztywne, ale wystarczająco komfortowe. Układ kierowniczy okazuje się niezbyt precyzyjny. Podczas jazdy w zakrętach nadwozie przechyla się.

Toyota VersoMateriały prasowe
Z tyłu przypomina Corollę Verso. W bagażniku nie przewidziano miejsca na koło zapasowe

 

Toyota Versoauto motor i sport


Toyota Versoauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA