REKLAMA

Używane Audi A4 B8 (2007–2015): Awaryjne silniki

Audi A4 B8 (2007–2015) to jeden z najchętniej kupowanych modeli na rynku wtórnym. Jest dostępny w wielu wersjach, ale trzeba uważać na silniki ponieważ te ulegają kosztownym awariom.  

Audi A4 (2007-2015) materiały prasowe
Audi A4 (2007-2015)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 134 400 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Dobry wybór to A4 po liftingu z poprawionymi silnikami

Model generacji B8 produkowano w latach 2007–2015 jako sedana i kombi (Avant; od 2008 roku). Stylizowany na auto terenowe czteronapędowy Allroad z prześwitem wynoszącym 18 cm występował tylko w wersji kombi i był produkowany w latach 2009–2016. A4 został zbudowany na nowej płycie podłogowej. Pokrewnym modelem wykorzystującym tą samą platformę jest Audi A5, dostępne jako Coupé, Cabrio i pięciodrzwiowy Sportback. Poza najsłabszymi wersjami A4 i A5 do pozostałych oferowano napęd na cztery koła (Quattro) realizowany za pomocą międzyosiowego samoblokującego mechanizmu różnicowego typu torsen.

REKLAMA

Audi A4 B8 (2007–2015) - Układ napędowy

Jednostki benzynowe serii EA888 – 1.8 TFSI (120, 160 i 170 KM) oraz 2.0 TFSI (180, 211 i 225 KM) nadmiernie spalają olej silnikowy z powodu wadliwych pierścieni tłokowych. Naprawa kosztuje od 4000 zł. Te silniki mają awaryjne łańcuchowe rozrządy (wymiana od 1200 zł) i gromadzi się w nich nagar na zaworach (czyszczenie od 700 zł). Podczas liftingu w 2011 r. wprowadzono trwały silnik 1.8 (EA888 generacji 3.), a w 2013 roku ulepszoną jednostkę 2.0. Z dużych silników – V6 3.2 FSI o mocy 265 KM nie ma doładowania, lecz bezpośredni wtrysk paliwa, z kolei jednostki 3.0 V6 o mocy 272 KM i 333 KM (S4) są wyposażone w sprężarkę mechaniczną. Topową wersję Audi RS 4 napędza jednostka 4.2 FSI V8 o mocy 450 KM. Silniki widlaste są trwałe, lecz paliwożerne, drogie w zakupie i utrzymaniu. Czasami rozciąga się w nich łańcuch łączący wałki rozrządu. Diesle mają system wtrysku common-rail; jednostka 2.0 osiąga moc 120, 136, 143, 150, 163, 170, 177 i 190 KM. W 2.0 TDI do 2009 r. awaryjny był napęd pompy oleju. Inną usterką jest wycieranie się wałka napędu wysokociśnieniowej pompy paliwa – opiłki zanieczyszczają układ paliwowy, który wymaga kosztownego czyszczenia, mogą też uszkodzić np. wtryskiwacze. Nie dotyczy to najnowszych wersji o mocy 150 i 190 KM. Problem z wałkami napędu pompy pojawia się też w dieslach V6: 2.7 o mocy 190 KM i 3.0 (204 KM, 239 i 245 KM). Czasami zdarzają się nadmiernie rozciągnięte łańcuchy rozrządu (wymiana od 8000 zł) i awarie klapek w układzie dolotowym (1000 zł). Awaryjna jest bezstopniowa przekładnia Multitronic, w której wyciąga się łańcuch (koszt od 6000 zł). W dwusprzęgłowej przekładni S tronic po przebiegu 150 tys. km awaryjne bywają mechatronika i wielopłytkowe sprzęgła.

uzywane_kl_sredniaMateriały prasowe
uzywane_kl_sredniaMateriały prasowe
Wnętrze Audi A4 jest trwałe i łatwe w obsłudze; jakość wykonania na najwyższym poziomie. Avant ma ustawniejszy bagażnik, oparcie kanapy po złożeniu nie tworzy progu. Pod podłogą znalazło się miejsce na koło zapasowe

Audi A4 B8 (2007–2015) - Nadwozie

Tablica przyrządów jest ergonomiczna, a wnętrze urządzono praktycznie. Z przodu miejsca wystarcza, a fotele są dobrze wyprofilowane, jednak z tyłu brakuje przestrzeni na kolana.

Audi A4 B8 (2007–2015) - Wykonanie

Nadwozie jest dobrze zabezpieczone przed korozją, choć w najstarszych egzemplarzach zdarza się ona na przednich błotnikach i pokrywie bagażnika. Wnętrze zmontowano starannie z materiałów wysokiej klasy.

Audi A4 B8 (2007–2015) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Audi A4 otrzymało pięć gwiazdek. Seryjnych jest 6 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP.

Audi A4 B8 (2007–2015) - Zawieszenie

To wielowahaczowa konstrukcja wykonana z aluminium. Jest komfortowe i zapewnia dobre prowadzenie. W szybkiej jeździe po zakrętach pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

uzywane_kl_sredniaauto motor i sport


uzywane_kl_sredniaauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA