Używane Infiniti FX (2008-2018) - mocny zawodnik

Ponadczasowa stylizacja, sportowe właściwości jezdne, mocne silniki i szybka przekładnia to zalety Infiniti FX. Wady – ciasne wnętrze i niewielki bagażnik.

Infiniti FX Materiały prasowe
Oryginalny
design i sportowe osiągi

Druga generacja Infiniti FX zadebiutowała na salonie samochodowym w Genewie w 2008 roku. Stylistycznie model kontynuuje linię poprzednika. W 2013 roku w związku ze zmianą oznaczeń modeli Infiniti nazwę FX zastąpiono symbolem QX70. Wszystkie wersje silnikowe mają napęd na cztery koła ze sterowanym elektronicznie sprzęgłem międzyosiowym. Modele Infiniti były krótko oferowane w Europie, a w USA przez cały okres produkcji. Następca jest na rynku od 2018 roku.

Używane Infiniti FX - Układ napędowy

Początkowo w ofercie były jednostki benzynowe 3.5 V6 (FX 35, 303 KM) i 5.0 V8 (FX 50, 390 KM). Pierwszą z nich szybko zastąpił silnik 3.7 osiągający 330 KM (FX37). To jednostki stosowane w kultowych modelach Nissana 350Z i 370Z. Są bardzo dynamiczne i trwałe, choć też bardzo paliwożerne. Również silnik ośmiocylindrowy jest żwawy, wytrzymały, ale paliwożerny; czasami także „bierze” olej. Od 2011 roku w sprzedaży w Europie jest wersja z silnikiem Diesla produkcji Renault (FX30d, 3.0 V6, 238 KM). To trwała jednostka, co prawda czasami trapią ją wycieki oleju i sporadycznie zdarzają się zatarcia jednostki, ale jest dość oszczędna. Współpraca Infiniti z zespołem Formuły 1 Red Bull zaowocowała stworzeniem specjalnego modelu FX50 Vettel Edition, który powstał w 200 egzemplarzach. Ma on m.in. obniżone zawieszenie, przekonstruowane przód i tył oraz silnik V8 o mocy zwiększonej do 420 KM, wyposażano go tylko w trwałe siedmiobiegowe automaty.

Infiniti FXMateriały prasowe
Tablica przyrządów – elegancka, klasyczna i niepowtarzalna
Infiniti FXMateriały prasowe
Zegary są bardzo czytelne, pomiędzy nimi – wyświetlacz komputera pokładowego

 

Używane Infiniti FX - Nadwozie

Wnętrze z przodu jest przestronne. Wyśmienite fotele zapewniają wysoki komfort. Obsługa instrumentarium, pomimo dużej ilości przycisków, nie stwarza większych problemów. Bagażnik jest niewielki, ale ma regularne kształty.

Używane Infiniti FX - Wykonanie

Jakość montażu i zastosowanych we wnętrzu materiałów wykończeniowych jest dobra, choć w miejscach mniej eksponowanych zdarzają się gorsze. Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. We wnętrzu nic nie trzeszczy i jest cicho.

Używane Infiniti FX - Bezpieczeństwo

Seryjne były 6 poduszek powietrznych i ESP. W teście zderzeniowym przeprowadzanym przez Euro NCAP auto zdobyło pięć gwiazdek.

Używane Infiniti FX - Zawieszenie

Temu modelowi pod względem przyczepności, stabilności, poręczności i zwinności w zakrętach – na nawierzchni równej jak tafla lodu – dorównuje niewielu rywali o podobnych gabarytach. Infiniti ze swoimi szerokimi oponami na kołach nie lubi kolein, natomiast przy szybkiej jeździe po nierównym kierowca musi nieznacznie korygować tor jazdy. Zawieszenie jest sztywne, a układ kierowniczy dobrze skalibrowany. W opcji – skrętna tylna oś.

Infiniti FXMateriały prasowe
Duży wyświetlacz centrum multimedialnego i nawigacji. Do obsługi rozbudowanego instrumentarium pod ekranem trzeba się przyzwyczaić
Infiniti FXMateriały prasowe
Fotele z wysuwanymi siedziskami są bardzo wygodne, mają dobre trzymanie boczne i wielokierunkową regulację elektryczną. Ale z tyłu, jak na wielkość auta, jest ciasno

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Wszystkie jednostki napędowe są godne polecenia. Silniki benzynowe mają w sobie geny sportu i bez wahania, liniowo rozwijają moc, mają też niepowtarzalne brzmienie. Diesel, jak na masę i wielkość auta, jest całkiem oszczędny.

  FX37 FX50 FX30d
Budowa silnika/liczba cylindrów widlasty/6 widlasty/8 widlasty/6
Pojemność skokowa cm3 3696 5026 2993
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
235 (320)
7000
287 (390)
6500
175 (238)
3750
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
360
5200
500
4400
550
1750
Masa własna/ładowność kg 2012/508 2120/475 2175/515
Długość × szerokość × wys. mm 4865 × 1925 × 1674 4865 × 1925 × 1674 4865 × 1925 × 1674
Pojemność bagażnika l/VDA 410/1305 410/1305 410/1305
Prędkość maksymalna km/h 233 250 212


Rocznik
Lekkie odświeżenie wyglądu model przeszedł w 2010 roku, zyskał też w standardzie elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika. W 2012 roku gruntownie zmodyfikowano przód i nieznacznie tył. Lekko zmienione wnętrze standardowo wyposażono w podgrzewane siedziska foteli.

Wyposażenie
W standardzie są m.in. radioodtwarzacz, elektrycznie sterowane szyby, lusterka i przednie fotele, tempomat, czujniki parkowania, komputer pokładowy, 2-strefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka oraz 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Ceny
Są dość wysokie. Jeśli trafimy na egzemplarze za 45 tys. zł, będą to auta importowane z USA w nie najlepszym stanie lub powypadkowe. Około połowy samochodów jest wyposażonych w silniki Diesla, wśród wersji benzynowych jest nieco więcej aut z jednostką V6.

ROCZNIK 2015 2014 2013 2012 2011
FX37 GT/QX70 3.7 79 900 71 900 69 500
FX50 S/QX70 5.0 124900 109 900 92 200 86 500
FX30d GT/QX70 3.0d 106 600 101 900 97 600 85 200 68 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

To trwałe i bezawaryjne auto. Decydując się na odmianę z silnikiem Diesla, warto szukać egzemplarzy ze zmodyfikowaną wersją silnika, produkowaną od 2013 roku. Z wyposażenia elektrycznego usterkowe bywają podnośniki szyb. Wysoka masa plus mocne jednostki napędowe oznaczają szybkie zużywanie się układu hamulcowego.

Infiniti FXMateriały prasowe
Masywne przednie słupki oraz szerokie tylne, a także niskie szyby z tyłu ograniczają widoczność. 19-centymetrowy prześwit pozwala na wyprawę w lekki teren
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA