Używane BMW 5 GT (2009-2017) - Komfort, ale nie bez awarii

Wygodne, obszerne wnętrze i raczej komfortowe niż sportowe właściwości jezdne to wizytówka BMW 5 Gran Turismo. Ten nietypowy jak na BMW model jest niestety drogi.

BMW 5 GT Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 159 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Samochód praktyczny, ale nie porywa stylistyką

Pięciodrzwiowy liftback BMW 5 GT (Gran Turismo) był oferowany w latach 2009- 2017. Zaliczaną do modeli serii 5 „piątkę” GT (kod F07) skonstruowano na płycie podłogowej Serii 7 (F01), dzięki czemu jest wyraźnie większa i pojemniejsza od innych BMW 5. To model, który może zaskakiwać – linię dachu ma jak coupé, szyby w drzwiach są bez ramek, ale siedziska foteli umieszczono wyżej niż w „piątce”. GT jest wyższe od BMW 5 (nawet o 10 cm), ma też niezbyt zgrabny, wysoki tył z pokrywą bagażnika otwieraną na dwa sposoby (jak w Skodzie Superb II) – razem z szybą jak w hatchbackach lub jak w sedanach. Następcą 5 GT jest BMW 6 GT, niższe i szersze.

REKLAMA

Używane BMW 5 GT (2009-2017) - Układ napędowy

Radość z jazdy zapewnia nawet podstawowy, trwały, doładowany silnik benzynowy 3.0 R6 o mocy 306 KM (535i). Po ok. 100 tys. km można spodziewać się w nim uszkodzeń wtryskiwaczy (koszt naprawy jednego to 1200 zł). Najmocniejsza wersja, 4.4 V8 biturbo (550i), do 2012 roku osiągała moc 407 KM, później – 450 KM; jej wadą jest to, że może spalać olej. Większą popularnością niż jednostki benzynowe cieszą się diesle. Od 2012 r. w ofercie znajdował się nietrwały wysokoprężny silnik 2.0 z serii N47 o mocy 184 KM (520d). Ma on awaryjny łańcuchowy rozrząd (jego wymiana kosztuje co najmniej 3 tys. zł), rozwarstwiają się koła pasowe (ich wymiana kosztuje od 1500 zł), zdarzają awarie EGR i uszkodzenia pomp paliwa (regeneracja 1800 zł, także w R6). Za to diesle R6 (N57) są trwałe (poza pompą cieczy chłodzącej, której wymiana kosztuje 400 zł). Stosowano je w modelach 530d (245 i 258 KM – od 2012 r.) i w 535d (300 KM i od 2012 r. 313 KM). Wszystkie wersje poza tylnonapędową 520d mogły mieć dołączany napęd 4x4 (xDrive). Ich nie polecamy – awaria skrzynki rozdzielczej uszczupli portfel o 3500 zł. Ośmiobiegowe przekładnie automatyczne są trwałe, jeśli olej wymienia się co 100 tys. km, natomiast w skrzynce rozdzielczej napędu 4x4 trzeba go wymieniać dwa razy częściej.

BMW 5 GTMateriały prasowe
BMW 5 GTMateriały prasowe
Tablica przyrządów jak w typowym BMW 5. Radioodtwarzacz i klimatyzację obsługuje się tradycyjnie. Ogromna ilość miejsca z tyłu – rozstaw osi to 307 cm! Kanapa jest przesuwana o 10 cm, a kąt pochylenia oparcia regulowany

 

Używane BMW 5 GT (2009-2017) - Nadwozie

Wysokie wnętrze jest obszerne, a fotele wygodne. Przyrządy obsługuje się intuicyjnie.

Używane BMW 5 GT (2009-2017) - Wykonanie

BMW 5 GT nie koroduje. Wnętrze solidnie zmontowano z materiałów wysokiej jakości, choć modele konkurencyjne bywają nieco lepsze.

Używane BMW 5 GT (2009-2017) - Bezpieczeństwo

Model standardowo wyposażano w sześć poduszek powietrznych i ESP. Nie był poddawany testowi zderzeniowemu Euro NCAP.

Używane BMW 5 GT (2009-2017) - Zawieszenie

Jest znakomicie zestrojone, auto jest zwinne i bardzo stabilne na drodze. Zaletą układu jezdnego okazuje się też wysoki komfort.

BMW 5 GTMateriały prasowe
Bagażnik otwiera się na dwa sposoby. Zależnie od położenia kanapy ma 440 lub 590 l, a po jej złożeniu aż 1700 l

 

BMW 5 GTauto motor i sport


BMW 5 GTauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA