Audi A6 czwartej generacji było produkowane w latach 2011–2018 jako sedan i kombi Avant. Stylizowanego terenowo czteronapędowego Allroada oferowano tylko jako kombi w latach 2012–2018. Pokrewnym modelem, wykorzystującym tę samą płytę podłogową, jest pięciodrzwiowe Audi A7 Sportback, które debiutowało z końcem 2010 roku. Wersje A6 z 4-cylindrowymi silnikami do 2014 roku występowały tylko z napędem na przednią oś. Do pozostałych oferowano napęd na cztery koła (quattro) realizowany za pomocą międzyosiowego samoblokującego mechanizmu różnicowego torsen. Tylko podstawowe wersje okazują się tanie w utrzymaniu.
A6 jest starannie wykończone i mało usterkowe
Używane Audi A6 (2011-2018) - Układ napędowy
Wszystkie jednostki benzynowe mają łańcuchowy napęd rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Stosowane na początku silniki benzynowe 2.0 TFSI o mocy 180 KM (EA888, druga generacja) często spalały duże ilości oleju. Silniki trzeciej generacji – 1.8 TFSI (190 KM) i 2.0 TFSI (252 KM) montowane od roku 2014 mają wyższą trwałość. W jednostce 2.0 koszt wymiany nieszczelnej pompy cieczy chłodzącej wynosi co najmniej 2500 zł. Z dużych silników 2.8 V6 FSI o mocy 204 KM jako jedyny nie ma doładowania. Jednostki 3.0 V6 TFSI o mocy 300, 310 i 333 KM wyposażono w sprężarkę mechaniczną. Przy przebiegu 150–200 tys. km może się w nich rozciągać łańcuch rozrządu; koszt wymiany, zależnie od zakresu remontu, wynosi od 5 tys. zł do nawet ponad 20 tys. zł. Najmocniejsze wersje Audi A6 napędza silnik 4.0 V8 TFSI biturbo osiągający 420/450 KM w S6 i 560/605 KM w RS6. Silniki widlaste są trwałe, lecz paliwożerne i drogie (w S6 i RS6 bardzo drogie) w zakupie i utrzymaniu. Jednostka wysokoprężna 2.0 jest dostępna w wersjach o mocy 136, 150, 177 i 190 KM. W autach produkowanych do 2014 roku awariom ulegały chłodniczki zaworu EGR (koszt wymiany wynosi co najmniej 1800 zł). Zdarzają się też usterki napędu pompy oleju. W dieslach 3.0 V6 (204, 218, 245, 272, 320, 326 i 313 KM) po przebiegu 200 tys. km zdarzają się wycieki z górnej miski olejowej i nadmiernie rozciągnięte łańcuchy rozrządu. Awaryjna jest bezstopniowa przekładnia Multitronic, w której wyciąga się łańcuch (naprawa – od 6 tys. zł). W przekładni dwusprzęgłowej S-tronic po ponad 150 tys. km mogą pojawić się usterki mechatroniki i wielopłytkowego sprzęgła (naprawa od 2 tys. zł).
![]() |
Pasażerom przydałoby się więcej miejsca nad głową i na nogi |
Używane Audi A6 (2011-2018) - Nadwozie
Obsługa kokpitu jest ergonomiczna, a wnętrze urządzono praktycznie. Z przodu jest przestronnie, fotele są dobrze wyprofilowane.
Używane Audi A6 (2011-2018) - Wykonanie
Nadwozie doskonale zabezpieczono przed korozją, a wnętrze zmontowano starannie z materiałów o wysokiej jakości. Zdarzały się jednak samoistne pęknięcia kloszy reflektorów, centralny ekran nie zawsze się wysuwał, a czasami przestawał działać elektryczny hamulec postojowy.
Używane Audi A6 (2011-2018) - Bezpieczeństwo
W testach zderzeniowych A6 otrzymało pięć gwiazdek. Seryjnych jest 6 airbagów oraz ABS z ESP.
Używane Audi A6 (2011-2018) - Zawieszenie
To wielowahaczowa konstrukcja wykonana z aluminium. Zawieszenie jest komfortowe i zapewnia dobre prowadzenie. Dostępne jest również zawieszenie pneumatyczne, które podnosi komfort na jeszcze wyższy poziom. W szybkiej jeździe w zakrętach pomaga precyzyjny układ kierowniczy.
![]() |
Audi A7 Sportback to najdroższa z wersji; jego bagażnik ma pojemność 535/1390 litrów (Avant – 565/1680 l) |


Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Nowa Skoda Fabia - mamy pierwsze wrażenia z jazdy
- GMA T.50s Niki Lauda - limitowana torpeda
- Mercedes Klasy C - premiera "mniejszej Klasy S"
Komentarze