Elektryka
W sedanach uszkodzeniu ulega wiązka elektryczna prowadząca do pokrywy bagażnika. Możesz próbować ją naprawiać za 50 zł, ale bywa, że musisz zlecić wstawienie nowej wiązki, wtedy wydasz prawie 700 zł (z czego 150 zł to robocizna). Z pękającymi kablami zdarzają się kłopoty w miejscach, gdzie wchodzą do drzwi (tzw. przepusty), szczególnie tylnych. Reperacja nie jest specjalnie droga, kosztuje 50-100 zł.
Uszkodzeniu ulegają sprężarki klimatyzacji, przez co chłodzenie wnętrza nie jest takie, jak oczekujesz. Na nową sprężarkę wydasz 2000 zł, plus 150 zł za wymianę i drugie 150 zł za napełnienie układu, w sumie 2300 zł. Jeżeli zauważysz, że mimo ustawionej niskiej temperatury, A4 grzeje jedną stroną nawiewów, znaczy, że jest uszkodzony silnik klapy odpowiadającej za temperaturę. Koszt nowego silnika z wymianą to ok. 700-750 zł. W modelach B7 często ulegają awarii przetwornice reflektorów ksenonowych na skutek nieszczelności lamp lub z powodu stosowania tanich żarówek kupionych w internecie. Używana przetwornica kosztuje 500-750 zł, nowa 1860 zł, wybór należy do Ciebie. Poza tym w A4 B7 dość często psują się czujniki poziomowania ksenonowych lamp (koszt części to 550 zł, praca 70 zł, razem 620 zł). W najstarszych egzemplarzach sporadycznie zawodzi duży, centralny wyświetlacz na desce rozdzielczej.
Jak myślisz o używanym Audi A4, daj sobie spokój z automatem
Przeniesienie napędu
Przekładnia automatyczna Multitronic to pięta achillesowa A4, obyś nie przekonał się o tym na własnej skórze. Największe problemy są z nią w silnikach 2.5 TDI. Typowe objawy usterek to szarpanie, słabe przenoszenie momentu obrotowego, problemy z ruszaniem, a uszkodzeniom ulegają m.in. łańcuchy i sterowniki umieszczone wewnątrz skrzyni biegów. Doprowadzenie przekładni do sprawności odchudzi finanse o 6-10 tys. zł. Naprawa samego sterownika to ok. 2200 zł – z wymontowaniem i montażem przekładni oraz wymianą oleju. Z kolei nowy sterownik jest wart 4670 zł, a jego wymiana wraz z olejem kosztuje 700 zł – razem grubo ponad 5 tys. zł. Nic dziwnego, że wielokrotnie Multitroniki są wymieniane na zwykłe, mechaniczne skrzynie biegów, co też tanio nie wyjdzie. Za wymianę skrzyni z zastosowaniem używanych części zapłacisz około 6000 zł.
Podwozie
Wgniecioną miskę olejową możesz odkryć w aucie z silnikiem 2.5 TDI, rzadziej z 1.9 TDI. Audi ma dość mały prześwit i jeżeli poprzedni właściciele prowadzili nieostrożnie, powinieneś postarać się o nową miskę, na co musisz mieć 650 zł, wraz z robocizną. Stukanie, zwłaszcza na większych wybojach, świadczy o wybitych elementach przedniego, wielowahaczowego zawieszenia. Ceny wahaczy są różne, od 100 zł do 400 zł za sztukę, wymiana 80 zł. Nadmierne luzy na kierownicy to zwiastun zbliżającej się wymiany przekładni kierowniczej. Znacznie taniej wyjdzie regenerowana przekładnia (800-1200 zł), bo nowa, „w oryginale”, oznacza wydatek 4500-6700 zł. Do tego warsztat weźmie 500 zł (w tym regulacja geometrii), więc przyjemność ta może Cię wynieść ponad 7 tys. zł.