REKLAMA

Używana Toyota Yaris (2011-2019) - Dostępna w wersji hybrydowej

Toyota Yaris to jeden z najbardziej niezawodnych małych samochodów. Zwraca uwagę wyglądem i jest niedrogi w eksploatacji.

Toyota Yaris materiały prasowe
Toyota Yaris
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Yaris występuje także z dieslem i jako hybryda

Toyoya Yaris trzeciej generacji była produkowana od 2011 do 2019 roku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Na rynku północnoamerykańskim oferowano ją w wersji sedan, ale tak naprawdę to wersja Mazdy 2.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Używana Toyota Yaris (2011-2019) - Układ napędowy

Podstawowy trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 VVT-i o mocy 69 KM ma niską kulturę pracy, ale jest bezawaryjny i dość oszczędny. W stosowanych do 2017 roku jednostkach R4 1.33 VVT-i (99 KM), eksploatowanych w mieście, na zaworach ssących już po 70 tys. km może gromadzić się nagar. Komory spalania tracą szczelność i trzeba je – po zdjęciu głowicy – czyścić razem z zaworami (koszt poza akcją serwisową wynosi co najmniej 2500 zł). Obydwa te silniki po przebiegu 150 000 km mogą nadmiernie zużywać olej (1 l/4000-5000 km). W 2017 r. zastosowano silnik R4 1.5 VVT-iE o mocy 111 KM. Rarytasem jest usportowiona wersja GRMN z jednostką 1.8 o mocy 212 KM – z serii 600 aut do Polski trafiło tylko siedem. Jedyny diesel, stosowany do 2017 roku 1.4 D-4D, ma moc 90 KM. Jest niezawodny i oszczędny. W 2012 r. pojawił się Yaris w wersji hybrydowej (1.5 Hybrid) o mocy 100 KM. Zespół napędowy tego auta jest wyjątkowo trwały, choć oszczędność wykazuje tylko w mieście, na trasie pali dużo i jest hałaśliwy. Jednostki napędowe mają napęd rozrządu realizowany za pomocą łańcucha. Sprzęgła nie są zbyt trwałe, koszt wymiany wynosi powyżej 1000 zł. Poza jednostką 1.0 i wersją Hybrid pozostałe silniki łączono z mechanicznymi przekładniami sześciobiegowymi.

maluchyMateriały prasowe
maluchyMateriały prasowe
Tablicę przyrządów obsługuje się intuicyjnie, ale materiały są gorsze niż w modelach konkurencyjnych. Po pierwszym liftingu zastosowano nawigację Toyota Touch II, która działa szybciej niż poprzednia. Siedzenia nieźle trzymają w zakrętach

Używana Toyota Yaris (2011-2019)- Nadwozie

Yaris tej generacji ma obszerne wnętrze, ale jego wadą są krótkie siedziska foteli. Tablica przyrządów jest funkcjonalna. Do pierwszego liftingu nawigacja działała ospale, a reflektory słabo oświetlały drogę. Pojedyncza wycieraczka zostawia po prawej stronie duży fragment niewyczyszczonej szyby.

Używana Toyota Yaris (2011-2019) - Wykonanie

Na nadwoziu mogą pojawiać się pojedyncze ogniska korozji (z tyłu nad tablicą rejestracyjną, pod uszczelkami drzwi, na połączeniach blach i podłużnicach). Korodują osłony tarcz hamulcowych z przodu. We wnętrzu przytłacza dużo twardego plastiku marnej jakości, niska jest też jakość tapicerki.

 

REKLAMA

REKLAMA

Używana Toyota Yaris (2011-2019) - Bezpieczeństwo

Siedem poduszek powietrznych i ABS z ESP pozwoliły autu uzyskać pięć gwiazdek.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Używana Toyota Yaris (2011-2019) - Zawieszenie

Zaskakuje swoją twardością; dzięki niemu Yaris jest całkiem zwinny w zakrętach. W ramach liftingu zmodernizowano układ kierowniczy, przeprojektowano tylną oś, zastosowano bardziej miękkie sprężyny i zmieniono charakterystykę amortyzatorów, co znacząco poprawiło komfort.

maluchyMateriały prasowe
Na kanapie jest sporo miejsca. W wersji, w której podłogę bagażnika można umieścić na jednym z dwóch poziomów, po położeniu oparcia podłoga przestrzeni bagażowej jest płaska

 

REKLAMA

maluchyauto motor i sport


maluchyauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA