Używane Audi A5 Sportback (2009-2016): Dobrze zmontowane, ale...

Stylizowane na sportowe coupe Audi A5 Sportback zapewnia prestiż i sportowe wrażenia z jazdy. Jest przy tym praktyczny i wyróżnia się wysoką jakością wykonania.

Audi A5 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 178 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2, hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Inne modele tej klasy są bardziej przestronne niż A5 Sportback

Był produkowany w latach 2009-2016. Pokrewne mu technicznie są Audi A5 Coupé i Cabrio. A-piątkę zbudowano na płycie podłogowej modelu A4 (B8). Poza najsłabszymi wersjami, we wszystkich oferowano napęd na cztery koła (quattro).

REKLAMA

 

Używane Audi A5 Sportback (2009-2016) - Układ napędowy

Jednostki benzynowe z serii EA888 – 1.8 TFSI  (144, 160 i 170 KM) i 2.0 TFSI (180, 211 i 225 KM) – nadmiernie spalają olej silnikowy z powodu wadliwych pierścieni tłokowych. Naprawa kosztuje od 4000 zł za wymianę pierścieni do kilkunastu tysięcy zł za nowy układ tłokowo-korbowy. Silniki te mają też awaryjne łańcuchowe rozrządy (wymiana rozrządu od 1200 zł). Innym problemem jest nagar gromadzący się na zaworach (czyszczenie od 700 zł). Podczas liftingu w 2011 roku wprowadzono poprawiony i już trwały silnik 1.8 (EA888, gen. 3), a w roku 2013 ulepszoną jednostkę 2.0. Z silników V6 jednostka 3.2 FSI o mocy 265 KM nie ma doładowania, lecz bezpośredni wtrysk paliwa. Silniki 3.0 V6 o mocach 272 KM i 333 KM (S5) wyposażono w sprężarkę mechaniczną. V-szóstki są trwałe, lecz paliwożerne. Czasami rozciąga się w nich łańcuch łączący wałki rozrządu. Diesel 2.0 TDI osiąga moc 136, 143, 150, 163, 170, 177 i 190 KM. Wyciera się w nim wałek napędu  wysokociśnieniowej pompy paliwa – opiłki zanieczyszczają układ paliwowy, który wymaga kosztownego czyszczenia, mogą też uszkodzić np. wtryskiwacze. Nie dotyczy to nowszych wersji o mocach 150 i 190 KM. Problem z wałkami napędu pompy występuje też w wysokoprężnych wersjach V6: 2.7 o mocy 190 KM i 3.0 (204 KM, 240 i 245 KM). Zdarzają się nadmiernie   rozciągnięte łańcuchy rozrządu (wymiana od 8000 zł) i usterki klapek w układzie dolotowym (1000 zł). Awaryjna jest bezstopniowa przekładnia Multitronic, w której wyciąga się łańcuch (naprawa od 6000 zł). W dwusprzęgłowej przekładni S-tronic po stu kilkudziesięciu tysiącach kilometrów występują kosztowne awarie mechatroniki i wielopłytkowego sprzęgła.

Audi A5Materiały prasowe
Wnętrze jest trwałe, a obsługa prosta, bo to model jeszcze analogowy. Jakość wykonania na najwyższym poziomie
Audi A5Materiały prasowe
Wygodne fotele sprawdzają się w dłuższych trasach

Używane Audi A5 Sportback (2009-2016) - Nadwozie

System obsługi jest ergonomiczny, a zegary czytelne. Wnętrze urządzono praktycznie.
Z przodu nie brakuje przestrzeni, fotele są dość wygodne, z tyłu przeszkadza masywny tunel.

Używane Audi A5 Sportback (2009-2016) - Wykonanie

Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. Wnętrze starannie zmontowano z materiałów wysokiej jakości, wygłuszenie jest przeciętne.

Używane Audi A5 Sportback (2009-2016) - Bezpieczeństwo

W crash-testach A5 otrzymało pięć gwiazdek. Seryjnych jest 6 airbagów i ESP.

Używane Audi A5 Sportback (2009-2016) - Zawieszenie

Jest twarde, ale zapewnia dobre prowadzenie kosztem komfortu. W jeździe w zakrętach pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Audi A5Materiały prasowe
A5 Sportback ma niezbyt duży i płytki bagażnik, pod którego podłogą znalazło się miejsce na koło zapasowe

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Oszczędną jazdę zapewnia diesel 2.0, najlepiej w poprawionych wersjach o mocy 150 lub 190 KM, które były dostępne w ostatnich latach produkcji A-piątki. Z benzynowych jednostek lepsze są silniki V6.

  1.8 TFSI 2.0 TDI 2.0 TFSI
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1798 1968 1984
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
125 (170)
3800
105 (143)
4200
155 (211) 4300
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
320
1400
320
1750
350
1500
Masa własna/ładowność kg 1565/455 1590/455 1605/455
Długość × szerokość × wys. mm 4712 x 1854 x 1891
Pojemność bagażnika l/VDA 480/1283 480/1283 480/1283
Prędkość maksymalna km/h 230 212 234


Rocznik
A5 Sportback ma trwałe wnętrze, co kusiło nieuczciwych sprzedawców do fałszowania przebiegu. Lifting przeprowadzono w drugiej połowie 2011 r.: zmieniono przód, wnętrze, lampy i zmodernizowano silniki.

Wyposażenie
W standardzie znajdują się m.in. elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, centralny zamek, automatyczna klimatyzacja, światła przeciwmgłowe, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów i komputer pokładowy.

Ceny
Najtańsze benzynowe A5 kosztują 40 000 zł – są najczęściej powypadkowe lub sprowadzono je z Anglii. Egzemplarz wart uwagi kosztuje co najmniej o 10 000 zł więcej. Większość to diesle. Niewiele jest egzemplarzy z polskich salonów, a wersje V6 i S5 niemal nie występują.

ROCZNIK 2016 2015 2014 2013 2012
1.8 TFSI 170 KM 75 800 72 800 65 900 62 900 58 500
2.0 TFSI 225 KM 79 900 75 900 71 800 69 900 64 300
2.0 TDI 150 KM 86 600 80 000 73 900 65 600 59 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

Zawieszenie wytrzymuje do 150 tys. km, a jego naprawa nie jest tania – koszt wymiany kompletu aluminiowych przednich wahaczy wynosi od 2000 zł (z tyłu taniej). Z elementów elektrycznych często zawodzą czujniki cofania, zawiesza się system multimedialny MMI. Nieszczelne bywają tylne, bezramkowe szyby. Serwis jest drogi – np. po wymianie tylnych okładzin hamulcowych trzeba podłączyć auto do komputera.

Audi A5auto motor i sport
Zobacz także:
REKLAMA