Alfa Romeo Brera
SILNIK: 1.75 TBi (200 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 65-70 000 zł
Polecana wersja
Albo „turbo benzina” (1,75 litra i 200 KM), albo 2-litrowy diesel (170 KM). Oba silniki z końca produkcji (od 2009 roku), niezawodne, ale cierpiące na mało porywający soundtrack – na szczęście to akurat da się zmienić.

Największa zaleta
Stylistyka. Brera należy do najbardziej podziwianych aut. Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro nadwozie nie znudzi Ci się ani za rok, ani za dwa – Alfa to czysty seksapil na kołach.
Największa wada
Największa zaleta Audi jest piętą achillesową Alfy – raporty Dekry są dla niej miażdżące. Według nich średnio tylko co trzecie auto o przebiegu powyżej 100 000 km nie wykazało żadnych poważnych usterek.
Co sprawdzić kupując
Na sprawdzenie stanu auta najlepiej wybrać się do ASO Alfy, bo w lokalnym warsztacie może być z tym problem. Trzeba przyjrzeć się przewodom hamulcowym (pękają) i airbagom (szwankują czujniki).

Koszty utrzymania
Brery są stosunkowo tanie przy zakupie – 4-letni egzemplarz kosztuje tyle co 6-letnie Audi TT. Wydasz za to na naprawy (amortyzatory – ok. 1000 zł) i paliwo (silnik 1.75 TBI pali średnio 11 l/100 km).
Za: Oryginalne auto w dobrej cenie
Przeciw: Brera bywa awaryjna