Używane Audi A4 Allroad (2009-2015) - Niezawodne... z wyjątkami

Audi A4 Allroad łączy prestiż i jakość z możliwościami terenowymi. Od innych czteronapędowych wersji A4 odróżnia go off-roadowa stylizacja.

Audi A4 Allroad materiały prasowe
Audi A4 Allroad
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 135 400 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

A4 wyróżnia się ponadprzeciętną niezawodnością

Allroad był produkowany w latach 2009–2015, tylko jako kombi. Jest wersją Audi A4 o kodzie fabrycznym B8. Oprócz designu wyróżnia go 18-centymetrowy prześwit. Tak jak pozostałe wersje modelu, dzięki przekonstruowaniu skrzyni biegów Allroad ma przednią oś przesuniętą o 12 cm do przodu. Ta zmiana dała poprawę wyglądu (krótszy przedni zwis), ale też lepszy rozkład masy pomiędzy osie i więcej miejsca w kabinie. Napęd na 4 koła (Quattro) jest realizowany za pomocą międzyosiowego samoblokującego mechanizmu różnicowego typu torsen.

REKLAMA

Używane Audi A4 Allroad (2009-2015) - Układ napędowy

Jednostka benzynowa 2.0 TFSI (211 KM) serii EA888 gen. 2 nadmiernie spala olej silnikowy z powodu wadliwych pierścieni tłokowych. Naprawa jest droga, ceny zaczynają się od 3500 zł (za wymianę pierścieni na trwalsze), a kończą na kilkunastu tysiącach (za wymianę układu tłokowo-korbowego). Te silniki mają też awaryjne rozrządy łańcuchowe (wymiana rozrządu – od 1200 zł). W 2013 r. zastosowano ulepszoną, mniej awaryjną jednostkę 2.0 (EA888 gen. 3) o mocy 225 KM. Wszystkie diesle mają system wtrysku common-rail, a silnik 2.0 TDI jest dostępny w kilku wersjach mocy – 143, 150, 170, 177 i 190 KM. Usterką jest wycieranie się wałka napędu wysokociśnieniowej pompy paliwa. Opiłki zanieczyszczają układ paliwowy, który wymaga kosztownego czyszczenia, mogą też uszkodzić np. wtryskiwacze czy pompę (wymiana pompy kosztuje od 4000 zł). Nie dotyczy to najnowszych wersji o mocy 150 i 190 KM stosowanych od 2014 roku. Problem z wałkami napędu pompy występuje też w wysokoprężnych wersjach 3.0 V6 (240 i 245 KM). Czasami zdarzają się nadmiernie rozciągnięte łańcuchy rozrządu (wymiana od 6000 zł). Dwusprzęgłowy S-tronic po przebiegu stu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów może przysparzać kosztów – awaryjna jest mechatronika i sprzęgła wielopłytkowe.

Audi A4 Allroadauto motor i sport
Audi A4 Allroadauto motor i sport
Wnętrze jest trwałe i łatwe w obsłudze, a jakość wykonania na najwyższym poziomie. Z tyłu brakuje miejsca na kolana


Używane Audi A4 Allroad (2009-2015) - Nadwozie

Obsługa tablicy przyrządów jest ergonomiczna, a wnętrze urządzono praktycznie. Z przodu jest dość przestrzeni na dobrze wyprofilowanych fotelach, ale z tyłu brakuje miejsca na kolana.

REKLAMA

REKLAMA

Używane Audi A4 Allroad (2009-2015) - Wykonanie

Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją, choć w najstarszych autach zdarza się na przednich błotnikach i pokrywie bagażnika. Wnętrze starannie zmontowano z materiałów wysokiej klasy.

Używane Audi A4 Allroad (2009-2015) - Bezpieczeństwo

W crash-testach auto dostało pięć gwiazdek. Seryjnych jest 6 airbagów, ABS i ESP.

Używane Audi A4 Allroad (2009-2015) - Zawieszenie

To wielowahaczowa konstrukcja wykonana z aluminium. Jest komfortowe i zapewnia dobre prowadzenie. W szybkiej jeździe po zakrętach pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Audi A4 Allroadauto motor i sport
Do liftingu przepalały się diody LED świateł do jazdy dziennej w tylnych lampach. Oparcie kanapy po złożeniu nie tworzy progu

 

Audi A4 Allroadauto motor i sport


Audi A4 Allroadauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA