Używane Audi A7 Sportback (2010-2017) - Jakość i osiągi, tylko te skrzynie...

Używane Audi A7 Sportback (2010-2017) z 5-drzwiowym nadwoziem wyróżnia się wysoką jakością wykonania i sportowymi osiągami.

Używane Audi A7 Sportback (2010-2017) materiały prasowe
Używane Audi A7 Sportback (2010-2017)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 260 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Funkcjonalny i usportowiony – alternatywa dla Audi A6

Audi A7 Sportbacka zaprezentowano w lipcu 2010 roku i był produkowany do końca 2017 roku. Do jego budowy wykorzystano tę samą płytę podłogową, co w Audi A6 C7. Jednak w porównaniu z A6, „siódemka” Sportback jest niższa, szersza i nie ma ramek wokół szyb w drzwiach. Tylko najsłabsze wersje silnikowe mogły być wyposażane w napęd na przednią oś. Standardem był napęd na cztery koła (quattro) realizowany za pomocą międzyosiowego samoblokującego mechanizmu różnicowego typu torsen.

REKLAMA

 

Używane Audi A7 Sportback - Układ napędowy

Wszystkie jednostki benzynowe są wyposażone w łańcuchowy napęd rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Stosowany od końca 2014 roku jedyny silnik czterocylindrowy – benzynowy 2.0 TFSI o mocy 252 KM – pochodzi z rodziny jednostek EA888 trzeciej generacji, które mają większą trwałość i nie zużywają już nadmiernie oleju. Z pozostałych silników jako jedyny doładowania nie ma benzynowy 2.8 V6 FSI o mocy 204 KM; wycofano go z końcem 2014 roku. Jednostki 3.0 V6 TFSI o mocy 300, 310 i 333 KM wyposażono w sprężarkę mechaniczną. Przy przebiegu rzędu 150-200 tys. km zdarzają się w nich wyciągnięte łańcuchy rozrządu, a koszt wymiany, zależnie od zakresu remontu, wynosi od 5000 do ponad 20 tys. zł. Topowe wersje napędza silnik 4.0 V8 TFSI biturbo o mocy 420/450 KM w S7 i 560/605 KM w RS7. Silniki widlaste są trwałe, lecz paliwożerne i drogie (szczególnie w S7 i RS7) w zakupie i utrzymaniu. Wszystkie diesle mają sześć cylindrów w układzie widlastym. W wysokoprężnych wersjach 3.0 V6 (204, 218, 245, 272, 313, 320 i 326 KM) po 200 tys. km zdarzają się wycieki z górnej miski olejowej i nadmiernie rozciągnięte łańcuchy rozrządu (wymiana kosztuje od 5000 zł do nawet 20 tys. zł). Awaryjna okazuje się bezstopniowa przekładnia Multitronic, w której wyciąga się łańcuch (koszt od 6000 zł). Dwusprzęgłowy 7-biegowy S-tronic po przebiegu stu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów może generować koszty – awaryjna jest mechatronika i wielopłytkowe sprzęgła. Trwała automatyczna przekładnia o 8 przełożeniach występowała natomiast tylko z niektórymi dieslami i w wersji RS7.

Audi A7 SportbackMateriały prasowe
Tablica przyrządów jest taka jak w bliźniaczym Audi A6 – ergonomiczna i intuicyjna w obsłudze. Materiały mają wysoką jakość, a montaż wnętrza okazuje się bardzo dokładny
Audi A7 SportbackMateriały prasowe
Trzy najmocniejsze jednostki wysokoprężne mają po dwie turbosprężarki, co zwiększa koszty ewentualnych napraw (słabsze diesle – po jednej)


Używane Audi A7 Sportback - Nadwozie

Obsługa instrumentarium jest intuicyjna, wnętrze urządzono funkcjonalnie. Z przodu jest dużo miejsca, fotele dobrze wyprofilowano. Na tylnych miejscach, z powodu opadającej linii dachu, brakuje przestrzeni nad głową.

Używane Audi A7 Sportback - Wykonanie

Nadwozie doskonale zabezpieczono przed korozją. Wnętrze zmontowano starannie z materiałów wysokiej jakości i nie jest ono podatne na zużycie. Zdarzało się jednak, że nie wysuwał się centralny ekran, przestawał też działać elektryczny hamulec postojowy. Bezramkowe szyby w oknach drzwi mogą być czasem przyczyną przecieków wody do wnętrza.

Używane Audi A7 Sportback - Bezpieczeństwo

Audi A7 Sportback nie było poddawane testom zderzeniowym. Bliźniacze A6 otrzymało w nich pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę. Seryjnych jest sześć poduszek powietrznych oraz ABS z ESP.

Używane Audi A7 Sportback - Zawieszenie

To wielowahaczowa konstrukcja wykonana z aluminium. Jest komfortowe, ale też zapewnia sportowe prowadzenie. W szybkiej jeździe w zakrętach pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Audi A7 SportbackMateriały prasowe


Audi A7 Sportbackauto motor i sport


Audi A7 Sportbackauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA