Fiat Panda
SILNIK: 1.2 R4 (60 KM) ROCZNIK: 2010 CENA: 15-19 000 zł
Polecana wersja
Silnik 1.2 z serii Fire pamięta czasy pierwszego Fiata Punto, ale w tej klasie aut to wcale nie wada. Części do niego są łatwo dostępne, a 60 KM wystarczy do wyprzedzania autobusów.
Największa zaleta
Siła Pandy tkwi w prostym przepisie – kwadratowe nadwozie ułatwia parkowanie, pięcioro drzwi prowadzi do przestronnego wnętrza, a brak skomplikowanej elektryki oznacza brak kłopotów.

Największa wada
Niepraktyczne – w okolicach dźwigni skrzyni biegów – umieszczenie przycisków do sterowania szybami, ubogie wyposażenie niektórych wersji i mało przyjemny warkot silnika przy wyższych prędkościach.
Co sprawdzić kupując
Szczelność amortyzatorów oraz przeguby wahaczy – te drugie szybko się zużywają. Rdza atakuje układ wydechowy, więc warto schylić się i skontrolować jego stan. Zdarzają się też wycieki oleju z silnika i skrzyni.
-7091830c17263a1941b26e0e82268c22.jpg)
Koszty utrzymania
Pandy na rynku (nie wybieraj białej, bo takie przeważnie były „firmówkami”) mają małe przebiegi, a ceny części nie są wysokie. Na kompletny rozrząd wydasz ok. 80 zł, na filtr powietrza ok. 17 zł. Da się żyć.
Za Stosunkowo dużo miejsca dla czterech osób, niskie koszty eksploatacji
Przeciw Słabe wyciszenie