[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

Używane: Nissan Qashqai czy VW Tiguan?

Qashqai dla Nissana jest tym, czym Golf dla Volkswagena. W świecie crossoverów parkuje jednak naprzeciw Tiguana i z nim walczy o miano „the best of”. Który z nich jest lepszy?  

Volkswagen Tiguan 5-biegowy automat – tylko z mocniejszymi silnikami benzynowymi (170 lub 200 KM) lub ze słabszym dieslem (140 KM).
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 103 690 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nissan Qashqai

Polecana wersja
2.0 dCi o mocy 150 KM. Z benzynowymi silnikami Qashqai jest po prostu ociężały, za to duże pokłady momentu obrotowego w dieslu mają zbawienny wpływ na jego dynamikę. Każde auto z 2.0 dCi ma napęd 4x4.

Największa zaleta
2-litrowy diesel od Renault. Z tym silnikiem Qashqai odstawia Tiguana na dwie długości, rzadko „woła jeść” (ma aż 65-litrowy bak), a swoją robotę wykonuje bez hałasu. Do tego opakowanie Nissana jest ciekawsze.
Godny polecenia dwulitrowy turbodiesel – najmocniejszy silnik do tego modelu.

Największa wada
Na tle konkurencji Qashqai zbiera minusy za stosunkowo ciasną kabinę – w środku czuć, że crossover Nissana to kompakt w przebraniu. Bagażnik ma ledwie 410 litrów pojemności, a auto można obciążyć jedynie 447 kg.
Za tylną klapą Nissan ma foremny, 410-litrowy schowek na bagaż

Co sprawdzić kupując
Przed kupnem warto wsłuchać się w dźwięki, które wydaje zawieszenie – z tylnej osi czasem dochodzą stuki, które oznaczają wybite tuleje amortyzatorów. Nie zaszkodzi też skontrolować stanu tarcz i okładzin.
Nissan - najmniejszy z całej trójki, ale „od drogi do podłogi" ma aż 200 mm prześwitu.

Koszty utrzymania
Koszty części są nieco wyższe niż w wypadku kompaktów, ale okazują się nieznacznie niższe niż do Tiguana, np. amortyzator jest tańszy o około 50 zł (220 zł/szt.), a kompletne sprzęgło o 20 zł (744 zł/szt.).

Zaplus Ładny, ciekawszy niż hatchbacki, dobrze jeździ
Przeciwminus Mniej przestronny niż się wydaje z zewnątrz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan

Polecana wersja
2.0 TDI (140 KM). Ponieważ Tiguan jest, jakby na niego nie spojrzeć, małą szafą na kołach, benzynowe TSI palą zwyczajnie zbyt dużo, a diesel jest nie tylko bardziej ekonomiczny, ale i mniej usterkowy.
Mocną stroną Tiguana są zespoły napędowe; testowaną wersję napędzał najsłabszy silnik – dwulitrowy, 140-konny turbodiesel.

Największa zaleta
Komfortowe wnętrze. Najbardziej fascynująca jest w nim ergonomia, bo stylizacyjnie nie ma tu żadnych ciekawych akcentów. Kanapę z tyłu można za to przesuwać, a kąt pochylenia oparcia regulować.
Fotel pasażera również wyposażono w składane oparcie.

Największa wada
Dla kupującego – wysoka cena przy odsprzedaży. Volkswagen poza trzymaniem wartości nie pozwala sobie na większe wady poza, dla niektórych, ciut za twardym resorowaniem na dziurawych drogach.

Co sprawdzić kupując
Działanie klimy, zewnętrznych klamek drzwi, które mogą zostawać w pozycji otwartej oraz elektrycznego hamulca ręcznego – ten ostatni czasami puszcza, a oznaki jego słabości wskazuje migająca kontrolka.
Wnętrze podporządkowane wymogom funkcjonalności.  

Koszty utrzymania
Jak już kupisz Tiguana, możesz być pewny, że straci na wartości mniej niż Nissan. Niestety spalanie wersji 2.0 TDI 4Motion okazuje się wyższe niż 2.0 dCi w Qashqaiu 4WD – przeciętnie o 1 l/100 km.

ZaplusWzór pod względem funkcjonalności
Przeciwminus Mało porywający design nadwozia i wnętrza

Werdykt
Terenówki z nich żadne, ale w obydwu siedzi się wysoko i to może się podobać. VW jest wygodniejszy, mniej awaryjny i lepiej wykończony, choć nieco droższy. Coś za coś. Porównanie wygrywa Tiguan.

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij