REKLAMA

Używane BMW 5 F10-11 (2010-2016) - Napęd xDrive bywa problemem

Komfortowe wnętrze i sportowe właściwości jezdne to wizytówka BMW 5 generacji F10-11. Model przyciąga dużą liczbą odmian i solidnym wykończeniem. To wystarcza, by jego ceny były wysokie.

BMW 5 auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 159 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Szósta generacja BMW 5 dostępna jako sedan (kod F10) i kombi (Touring, kod F11) była w salonach od 2010 do 2016 r. Pozycjonowany jako seria „5” model 5 GT (kod F07, debiut w 2009 roku) został skonstruowany na płycie podłogowej BMW 7 (F01), dlatego jest znacznie większy i pojemniejszy. Zaprezentowana w 2011 r. 340-konna hybryda nie zdobyła popularności.

REKLAMA

Wersje R6 oddają sportowy charakter „piątki”

Używane BMW 5 F10-11 (2010-2016) - Układ napędowy

W podstawowych jednostkach benzynowych 2.0 (N20, 184 i 245 KM) zdarzają się awarie napędu rozrządu, a w mocniejszym – także układu smarowania silnika, co może doprowadzić do jego zatarcia (naprawa kosztuje od 3800 zł). Radość z jazdy dostarczą trwałe rzędowe „szóstki” 3.0 o mocy 204, 258, 272 i 306 KM (doładowana). We wszystkich silnikach benzynowych po ok. 100 tys. km można spodziewać się usterek wtryskiwaczy (koszt naprawy – od 1200 zł/szt). Najmocniejsze BMW 5 mają silnik 4.4 V8 i osiągają moc 407 lub 450 KM. W wersji M silnik ten uzyskuje 560 KM, a w M5 Competition 575 KM. Niestety jednostka 4.4 może spalać olej, a nawet zatrzeć się. Większą popularnością cieszą się diesle. Godne uwagi są auta produkowane od 2014 r. z trwałą jednostką 2.0 R4 (B47). W 518d osiągała ona 150 KM, a w 520d – 190 KM. Wcześniej w ofercie znajdował się nietrwały diesel (N47) 2.0 o mocy 143 KM (w 518d), 184 KM (320d) i 218 KM (biturbo, 525d). Ma on awaryjny łańcuchowy rozrząd, którego wymiana kosztuje ok. 3 tys. zł, rozwarstwiają się w nim też koła pasowe (wymiana – 1500 zł). Do tego dochodzą awarie zaworu EGR i uszkodzenia pompy paliwa (regeneracja 1800 zł). W wersji 525d nietrwałe są małe turbiny. Za to diesle R6 (N57) są trwałe (poza pompą cieczy chłodzącej za 400 zł). Stosowano je w 525d (204 KM), 530d (245 i 258 KM) i w 535d (300 i 313 KM). W wersji M550d jednostka ta dzięki trzem turbosprężarkom osiąga 381 KM. Standardowo „piątka” ma napęd na tylne koła, ale są wersje z napędem wszystkich kół (xDrive). Ich nie polecamy; awaria skrzynki rozdzielczej uszczupli kieszeń o 3500 zł.

BMW 5auto motor i sport
Wnętrze po liftingu z dźwignią 8-biegowej przekładni automatycznej. Radioodtwarzacz i panel klimatyzacji obsługuje się konwencjonalnie. Jakość skórzanej tapicerki bywa niska

Używane BMW 5 F10-11 (2010-2016) - Nadwozie

Wnętrze jest obszerne, a fotele wyjątkowo wygodne. Tablicę przyrządów obsługuje się intuicyjnie.

Używane BMW 5 F10-11 (2010-2016) - Wykonanie

BMW 5 nie jest podatne na korozję. Jakość montażu i materiałów jest wysoka, choć w modelach konkurencyjnych bywa wyższa.

REKLAMA

REKLAMA

Używane BMW 5 F10-11 (2010-2016) - Bezpieczeństwo

Seryjnie jest 6 poduszek i ESP. W crash-testach NCAP „5” uzyskała pięć gwiazdek.

Używane BMW 5 F10-11 (2010-2016) - Zawieszenie

Jest świetnie zestrojone, „piątka” jest zwinna i bardzo stabilna. Zaletą układu jezdnego okazuje się też wysoki komfort.

BMW 5auto motor i sport
BMW 5auto motor i sport
Do bagażnika kombi można dostać się, także otwierając tylko szybę. Niezbyt zgrabne GT ma bagażnik otwierany na dwa sposoby (jak w Skodzie Superb). Kabina jest obszerna, bagażnik ma przeciętną pojemność (500/1700 l)

 

BMW 5auto motor i sport


BMW 5auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA