REKLAMA

Używane: Alfa Romeo Brera czy Audi TT?

Życie jest za krótkie na jazdę nudnymi autami, a świat zza kółka coupé wygląda lepiej, dlatego włącz emocje i kup sobie coś oryginalnego – np. Alfę Romeo Brerę lub Audi TT.  

Alfa Romeo Brera Italia Independent
Alfa Romeo Brera Italia Independent
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 90 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Alfa Romeo Brera
SILNIK: 1.75 TBi (200 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 65-70 000 zł

Polecana wersja
Albo „turbo benzina” (1,75 litra i 200 KM), albo 2-litrowy diesel (170 KM). Oba silniki z końca produkcji (od 2009 roku), niezawodne, ale cierpiące na mało porywający soundtrack – na szczęście to akurat da się zmienić.

Używane Alfa Romeo Brera Audi TT

Największa zaleta
Stylistyka. Brera należy do najbardziej podziwianych aut. Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro nadwozie nie znudzi Ci się ani za rok, ani za dwa – Alfa to czysty seksapil na kołach.

Największa wada
Największa zaleta Audi jest piętą achillesową Alfy – raporty Dekry są dla niej miażdżące. Według nich średnio tylko co trzecie auto o przebiegu powyżej 100 000 km nie wykazało żadnych poważnych usterek.

Co sprawdzić kupując
Na sprawdzenie stanu auta najlepiej wybrać się do ASO Alfy, bo w lokalnym warsztacie może być z tym problem. Trzeba przyjrzeć się przewodom hamulcowym (pękają) i airbagom (szwankują czujniki).

Używane Alfa Romeo Brera Audi TT

Koszty utrzymania
Brery są stosunkowo tanie przy zakupie – 4-letni egzemplarz kosztuje tyle co 6-letnie Audi TT. Wydasz za to na naprawy (amortyzatory – ok. 1000 zł) i paliwo (silnik 1.75 TBI pali średnio 11 l/100 km).

Za: plus Oryginalne auto w dobrej cenie
Przeciw: minus Brera bywa awaryjna

REKLAMA

REKLAMA

Audi TT
SILNIK: 2.0 TFSI (200 KM) ROCZNIK: 2008 CENA: 60-65 000 zł

Polecana wersja
Z 3,2-litrowym silnikiem V6 (250 KM), który – oprócz tego, że „jedzie” – ma znakomitą ścieżkę dźwiękową i występuje tylko z napędem Quattro. Godna polecenia jest też jednostka 2.0 TFSI (200 KM).

Używane Alfa Romeo Brera Audi TT

Największa zaleta
Niska awaryjność potwierdzona raportami Dekry (czołowe miejsce w rankingu w swojej klasie). Audi TT to solidna niemiecka konstrukcja, której nie trapią poważne przypadłości. Części są łatwo dostępne.

Największa wada
Brak istotnych. Przeszkadzać mogą ciasnota z tyłu i niska ładowność. Na weekendową przejażdżkę trudno więc będzie zabrać znajomą parę – zastanawiamy się jednak, czy to na pewno jest wada?

Używane Alfa Romeo Brera Audi TT

Co sprawdzić kupując
Warto sprawdzić światła – ich regulacja nie zawsze działa jak trzeba. Historię napraw można sprawdzić po numerze VIN. Jak ognia unikaj aut sprowadzonych z USA – większość zaliczyła wcześniej „dzwona”.

Koszty utrzymania
Z częściami nie ma problemu, bo większość z nich pochodzi z Audi A3 (komplet amortyzatorów kosztuje ok. 600 zł). Używane „tetetki” trzymają jednak wysokie ceny – 6-letnie auto kosztuje ponad 60 000 zł.

Za: plus Solidne coupé o świetnych osiągach
Przeciw: minus Audi TT brakuje emocji

Werdykt: Alfa Romeo Brera to auto raczej dla miłośników – laikom w temacie Alf może przysporzyć nerwów. Wygrywa TT - co prawda jest drogie, ale dobre. Pytanie czy coupé kupuje się z rozsądku.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA