Podwozie
Zawieszenie nie grzeszy komfortem, ale jest bardzo trwałe. Jedyne powtarzające się przypadłości to wybite silentbloki wahaczy z przodu, co objawia się stukaniem. Wymiana czterech silentbloków, po obu stronach, kosztuje 700 zł. Stukanie, takie bardziej głuche, świadczy o zużyciu przekładni kierowniczej. Przekładnię można i należy regenerować. Wraz z obowiązkowym ustawieniem geometrii zawieszenia Twoje oszczędności zmaleją o 1500 zł.
Niepokojące stukanie z tylnego zawieszenia Audi A3 sygnalizuje luzy na tulejach wahaczy trzymających sprężyny. Na wymianę tulei po obu stronach wydasz 400 zł. Wahacze te mogą korodować. Gdy są luzy, po naprawie należy sprawdzić geometrię. Jeżeli trzeba zmienić tylko jeden wahacz, rachunek zamknie się kwotą 180-350 zł.
Nadwozie
Tylna wycieraczka zatrzymuje się w różnych miejscach szyby, aż wreszcie staje zupełnie. Naprawa polega na wymianie zabrudzonego elektrycznego silnika (500 zł części, 50 zł robota).
Skrzynie biegów
Głośna praca mechanicznej przekładni jest zazwyczaj spowodowana zużytymi łożyskami. Nie ma rady, skrzynię należy wyjąć, rozebrać w drobny mak, aby znaleźć wszystkie inne elementy noszące ślady zużycia, najczęściej synchronizatory. Zapłacisz za to 3000-4000 zł, ale będziesz miał cichą i sprawną skrzynię. Natomiast w dwusprzęgłowych DSG sporadycznie zdarzają się awarie mechatroniki. Ich usunięcie pochłonie podobne kwoty, unikaj zatem aut z DSG, które ruszają nierówno, z szarpnięciem, które głośno pracują albo mają kłopoty ze zmianą przełożeń.
Silniki
W turbodieslach 1.6 TDI po liftingu newralgicznym elementem jest dwumasowe koło zamachowe. Jego wewnętrzne zużycie zdradza stukanie podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Naciskasz pedał sprzęgła, hałas znika, puszczasz – znowu go słychać. Faktura będzie opiewała na ponad 3000 zł. Dwumas po 120-170 tys. km regularnie „pada” również w 2.0 TDI. Zapłacisz 3190 zł albo 3870 zł, jeśli masz skrzynię DSG – w tym przypadku dominujące objawy to szarpanie skrzyni biegów oraz szarpanie silnika przy jego zapalaniu i gaszeniu.
2.0 TDI z pompowtryskiwaczami (PD), czyli sprzed liftingu, jest najbardziej usterkowym silnikiem A3, choć i tak płata mniej figli niż w Golfach z podobnych roczników. Wielu egzemplarzom przytrafiają się niesprawności turbosprężarki, najczęściej silnik nie ciągnie tak jak powinien, nie ma mocy. Koszt z wymianą na regenerowane turbo wyniesie co najmniej 3500 zł. Bo jeśli zdecydujesz się na nowe turbo, zapłacisz ze dwa razy więcej. Przy takich kwotach wymiana uszczelniacza wału korbowego jawi się wręcz jako niedroga sprawa, 620 zł, z czego części kosztują 270 zł, a praca 350 zł.