REKLAMA

Używane BMW X5 (2013-2018) - świetnie zestrojone

BMW X5 III generacji jest niewiele większe od poprzednika, ale wnętrze ma pojemniejsze i przewiezie wygodnie czterech pasażerów. Wyróżnia się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 279 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

BMW X5 Z dieslem jest dynamiczne i ekonomiczne

Trzecia generacja BMW X5 (kod F15), zbudowana na płycie podłogowej poprzednika, gościła w salonach stosunkowo krótko, bo od końca 2013 do końca 2018 roku. Wszystkie wersje tego modelu, poza tylnonapędową sDrive25d, mają napędzane cztery koła. X5 może być autem 7-miejscowym, a jego siostrzanym modelem jest stylizowane na coupé BMW X6, które w sprzedaży pojawiło się w 2014 roku.

 

Używane BMW X5 (2013-2018) - Układ napędowy

Radość z jazdy dostarczy już podstawowa, trwała benzynowa rzędowa „szóstka” 3.0, która jako 35i osiąga 306 KM. Jeszcze mocniejsza jest 50i V8, która z pojemności skokowej 4,4 l osiąga moc 450 KM. W najmocniejszej wersji M silnik ten uzyskuje moc 575 KM. Niestety, może spalać olej i do 2015 roku zdarzało się, że wadliwie działały w nim wtryskiwacze. Jednak większość BMW X5 jest napędzana dieslami. Wersja oszczędnościowa to sDrive 25d z silnikiem 2.0 o mocy 218 KM (N47) i z napędem tylko na tylną oś. Jego moc od 2015 roku wynosiła 231 KM (B47). Rzędowe sześciocylindrowe diesle 3.0 (N57) osiągające 258 KM (30d) lub 313 KM (40d) są trwałe. W wersji M jednostka ta dzięki trzem turbosprężarkom osiąga moc 381 KM, zapewniając doskonałą dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Ofertę uzupełnia dostępna od 2015 roku hybryda 40e plug-in o mocy 313 KM, której częścią składową jest benzynowy silnik 2.0 (N20) osiągający 245 KM. Zdarzają się w nim awarie układu smarowania, co może doprowadzić do zatarcia silnika. Wadliwe są cewki zapłonowe (kosztują od 150 zł), a na zaworach odkłada się nagar.

BMW X5archiwum
BMW X5archiwum
Elegancka tablica przyrządów i bardzo wygodne fotele z elektrycznym sterowaniem

Używane BMW X5 (2013-2018) - Nadwozie

Model trzeciej generacji ma wnętrze większe niż jego poprzednik mimo takiego samego rozstawu osi. Fotele są wygodne, ale opcjonalne miejsca w trzecim rzędzie siedzeń będą komfortowe tylko dla dzieci. Kokpit, przypominający ten ze starszego modelu, obsługuje się intuicyjnie.

 

Używane BMW X5 (2013-2018) - Wykonanie

X5 nie jest podatne na korozję. Jakość montażu i materiałów wykończeniowych jest wysoka, choć w modelach konkurencyjnych bywa lepsza.

 

REKLAMA

REKLAMA

Używane BMW X5 (2013-2018) - Bezpieczeństwo

Seryjnie w wyposażeniu znajduje się sześć poduszek oraz ESP. W testach zderzeniowych Euro NCAP BMW X5 uzyskało pięć gwiazdek.

Używane BMW X5 (2013-2018) - Zawieszenie

Zostało znakomicie zestrojone, X5 jest zwinne i bardzo stabilne, tylko na bardzo śliskich nawierzchniach ujawnia się tendencja do podsterowności. Natomiast elektryczne wspomaganie układu kierowniczego nie informuje kierowcy dostatecznie wyraźnie o przyczepności kół. Największą zaletą układu jezdnego jest wysoki komfort.

BMW X5archiwum
BMW X5archiwum
Z tyłu jest bardzo dużo miejsca, choć kanapa mogłaby być lepiej wyprofilowana. Dzielone w poziomie drzwi bagażnika okazują się bardzo praktyczne – dolna część opada w dół, tworząc półkę, górną się podnosi

 

BMW X5auto motor i sport

 

BMW X5archiwum

Muskularne nadwozie zoptymalizowane pod kątem oporów powietrza. Współczynnik Cx wynosi 0,31

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA