Używane BMW 1 (2011-2019) - Dynamiczne, ale...

Przez długie lata BMW 1 było jedynym tylnonapędowym kompaktem, dlatego stanowiło punkt odniesienia pod względem prowadzenia w zakrętach.

BMW 1 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Druga generacja BMW 1 debiutowała w maju 2011 r. w wersji pięciodrzwiowej (F20). Jesienią 2012 r. dołączył model trzydrzwiowy (F21). Auto zbudowano na skróconej płycie podłogowej BMW 3 (F30). Coupé (marzec 2014 r.) i Cabrio (luty 2015 r.) oraz przednionapędowe vany (wrzesień 2014 r.) zgrupowano w serii 2. Produkcję BMW 1 II zakończono w 2019 r.

REKLAMA

Używane BMW 1 (2011-2019) - Układ napędowy

Szczególnie
dynamiczne są wersje M o mocy 320 i 340 KM

Turbodoładowane silniki benzynowe 1.6 to wspólna konstrukcja koncernu PSA i BMW (seria Prince, N13). Pojawiają się w nich problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, dochodzi do uszkodzeń turbosprężarek, zużywają też nadmiernie olej. Jednostki te mają moc 102 KM (114i), 136 KM (116i) oraz 170 KM (118i). Podczas liftingu wiosną 2015 roku zastąpiono je trzycylindrowym silnikiem 1.5 (kod B38, wersje 116i, 118i). Niestety, zdarza się w nim nadmierny luz poosiowy wału korbowego. Stosowana w 125i do liftingu dwulitrowa jednostka (kod N20) osiągała 218 KM. Montowany od 2015 roku nowy dwulitrowy silnik uzyskuje 184 KM w 120i oraz 224 KM w 125i. Benzynowe jednostki 2.0 nie są awaryjne. Godne polecenia okazują się też kultowe wersje M z 6-cylindrowymi rzędowymi silnikami – M135i osiąga 320 KM, a poliftingowy M140i 340 KM. Stosowane do liftingu diesle 1.6 są trwałe i oszczędne. W odmianach 114d i 116d osiągały 95 i 116 KM. Od liftingu w wersji 116d jest montowany diesel R3 1.5; wersja 114d została wycofana. Do liftingu w ofercie znajdowały się diesle 2.0 (N47) o mocy 143 KM (118d), 184 KM (120d) i 218 KM (125d). Mają one awaryjny łańcuchowy napęd rozrządu umieszczony od strony skrzyni biegów (koszt wymiany 3500 zł). Po liftingu zastosowano nowego trwalszego diesla (B47) o mocy 150, 190 i 224 KM (w 118d, 120d i 125d). Wersje M135i, M140i, 118d i 120d mogą mieć napęd 4x4 (xDrive).

BMW 1Materiały prasowe
BMW 1Materiały prasowe
Kokpit BMW 1 jest czytelny, a obsługa łatwa dzięki systemowi i-Drive. Ilość miejsca w modelu drugiej generacji okazuje się wystarczająca

 

REKLAMA

REKLAMA

Używane BMW 1 (2011-2019) - Nadwozie

„Jedynka” urosła, ale nadal nie jest wzorem przestronności. W wygodnych fotelach siedzi się nisko, we wnętrzu jest cicho. Nieprzeładowany przełącznikami kokpit obsługuje się intuicyjnie.

Używane BMW 1 (2011-2019) - Wykonanie

Jakość montażu i zastosowane materiały są lepsze niż w pierwszej „jedynce”, ale do poziomu Audi sporo jeszcze brakuje, zwłaszcza w najtańszych wersjach. Zabezpieczenie antykorozyjne jest dobre.

Używane BMW 1 (2011-2019) - Bezpieczeństwo

W wyposażeniu jest 6 airbagów i ESP. W crash-testach auto uzyskało pięć gwiazdek.

Używane BMW 1 (2011-2019) - Zawieszenie

Jest twarde, lecz sprężyste, skonfigurowano je do bezpiecznego połykania zakrętów, w czym pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Niestety BMW 1 nie lubi być maksymalnie obciążane, na wyboistej nawierzchni zawieszenie jest głośne.

BMW 1Materiały prasowe
Bagażnik nie odstaje pojemnością od tych, jakie mają rywale. Pod podłogą jest akumulator i podzespoły elektroniczne, brak miejsca na koło zapasowe

 

BMW 1auto motor i sport


BMW 1auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA