REKLAMA

Używane Audi Q7 (2005–2015) - Rozmiar XXL

Audi Q7 zaprojektowane na rynek USA imponuje rozmiarami i luksusem. Jego silniki mają od 6 do 12 cylindrów, co powoduje, że eksploatacja auta jest dość droga.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 255 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi Q7 mimo swoich rozmiarów okazuje się zwinne i zwrotne

Model ten produkowano w latach 2005–2015. Q7 ma wspólną płytę podłogową z VW Touaregiem I i Porsche Cayenne I, ale jego rozstaw osi jest większy niż w wymienionych modelach. Wszystkie wersje wyposażono w stały napęd na cztery koła (quattro) realizowany za pomocą międzyosiowego mechanizmu różnicowego typu torsen oraz w automatyczne przekładnie. Większość Q7 jest też wyposażona w pneumatyczne zawieszenie. Masa własna auta może sięgnąć 2700 kg, a dopuszczalna – ponad 3400 kg. Q7 może holować przyczepy o masie nawet 3500 kg.

REKLAMA

Używane Audi Q7 (2005–2015) - Układ napędowy

Spośród silników benzynowych 3.6 VR6 FSI (280 KM) i 4.2 V8 FSI (350 KM) nie mają doładowania, ale są dość trwałe, choć paliwożerne. W 2010 r. zamiast nich pojawiła się jednostka ze sprężarką mechaniczną: 3.0 V6 TFSI o mocy 272 KM i 333 KM. Silnik ten w obu wersjach jest żwawszy i oszczędniejszy, ale nawet już po 200 tys. km przebiegu można spodziewać się wymiany rozrządu, czyli czterech łańcuchów i wariatorów, co kosztuje do 20 tys. zł. Żadna jednostka benzynowa ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa nie nadaje się do zasilania LPG, choć ten rodzaj wtrysku bywał montowany w 3.6 FSI. W dieslach 3.0 V6 TDI (233, 240 i 245 KM) produkowanych do 2010 roku już po 200 tys. km zdarzają się nadmierne rozciągnięcie łańcucha rozrządu (wymiana od 8000 zł) i awarie klapek w układzie dolotowym (1000 zł). Jednostki te udanie łączą umiarkowane zużycie paliwa z dobrą dynamiką. W silnikach VR6 i V6 rozrząd jest umieszczony od strony skrzyni biegów i stąd wynikają wysokie koszty wymiany. Większe diesle 4.2 V8 TDI są trwalsze, ale jeszcze droższe w eksploatacji. Topową jednostką jest wprowadzony w 2008 roku diesel V12 o pojemności 6,0 l. Osiąga moc 500 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 1000 Nm. Wszystkie diesle są wyposażone w filtr cząstek stałych. Od 2010 r. dostępna jest jednostka 3.0 V6 TDI, tzw. Clean Diesel. Ten silnik o mocy 204 KM spełniający normę czystości spalin Euro 6 wymaga okresowego uzupełniania płynu AdBlue. Do 2010 r. montowano automatyczne 6-biegowe przekładnie Tiptronic, później 8-biegowe. Po dużym przebiegu mogą one szarpać przy zmianie przełożenia, czasami pomaga wymiana oleju (koszt 600 zł). Naprawa przekładni kosztuje przynajmniej 6000 złotych. Natomiast bardzo trwały jest układ przeniesienia napędu quattro.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

 

Audi Q7archiwum
Audi Q7archiwum
Pokrętło i przyciski służą do obsługi systemu multimedialnego MMI (Multi Media Interface). Zamiast dźwigni hamulca ręcznego zastosowano mały pedał po lewej stronie. Przesuwany panoramiczny dach wymagał dopłaty

Używane Audi Q7 (2005–2015) - Nadwozie

Jak na gabaryty nadwozia kabina Q7 nie jest aż tak przestronna. Obsługa tablicy przyrządów okazuje się ergonomiczna, a wnętrze urządzono praktycznie. Z przodu jest dość przestrzeni, fotele dobrze wyprofilowano, ale z tyłu brakuje miejsca na kolana. Siedzenia nr 6 i 7 nadają się tylko dla dzieci. Kabinę dobrze wyciszono.

Używane Audi Q7 (2005–2015) - Wykonanie

Nadwozie solidnie zabezpieczono przed korozją; zastosowano dwustronne ocynkowanie blach. Wnętrze starannie zmontowano z materiałów wysokiej klasy, które dobrze znoszą upływ czasu.

Używane Audi Q7 (2005–2015) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Q7 otrzymał pięć gwiazdek. Seryjnych jest 6 airbagów i ABS z ESP.

Używane Audi Q7 (2005–2015) - Zawieszenie

To wielowahaczowa konstrukcja wykonana z aluminium. Jest komfortowe i zapewnia dobre prowadzenie. W szybkiej jeździe w zakrętach pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Audi Q7auto motor i sport


Audi Q7auto motor i sport

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA