Nissan Qashqai
Polecana wersja
2.0 dCi o mocy 150 KM. Z benzynowymi silnikami Qashqai jest po prostu ociężały, za to duże pokłady momentu obrotowego w dieslu mają zbawienny wpływ na jego dynamikę. Każde auto z 2.0 dCi ma napęd 4x4.
Największa zaleta
2-litrowy diesel od Renault. Z tym silnikiem Qashqai odstawia Tiguana na dwie długości, rzadko „woła jeść” (ma aż 65-litrowy bak), a swoją robotę wykonuje bez hałasu. Do tego opakowanie Nissana jest ciekawsze.

Największa wada
Na tle konkurencji Qashqai zbiera minusy za stosunkowo ciasną kabinę – w środku czuć, że crossover Nissana to kompakt w przebraniu. Bagażnik ma ledwie 410 litrów pojemności, a auto można obciążyć jedynie 447 kg.

Co sprawdzić kupując
Przed kupnem warto wsłuchać się w dźwięki, które wydaje zawieszenie – z tylnej osi czasem dochodzą stuki, które oznaczają wybite tuleje amortyzatorów. Nie zaszkodzi też skontrolować stanu tarcz i okładzin.

Koszty utrzymania
Koszty części są nieco wyższe niż w wypadku kompaktów, ale okazują się nieznacznie niższe niż do Tiguana, np. amortyzator jest tańszy o około 50 zł (220 zł/szt.), a kompletne sprzęgło o 20 zł (744 zł/szt.).
Za Ładny, ciekawszy niż hatchbacki, dobrze jeździ
Przeciw Mniej przestronny niż się wydaje z zewnątrz