Używane Audi Q7 (2005-2015) - Nie tak duży, jak się wydaje

Audi Q7 powstało z myślą o amerykańskich klientach, jest więc duże i luksusowe. Typowo europejskie są jakość i prestiż. Pod maską – od 6 do 12 cylindrów.

Audi Q7 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 312 500 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

REKLAMA

Pierwsza generacja Q7 była dostępna w salonach sprzedaży w latach 2005–2015. Wszystkie wersje są wyposażone w stały napęd na cztery koła (Quattro) realizowany za pomocą trwałego, międzyosiowego mechanizmu różnicowego typu torsen.

Audi Q7 (2005-2015) - Układ napędowy

Silniki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostki 3.6 FSI VR6 o mocy 280 KM i 4.2 FSI V8 (350 KM) są pozbawione doładowania, okazują się dość trwałe, lecz paliwożerne. W 2010 r. zastąpiono je silnikiem 3.0 TFSI V6 o mocy 272 KM i 333 KM ze sprężarką mechaniczną. Jest żwawszy i oszczędniejszy, ale nawet już po przebiegu 200 tys. km można spodziewać się wymiany rozrządu, czyli czterech łańcuchów i wariatorów (koszt do 20 tys. zł). Również w dieslu 3.0 TDI V6 (233, 240 i 245 KM) produkowanym do 2010 roku już po 200 tys. km zdarzają się nadmiernie rozciągnięte łańcuchy rozrządu (wymiana od 8000 zł) i awarie klapek w układzie dolotowym (1000 zł). Jednostki te skutecznie łączą umiarkowane zużycie paliwa z dobrą dynamiką. Większy silnik wysokoprężny 4.2 TDI V8 okazuje się trwalszy. Topowym dieslem jest stosowany w latach 2008-2012 6.0 V12 (500 KM i 1000 Nm). Od 2010 roku jest dostępny silnik 3.0 TDI V6 Clean Diesel. Ta jednostka o mocy 204 KM, spełniająca normę czystości spalin Euro 6, wymaga okresowego uzupełniania płynu AdBlue. W silnikach VR6 i V6 rozrząd jest umieszczony od strony skrzyni biegów, dlatego jego wymiana sporo kosztuje. Do 2010 roku automatyczne skrzynie biegów Tiptronic miały sześć przełożeń, a po liftingu osiem. Po dużym przebiegu „automaty” mogą szarpać przy zmianie przełożenia, czasami pomaga wymiana oleju (koszt 600 zł). Naprawa przekładni kosztuje co najmniej 6000 zł.

Audi Q7Materiały prasowe
Audi Q7Materiały prasowe
Ergonomia, łatwa obsługa, wygodne fotele i szlachetne materiały – takie jest wnętrze Q7. Upływ czasu widać jednak po niedzisiejszych multimediach. Siedzenia w trzecim rzędzie chowają się w podłodze bagażnika

 

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q7 (2005-2015) - Nadwozie

Obsługa przyrządów w Audi Q7 jest funkcjonalna. Z przodu jest dość miejsca, ale z tyłu brakuje go na kolana. Miejsca numer 6 i 7 nadają się tylko dla dzieci. Kabinę doskonale wyciszono.

Audi Q7 (2005-2015) - Wykonanie

Nadwozie jest dobrze zabezpieczone przed korozją, zastosowano tu dwustronne ocynkowanie blach. Wnętrze zmontowano starannie z dobrych materiałów, które dobrze znoszą upływ czasu.

Audi Q7 (2005-2015) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Audi Q7 otrzymało pięć gwiazdek, czyli ocenę najwyższą. Seryjnych jest sześć airbagów i ABS z ESP.

Audi Q7 (2005-2015) - Zawieszenie

To wielowahaczowa konstrukcja wykonana z aluminium. Jest komfortowe i zapewnia dobre prowadzenie Q-siódemki. W szybkiej jeździe w zakrętach pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

 

Audi Q7Materiały prasowe
Pudełkowate nadwozie i wysoka pozycja za kierownicą zapewniają dobrą widoczność do tyłu

 

Audi Q7auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:



Audi Q7auto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA