REKLAMA

Używane BMW 3 (F30) - Awaryjne silniki

BMW 3 (F30) z lat 2011-2018 jest większy od poprzednika, ale nadal trudno uważać go za przestronne auto rodzinne. Jest starannie wykończony, jednak niektóre silniki okazują się nietrwałe.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 168 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

BMW 3

BMW 3 jest bardzo zwinne w zakrętach

REKLAMA

Sedan (F30) szóstej generacji BMW 3 debiutował na początku 2012 roku, a kombi Touring (F31) pod koniec lata. W 2013 r. dołączył do nich liftback Gran Turismo (GT – F34). Ma on większy o 11 cm rozstaw osi i najobszerniejszą kabinę. Seria 4, w hierarchii BMW znajdująca się wyżej niż „trójka”, pod względem technicznym niczym się od BMW 3 nie różni. Seria ta składa się z BMW 4 Coupé, Cabrio i liftbacka BMW 4 Gran Coupé. BMW 3 szóstej generacji produkowano do 2018 roku. Sedana oferowano m.in. jako hybrydę plug-in (330e iPerformance) i klasyczną hybrydę ActiveHybrid 3.

Używane BMW 3 (F30) - Układ napędowy

Silniki benzynowe 1.6 (N13 – 136 lub 170 KM) mają awaryjne napinacze łańcucha rozrządu i na zaworach ssących gromadzi się w nich nagar. Podczas liftingu wiosną 2015 roku pierwszy z nich zastąpiono silnikiem 1.5 R3 (B38 – 136 KM). Zdarza się w nim nadmierny luz poosiowy wału korbowego. Jednostki 2.0 (N20) występują w wersjach o mocy 184, 245 i 252 KM; zdarzają się w nich awarie układu smarowania, które mogą doprowadzić do zatarcia. Wadliwe są cewki zapłonowe (kosztują od 150 zł), na zaworach odkłada się nagar. Zastosowane od liftingu jednostki 2.0 serii B48 są trwalsze. Radość z jazdy dostarczą trwałe rzędowe „szóstki” w modelach 335i i 340i oraz kultowe wersje M3, M3 Competition i M3 CS osiągające 431, 450 lub 460 KM. Na rynku królują auta z dieslem. Godne uwagi są modele po liftingu z trwałą jednostką 2.0 R4 (B47) osiągającą 116, 150, 163, 190 lub 224 KM. Do liftingu oferowano diesle 2.0 (116, 143, 163, 184 i 218 KM) z serii N47 z awaryjnym łańcuchowym rozrządem, do tego umieszczonym od strony skrzyni biegów, co sprawia, że jego wymiana kosztuje ok. 3000 zł. Poza 316d silniki mają awaryjne klapki w kolektorze dolotowym; nowy można kupić za ok. 2 tys. zł. Za to diesle R6 (258 KM i 313 KM) okazują się trwałe. Standardowo „trójka” ma napęd na tylne koła, ale są też modele z napędem 4x4 (xDrive) – tych wersji nie polecamy; awaria skrzynki rozdzielczej powoduje wydatek 3500 zł.

Największy ekran mają tylko wersje z rozbudowaną nawigacją. BMW 3 to ostatni model premium z dźwignią hamulca ręcznego
Ustawny bagażnik kombi ma pojemność 500 l, ale to GT z większym o 11 cm rozstawem osi jest obszerniejsze (bagażnik: 520/1600 l). W BMW 3 nie przewidziano miejsca na koło zapasowe

Używane BMW 3 (F30) - Nadwozie

„Trójka” ma jedno z mniejszych wnętrz wśród aut klasy średniej. Fotele umieszczono w niej nisko i są one wygodne. Z tyłu brakuje miejsca. Kokpit obsługuje się intuicyjnie.

Używane BMW 3 (F30) - Wykonanie

Auto nie jest podatne na korozję. Jakość montażu i materiałów okazuje się dość wysoka.

Używane BMW 3 (F30) - Bezpieczeństwo

Seryjnie jest 6 poduszek i ESP. W crash-testach „trójka” uzyskała 5 gwiazdek.

Używane BMW 3 (F30) - Zawieszenie

Jest twarde, ale sprężyste, pozwala bezpiecznie i szybko pokonywać zakręty, dobrze też tłumi nierówności. Układ kierowniczy jest precyzyjny.



Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA