Używane (2014-) Volvo XC90 - w dobrym stylu

Od modelu pierwszej generacji ten współczesny różni niemal wszystko – konstrukcyjnie nie mają ze sobą nic wspólnego. Jedynym nawiązaniem jest kształt tylnych lamp.

Volvo XC90 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 283 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volvo XC90 II ma oryginalny, skandynawski styl

XC90 numer dwa, zbudowany na nowej platformie SPA, został zaprezentowany w sierpniu 2014 roku. Powrót do kanciastych kształtów znanych z wcześniejszych modeli Volvo spodobał się klientom. W chwili debiutu wnętrze XC90 II szokowało ascetyczną nowoczesnością. Jedyne, co łączy ten model z poprzednim, to komfort, bezpieczeństwo i jakość typowa dla aut klasy premium. XC90 może mieć napęd tylko na przednie koła lub 4x4. Stale napędzana jest przednia oś, napęd tylnej dołącza sprzęgło haldex. We wnętrzu może być nawet siedem miejsc (opcja).

REKLAMA

Układ napędowy Światową nowością jest zastosowanie tylko dwulitrowych, czterocylindrowych silników o jednakowej pojemności skokowej 1969 cm³ w wersjach benzynowych i dieslach (rodzina jednostek VEA). Konkurenci w autach tej klasy stosują jednostki sześcio- i ośmiocylindrowe, które nie tylko zapewniają doskonałe osiągi, ale świadczą też o prestiżu. Turbodiesle osiągają moc 190 (D4) lub 225 (D5), a po liftingu 235 KM. W mocniejszym, oprócz dwóch turbosprężarek, zastosowano unikatowy system PowerPulse. Tworzy go napędzana elektrycznie sprężarka powietrza i dwulitrowa butla na sprężone powietrze, które jest kierowane na turbinę turbosprężarki, rozpędzając ją, zanim zrobią to spaliny. Jednostki benzynowe wytwarzają moc 254 KM w T5 i 320 KM w T6, mają bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. Mocniejszy wyposażono dodatkowo w sprężarkę mechaniczną. Najmocniejszą wersją jest hybryda T8 2.0 Plug-in. Połączenie silnika z T6 z elektrycznym o mocy 65 kW pozwoliło osiągnąć moc 407 KM.

Volvo XC90Materiały prasowe
Na konsoli środkowej jest jedynie kilka przycisków, większość funkcji obsługuje się poprzez ekran dotykowy, łącznie z liczbą mrugnięć kierunkowskazów. Montowana jest tylko jedna przekładnia – ośmiobiegowa automatyczna.
Volvo XC90Materiały prasowe
We wnętrzu jest mnóstwo miejsca, fotele są obszerne. Ciaśniej jest jedynie w trzecim rzędzie foteli


Nadwozie Dzięki niewielkim rozmiarom zespołów napędowych XC90 ma obszerne kabinę i bagażnik. Kokpit w skandynawskim stylu z dotykowym tabletem jest elegancki i funkcjonalny, ale nie intuicyjny. Komfort przynależny klasie premium uzyskano dzięki dobremu wyciszeniu kabiny i wygodnym fotelom.

Wykonanie Nadwozie nie ulega korozji. Jakość materiałów we wnętrzu i jego montaż są takie, jakie powinny być w aucie wyższej klasy, jedynie skórzane obicia foteli wygniatają się i łatwo przebarwiają.

Bezpieczeństwo W standardzie jest siedem poduszek powietrznych i ABS z ESP. W testach zderzeniowych Volvo XC90 uzyskało pięć gwiazdek. W wyposażeniu znajduje się mnóstwo elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Zawieszenie Jest wielowahaczowe, ale ma raczej komfortowy charakter i nadaje się do umiarkowanie dynamicznej jazdy. Układ kierowniczy pracuje lekko i daje przyzwoite pojęcie o tym, co w danej chwili dzieje się z kołami.

Volvo XC90Materiały prasowe
Pięć foteli z tyłu można osobno składać, a te w środkowym rzędzie także przesuwać. Po złożeniu oparć foteli podłoga przestrzeni bagażowej jest płaska.
Volvo XC90Materiały prasowe
Pod nią umieszczono dojazdowe koło zapasowe i elementy zawieszenia pneumatycznego

 

Volvo XC90auto motor i sport

 

Volvo XC90Materiały prasowe

Mimo dużych gabarytów XC90 nie wygląda ociężale. Regularne kształty ułatwiają „wyczucie” auta przy parkowaniu

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA