Najpopularniejszy
Audi A4 trzeciej generacji powstało na tej samej płycie podłogowej, co większe od niego modele Audi, w tym te z serii Q. Jest trwałe, ma dobre właściwości jezdne, ale nie wszystkie silniki można polecić.
Audi słyną z ocynkowanego nadwozia odpornego na korozję. Jednak właściciele egzemplarzy z pierwszych lat produkcji zalecają dokładne sprawdzenie przednich błotników, pokrywy bagażnika i elementów mocujących ukrytych pod karoserią, ponieważ może się na nich pojawić rdzawy nalot. W kilkuletnich egzemplarzach można usłyszeć trzeszczenie dochodzące z boczków przednich drzwi, a także z przednich lub środkowych słupków. Przyczyną skrzypienia są niezbyt solidne zaczepy mocujące – pomaga ich demontaż i konserwacja smarem lub olejem silikonowym. Pojawienie się wody na podłodze pod przednimi dywanikami jest wynikiem zatkania odpływów z podszybia.
A4 ma zaawansowane systemy elektroniczne. W wersjach z rozbudowanymi multimediami zawieszał się system MMI, ale aktualizacje oprogramowania eliminowały tę usterkę. Najpopularniejsze są trwałe silniki Diesla, wszystkie z wtryskiem common-rail. 2.0 TDI bywa kosztowny w naprawie z powodu zacierania się pompy wysokiego ciśnienia; opiłki z niej przedostają się do wtryskiwaczy i uszkadzają je.
W 3.0 TDI zastosowano łańcuch rozrządu, zdarza się jego szybsze zużycie (koszt wymiany rozrządu sięga 6000 zł). W dieslach o dużym przebiegu trzeba liczyć się z wymianą dwumasowego koła zamachowego, regeneracją turbosprężarki oraz wymianą filtra cząstek stałych. Z jednostek benzynowych 1.8 lub 2.0 TFSI można polecić tylko te po modernizacji z końca 2012 roku, wcześniejsze brały olej, rozciągały się w nich łańcuchy rozrządu, bywało, że pękały tłoki. W tych silnikach odkłada się nagar na zaworach, a ich czyszczenie wymaga demontażu kolektora. Są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, co podraża montaż instalacji LPG. Polecamy auta z mechaniczną skrzynią biegów, ponieważ w wypadku dwusprzęgłowych przekładni S tronic zdarzają się awarie mechatroniki i zużywają się w nich sprzęgła wielopłytkowe; odradzamy wersje z bezstopniowymi skrzyniami Multitronic – ich sterowniki bywają awaryjne, a łańcuchy nadmiernie się rozciągają.
Audi A4 B8 |
Cena |
55-70 tys. zł |
Polecane silniki |
1.8 R4, benz. |
2.0 R4, benz. |
2.0 R4, diesel |
3.0 V6, diesel |
Moc |
120-272 KM |
Lata produkcji |
2007-2015 |
Komentarze
~raden, 2020-06-19 12:19:59
~raden, 2020-06-19 12:19:58
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?