Używane BMW X5 (2013-2018) - Jakość wykonania nie zawsze najwyższa

BMW X5 trzeciej generacji jest nieco większy od poprzednika, także wnętrze ma pojemniejsze. X5 wyróżniają dobre właściwości jezdne i solidne wykonanie.

BMW X5 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 283 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Z dieslem BMW X5 jest zwinne i oszczędne

MW X5 trzeciej generacji (kod F15) w salonach sprzedaży gościło niezbyt długo, bo od końca 2013 do końca 2018 roku. Zbudowano je, wykorzystując płytę podłogową poprzednika. Wszystkie wersje, poza tylnonapędową sDrive25d, mają napęd 4x4. X5 może być wyposażone w siedem miejsc. Siostrzanym modelem jest stylizowane na coupé BMW X6, które w sprzedaży pojawiło się rok później.

REKLAMA

 

Używane BMW X5 (2013-2018) - Układ napędowy

Przyjemności z jazdy dostarcza już podstawowa, trwała benzynowa rzędowa „szóstka” 3.0, która jako 35i osiąga moc 306 KM. Jeszcze mocniejsze jest 50i V8, które z pojemności skokowej 4,4 litra osiąga moc 450 KM. W najmocniejszej wersji modelu (M) silnik ten uzyskuje 575 KM. Niestety często spala olej i do 2015 roku zdarzało się, że wtryskiwacze nie działały prawidłowo. Jednak większość X5 jest napędzana dieslami. Wersja oszczędnościowa to model sDrive25d z silnikiem 2.0 o mocy 218 KM (N47) i z napędem tylko na tylną oś. Jego moc od 2015 roku wynosiła 231 KM (kod B47). Za to rzędowe sześciocylindrowe diesle 3.0 (N57) osiągające 258 KM (30d) lub 313 KM (40d) są trwałe. W wersji M jednostka ta, dzięki trzem turbosprężarkom, osiąga 381 KM, zapewniając doskonałą dynamikę przy nienadmiernym zużyciu paliwa. Ostatnią wersją jest dostępna od 2015 roku hybryda 40e Plug-in o mocy 313 KM. Jej częścią składową jest benzynowy silnik 2.0 (N20) o mocy 245 KM, zdarzają się w nim awarie układu smarowania, co może doprowadzić do zatarcia. Wadliwe bywają też cewki zapłonowe (kosztują od 150 zł), a na zaworach odkłada się nagar.

BMW X5Materiały prasowe
BMW X5Materiały prasowe
Tablica przyrządów jest elegancka i nieprzeładowana. Wygodne, dobrze trzymające w zakrętach fotele są elektrycznie sterowane

Używane BMW X5 (2013-2018) - Nadwozie

BMW X5 ma większe wnętrze niż poprzednik. Fotele są wygodne, ale opcjonalne miejsca w trzecim rzędzie siedzeń wystarczą tylko dla dzieci. Kokpit obsługuje się intuicyjnie.

REKLAMA

REKLAMA

Używane BMW X5 (2013-2018) - Wykonanie

X5 nie jest podatne na korozję. Jakość montażu i materiałów we wnętrzu jest wysoka, chociaż w modelach konkurencyjnych bywa wyższa.

Używane BMW X5 (2013-2018) - Bezpieczeństwo

W wyposażeniu seryjnym znajduje się sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych NCAP X5 uzyskało pięć gwiazdek.

Używane BMW X5 (2013-2018) - Zawieszenie

Jest świetnie zestrojone, BMW X5 okazuje się zwinne i bardzo stabilne; tylko na bardzo śliskich nawierzchniach ujawnia się tendencja do podsterowności. Natomiast elektryczne wspomaganie układu kierowniczego niemal nigdy nie sprzyja idealnemu wyczuciu – i tak samo jest w X5. Z drugiej strony, w porównaniu ze średnią rynkową, sposób, w jaki elektryczne wspomaganie działa w BMW, jest jednym z lepszych. Jednak największa zaleta układu jezdnego X5 to wysoki poziom komfortu.

BMW X5Materiały prasowe
BMW X5Materiały prasowe
Z tyłu miejsca nie brakuje, ale kanapa mogłaby być lepiej wyprofilowana. Praktyczne są dzielone w poziomie drzwi bagażnika – dolna część uchyla się w dół, tworząc półkę, górna jest podnoszona do góry. Po złożeniu oparć kanapy podłoga przedziału bagażowego jest prawie równa

 

BMW X5auto motor i sport

 

BMW X5Materiały prasowe

Muskularne nadwozie zoptymalizowano pod kątem ograniczenia oporów powierza, Cx wynosi 0,31. Duże okna zapewniają dobrą widoczność

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA