MAZDA 3
SILNIK: 2.0 (150 KM)
ROCZNIK: 2011
CENA: 35-45 TYS. ZŁ
Polecamy wersję
Najlepszy jest 2-litrowy silnik benzynowy – ma 150 KM i pali średnio niecałe 8 l/100 km (tyle, co wersja z jednostką 1.6, słabszą o 45 KM). W naszym teście „trójka” przyspieszała do setki w 9,5 sekundy.
Największa zaleta
Mazda na pierwszym miejscu stawia kierowcę i przyjemność z jazdy. Najbardziej podoba nam się 6-biegowa skrzynia o sportowym charakterze. Dźwignia działa z przyjemnym oporem, a jej drogi prowadzenia są krótkie.
Największa wada
Mimo większego niż w Leonie (o 6,2 cm) rozstawu osi tylna część kabiny „trójki” nie rozpieszcza pasażerów przestronnością. Nie uświadczymy też niestety wejścia USB czy menu w języku polskim.
Co sprawdzić kupując
Sprzęgło – jeśli „łapie” gwałtownie i w ostatniej fazie, może być zużyte. Warto też dokładnie obejrzeć lakier, który jest miękki i podatny na zarysowania – w razie czego będzie argument w negocjacjach.
Koszty utrzymania
„Trójka”, według Dekry, jest jednym z najmniej awaryjnych aut (w ogóle, nie tylko wśród kompaktów). Ale jeśli już coś się zużyje, części są droższe niż do Seata – np. amortyzator nawet o 100 zł (kosztuje ponad 200 zł).
Komentarze